Een (kleine) update !! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu Een (kleine) update !! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

Een (kleine) update !!

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

16 Februari 2009 | Australië, Brisbane

Het geluk komt langzaam weer naar me terug... Maandag avond (vorige week) was ik eindelijk in staat om in een bus te stappen die me in 19 uur naar Brisbane heeft gereden! Ole !! Eenmaal in Brisbane hostel opgezocht en daar voor twee nachten geboekt. Daar heb ik Meggie (Nederlands meisje) leren kennen en samen hebben we twee dagen in Brisbane rondgehangen.. Weer lekker geshopt en wat gezwommen..

Maar het weer was nog niet goed genoeg, dus ik besloot voor 3 nachten naar Surfers Paradise te gaan.. Als een soort weekendje weg.. Kom ik daar 's middags laat aan in het zonnetje.. Lekker broodjes gehaald en op het strand opgegeten.. In een 20 persoons kamer geslapen! Lekker gezellig! De volgende dag wordt ik wakker.... regen! Het viel echt met bakken uit de lucht. Dus maar rustig opgestaan, wat nieuwe Nederlanders op mijn kamer verwelkomt en met hen later een wasje gedraaid en naar Pacific fair (shopping centre) gegaan. Daar een beetje rondgelopen en een lekkere warme trui gekocht. (jaja het was echt koud!) 's Avonds naar een Koreaans restaurantje waar we voor 10 dollar een heerlijk gerecht op hebben..

De volgende dag met het Nederlands meisje rondgehangen (waren broer en zus).. 's Avonds nog meer mensen ontmoet en met zijn zessen gaan eten bij... Hard Rock Cafe!! Dit keer maar een goedkoop hamburgertje besteld ;) ! Moet toch beetje op mijn budget letten. Daarna wilden we gaan stappen, maar we konden niks vinden waar we alle 6 gratis naar binnen konden of wilden.

De dag erna scheen eindelijk de zon weer!! Het was echt heet! Maar helaas moest ik gewoon uitchecken en de bus en trein naar Brisbane nemen.. Dus dat maar gedaan. In de trein had ik niks te doen dus ging ik in mijn tas rommelen en vond ik mijn kapotte camera weer (ik was in Brisbane nog naar een fotowinkel geweest, maar daar zeiden ze dat ie opgestuurd moets worden).. Ikke fototoestel weer aanzetten en in plaats van de rode letters die ik eerst kreeg, kreeg ik gewoon een schermpje :| :| !!!! Hij doet het weer :D !! Ik kon wel een vreugdedansje doen in de trein!

Eenmaal in Brisbane werd ik bij mijn hostel al opgewacht door de derde neef van mam (die had ik nog niet ontmoet)! Met hem en zijn vriendin lekker door Brisbane gewandeld en daarna met die mensen uit Surfers Paradise weer gaan eten. Coles (supermarkt was al dicht) dus voor de derde keer in rij weer uiteten :| !! Jaja en dat noemt zich een backpacker! Maar gelukkig vonden we een goede meal deal: 10 dollar voor eten en een groot glas bier of fris. Daarna zijn we met zijn allen naar de bioscoop geweest.. Heel gezellig!!

We zaten niet met zijn allen in hetzelfde hostel en ik moest eigenlijk nog best ver lopen. Gelukkig was er nog een jongen bijgekomen die ook die kant op moest.. En samen besloten we de trein te pakken, aangezien we best ver moesten lopen. Op het station zagen we dat er nog een trein in twee minuten vertrok.. Dus wij gewoon zonder kaartje in die trein gesprongen en twee haltes verderop ben ik uitgestapt en hoefde ik alleen maar de straat over te steken om in het heerlijkste bed sinds lange tijd te kruipen!! Jaja mijn hostel is vet luxe hier ;) ! Kreeg zelfs een handdoek en mini shampoo en zeep :D !!

Nou ik zie dat de kleine update toch nog aardig lang is geworden... Morgen mag ik al om 6 uur 's ochtends de trein pakken om naar het vliegveld te gaan en dan naar Nieuw-Zeeland te vliegen. Daar heb ik een hostel voor een nacht in het centrum geboekt.. De volgende dag komen mijn ouders gezellig :D !

Dus de volgende keer een updage van familie Van Lier :D !!

xxx Marjolijn

  • 16 Februari 2009 - 01:09

    Kirsten:

    Haaa backpacker!!! super om te lezen wat je allemaal weer meemaakt! lekker he uit eten gaan...ik doe het hier ook 2 keer per dag...en het blijft een verwennerij:)Ik hoop dat het weer een beetje mooi weer voor je blijft!en ben benieuwd hoe NZ is..en hoe je het daar zal hebben..samen met je ouders! Super joh dat ze komen!!! Geniet ervan! en tot de volgende x :)
    Kussiee van kirsten

  • 16 Februari 2009 - 04:05

    Mieke:

    Heeeee wat goed dat je camera gewoon weer werkt! Hele goede reis richting Nieuw-Zeeland! Spannend hoor... en dan je ouders weer zien, in een vreemd land! Geniet ervan samen!!! xx

  • 16 Februari 2009 - 06:51

    Wesoame:

    Hey lieve Awelana,

    Super joh, al die verhalen. Gelukkig doet je camera het weer, het zou echt balen zijn als hij het niet meer deed!

    En wat geweldig dat je bijna je ouders weer gaat zien, zal geweldig zijn! Geniet er van!

    Maar eerst nog een goede reis!!!

    liefs Kusje,

    Wesoame

  • 16 Februari 2009 - 07:11

    Leonie:

    Ha meis,
    Nou gelukkig dat je pech niet al te lang duurde!! En fijn joh dat je weer mooie plaatjes kan schieten met je camera! Was toch zonde geweest anders!

    Wij wensen je een hele goede vlucht morgen in alle vroegte naar NZ en heeeeel veel plezier daar met je ouders!! Geniet ervan meid!

    Gerry en Jan,
    Jullie lezen dit misschien ook nog wel ;) Hele goede reis en heel veel plezier in Nieuw Zeeland met jullie avonturiertje!

    Liefs kus
    Leonie en Machiel

  • 16 Februari 2009 - 07:31

    Wietske:

    Hee Marjolijn!
    Nog eventjes en dan gezellige reunie met je ouders!! Dat is echt fijn, geniet er maar lekker van!
    Gelukkig vermaak je jezelf nog goed, maar vanaf nu gaat het gewoon weer helemaal goed komen:D

    Goeie reis naar NZ voor jou en je ouders en tot het volgende berichtje!

    Groetjes Wietske

  • 16 Februari 2009 - 10:42

    Ellen:

    Hey meis,

    goed te horen dat je eidndelijk weg hebt kunnen komen daar. Goede vlucht, en veel plezier de komende tijd met je ouders!

    Dikke kuss

  • 16 Februari 2009 - 13:58

    Groep 5b Sterrebos:

    Hoi Marjolijn,
    Ben een beetje de berichten aan het doorlezen en volgens mij heb je het goed daar.
    Op de foto's zie je er bruin en gezond en gelukkig uit. Merkte je iets van de branden? Veel plezier in nieuw zeeland Groet Willeke

  • 16 Februari 2009 - 20:42

    Thijs:

    Al dat uiteten moet er toch wel afkunnen de komende weken kun je dat weer goed maken door je ouders uit te buiten(daarvoor kwamen ze toch langs :D)

    veel plezier in Nieuw-Zeeland maak er een mooi familieavontuur van

  • 17 Februari 2009 - 19:42

    Thomas:

    Hey Marjolijn,

    Dat laatste is pas echt goed nieuws. Je gaat naar het mooie Kiwiland New Zealand.
    Ik ben echt benieuwd wat je er van vindt.
    super veel plezier.

    Groeten

    Thomas

  • 23 Februari 2009 - 10:57

    Suzanne:

    Late reactie, ik weet het.
    Ik ben benieuwd hoe het familiebezoek is geweest.
    In ieder geval veel plezier in het tweede land dat je met je reis bezoekt. Ik wacht met spanning op je foto's en verhalen!!
    gr. Suus

  • 23 Februari 2009 - 13:58

    Rik Akkermans:

    Hoi Marjolijn, Jan en Gerry,
    Hoe is het daar in Nieuw-Zeeland? Laat eens wat van jullie horen.......
    Groet Rik

  • 24 Februari 2009 - 21:07

    Ria Hey:

    ik sluit mij aan bij de opmerking van Rik, Pim neemt niet op en belt niet terug dus heb ik Freek gebeld en die vertelde dat alles goed gaat maar het lijkt me leuk om het van jullie zelf ook te horen, dus.....

  • 25 Februari 2009 - 11:40

    Renato En Ineke:

    En daar sluiten wij ons ook weer bij aan !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 129265

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: