A hidden paradise !! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu A hidden paradise !! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

A hidden paradise !!

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

13 September 2009 | Australië, Cairns

Oke echt hidden is het paradijs niet. Ik heb het over de great barrier reef. Zo groot dat je het zelfs van de maan kunt zien, maar op de een of andere manier hidden omdat je er wel even onder zeeniveau voor moet gaan.

Anywayz ik begin mijn verhaal bij het begin. Darwin. Vanuit daar heb ik een heeeeeel uitgebreid verslag over de boot gedaan, welke er bij sommige volgens mij moeilijk in ging. Nu een reisverslagje :D !

De laatste avond in Darwin ben ik bij een oud-collega van Thrifty gebleven. Daar een beetje 's avonds in het zwembad gehangen en op tijd naar bed. De volgende ochtend (zondag) zette ze me om 4 uur al af op het vliegveld. Inchecken en op naar Cairns. Eenmaal in Cairns de stad verkent. Beetje bij de lagoon gelegen, omdat er niet in de zee gezwommen kan worden. Dit heb ik de rest van de dagen vol gehouden. Gezellig met een meisje van mijn kamer. Verbrand! Nouja was leuk!

Woensdag ging ik naar Port Douglas. In de bus een Australisch meisje ontmoet en met haar naar de zeilclub gegaan waar we gratis met een schipper mochten gaan zeilen (we waren niet de enige hoor, dus niet zo exclusief). Was erg leuk. Daarna gaan uiteten samen.

Donderdag ging ik dus duiken. In eerste instantie maar een duik geboekt. Was een beetje skeptisch omdat al mijn duiken tot nu toe een beetje tegen waren gevallen. Ik hoop altijd prachtige kleuren te zien zoals op foto's, maar kon ze nooit vinden. Nu weet ik waar al die foto's gemaakt zijn. Hier! Duik was fantastisch en vooral het snorkelen. De zon kwam regelmatig door dus alle kleuren schitterden me tegemoet. Met snorkelen veel foto's gemaakt. Mijn eerste duik ging super goed. Mocht gewoon vrij zwemmen. Besloot toen een tweede te doen waar ik mijn camera mee mee mocht nemen. Gelukkig net uitgevonden hoe ik de hoogte op mijn camera kan zien. Dus met camera daalden we weer af. Zien we op 9,5m diepte een clownfish (NEMO :D ). Die hoopte ik op de eerste duik al te zien, maar toen zagen we hem niet. Super leuk!!! Weer ruim een half uur onder water geweest en gewoon vrij kunnen duiken. Heerlijk. De duikinstructeur liet ons (drie duikers met een instructeur) mooie koralen zien en aparte dingen. Erg leuk! Daarna weer naar de oppervlak en nog even gesnorkeld waar ik mijn hele 1GB geheugen kaart heb volgeschoten. Nouja wie weet wanneer ik weer terug kom! Het was in ieder geval echt een hoogte punt van mijn avontuur in Australie! Super gaaf!

De volgende dag heb ik een dag tour gedaan naar Cape Tribulation. We reden door Daintree Rainforest. Dit is het oudste regenwoud ter wereld (ja, ouder dan de amazone). Het was cool om te zien, omdat het regenwoud echt helemaal door loopt naar het strand en dan in de zee het reef al begint. Ze zeggen hier dan ook "Where rainforest meets the reef". Nouja de tour stelde niet heel veel voor. We waren op een river cruise gegaan waar we weer wat zoutwaterkrokodillen hebben gezien. Hier hebben we wat stoere verhalen over gehoord. Ik ga er nu een vertellen, maar als het je allemaal te lang word, moet je maar door scrollen naar de volgende alinea ;) !

Zoutwaterkrokodillen:
Een zoutwaterkrokodil heeft dus heeeeel veel kracht in zijn kaak. Als hij je arm of been vast grijpt, bijt hij dwars door je bot heen op de twee plaatsen waar de tanden elkaar raken. Vervolgens laat een krokodil in geen mogelijkheid los. Hij sleept je mee naar het water en doet daar de deadroll. Hij rolt zich om en scheurt zo het stuk dat hij in zijn bek had van je lichaam (lekker heh). De enige mogelijkheid dus om een krokodil los te krijgen is als hij je arm of been eraf scheurt of als je hem dood. Nou dat bracht onze busdriver op een waargebeurd verhaal uit Darwin, zo'n 5 a 6 jaar geleden.
Er waren dus een paar locals aan het kamperen op het strand tot opeens een jonge man roept: "Save the Baby, Save the baby". Opa en oma sliepen in een tentje, komen eruit en rennen allebei een andere kant op. Ondertussen heeft de krokodil (van zo'n 4-5 meter) de jongeman tussen zijn tanden en sleurt deze naar de zee. Wat gebeurt er dan? Oma was de kant van de krokodil opgerend en duikt op die krokodil en begint ermee te worstelen. Zie je het al voor je: oma van zo'n 60-70 jaar springt op een krokodil van 4-5 meter. Nou die krokodil laat de man los en geeft oma een kopstoot. Zij breekt haar neus en krokodil weet haar te pakken bij het uiteinde van haar elleboog. Ondertussen was opa de andere kant opgerend om een bijl te halen en nog een andere jongeman had een geweer gehaald. Die laatste springt op de krokodil en jast een aantal kogels door zijn kop. Het had een aantal kogels nodig voor dat hij dood was. Uiteindelijk kwam iedereen er dus goed van af, jongeman had zijn arm en been op twee plaatsen gebroken, oma stukje van haar elleboog af en een gebroken neus en de krokodil is dood. Maar hoe cool is oma!!! Uiteindelijk mocht ze het skelethoofd van de krokodil houden als een soort medaille, haha!

anywayz de tour was wel aardig. We liepen een stukje door het regenwoud en zagen er grote bomen, we zijn naar Mossman gorge geweest om daar te wandelen. In Cape Tribulation op het strand geweest. Prachtig strand met palmbomen. Prachtige bloemen gezien bij een locale ijsboerderij en toen weer terug naar Port Douglas.

Zaterdag ochtend ben ik vroeg (5.40u) opgestaan om de zonsopkomst te zien. Helaas heel veel wolken in de weg. Twee duitse meisjes helemaal mee gesleurd, haha! Toen met de bus terug naar Cairns. Daar weer bij de lagoon gelegen en 's avonds met twee engelse meisjes en een nederlands meisje uit mijn kamer uitgegaan en daarna in het hostel weer Goon gedronken. Pff dat was lang geleden, maar het smaakt nog steeds heeeeeel ranzig. Jak! Voor degene die vergeten zijn: Goon, hele goedkope wijn in een zak in een kartonnen doos. Ja, smaakt zo vies, zoals het klinkt!

Vandaag ga ik wat met het Nederlands meisje rondhangen en dan deze week naar Magnetic Island, dan Tennant Creek en dan ergens eind volgende week hopelijk in Alice Springs en dan op naar de Ayers Rock :D ! Het toonbeeld van Aussie kan ik zeker niet langs me heen laten gaan!

Tegen die tijd weer een verslagje!
Doei!
xxxx

  • 13 September 2009 - 08:03

    Mieke:

    Jaaaah alweer een verhaal!! En zo super leuk weer allemaal! Nog maar net een paar dagen aan wal en alweer zoveel dingen beleefd. You go girl!! Ben zo trots op je dat je echt helemaal je eigen weg gaat. Super stoer volgende week richting Alice Springs, ik ken daar al meerdere reisverhalen van, van mensen die jou voor zijn gegaan, maar ben zo benieuwd wat jij er over te vertellen hebt! Volgens mij noemen ze Ayers Rock daar Uluru. ;) Ik kan niet wachten tot je nieuwe verhaal meis!! Ik hoop dat het je lukt die kant op te reizen maar jou kennende gaat dat wel goed komen! Dikke kussssss

  • 13 September 2009 - 08:28

    Gerry:

    Hi meisje, leuk alweer wat van je te lezen. Geniet er nog maar lekker van. Voor je het weet zit je weer hier en zeg je:'Heb ik dat allemaal gedaan?'

  • 17 September 2009 - 13:49

    Suzanne:

    Hoi meiske,

    Mijn 2e schooldag zit erop, nog steeds geen stage maar wie weet volgende week...
    En jij geniet van duiken en stranden en uitgaan, goed geregeld meid :P
    vooral die baai van port douglas, :O daar wil ik ook heen en niet alleen in mijn dromen.

    Liefs Suzanne

  • 17 September 2009 - 18:04

    Niels:

    Goed verhaal, Marjolijn. Als je naar Alice Springs gaat moet je me een ding beloven. Ga eten bij Kellers Restaurant, het beste restaurant van Alice. Mocht je daar zijn doe de groeten daar van mij, heb daar 3 mnd gewerkt.

    Enjoy your travels.
    p.s. heb je al een racefiets?

  • 18 September 2009 - 13:51

    Thijs:

    Zo zo weer een boel avontuurlijke dingen gedaan daar! Natuurlijk heb ik het verhaal met de zoutwaterkrokodillen, want ik moet nog wel een beetje kunnen slapen vannacht, maar de rest van het verhaal was weer leuk om te lezen!

  • 18 September 2009 - 20:04

    Ria Hey:

    hoi, weer genoten van je verhalen en vooral van de prachtige foto's, ik vind het fijn dat je weer terug komt maar als ik naar je verhalen en foto's kijk mag je daar nog wel even blijven !!!
    als je ons maar mee laat genieten !!

  • 20 September 2009 - 15:35

    Siri:

    Wauw wat een verhaal haha, die krokodil vind ik echt eng. Mooie foto's ook. Ik ben wel jaloers als ik je verhalen lees en jou zie duiken tussen de mooie visjes ;) Zitten we hier in betonNederland!
    Veel plezier!
    xx

  • 23 September 2009 - 17:17

    Wietske:

    GE-WEL-DIG!! Oh wat heerlijk om te lezen zeg, jij maakt echt alleen maar leuke dingen mee:-) Volgens mij heb je echt veel geleerd en genoten deze reis of niet?! SUPERGAAF!
    Ik ben echt zo vaak jaloers als ik jouw verhalen lees haha. Hier in Nederland gaat alles z'n gangetje, het begint al een beetje herfst te worden. Dus geniet daar nog maar lekker!

    Liefs Wietske

  • 26 September 2009 - 14:39

    Leonie:

    Ha meissie,

    Ik heb 2 verhalen gemist.. sorry!! Maar ik denk nog steeds aan je ;)

    Super gaaf joh je werkervaring daar! Das iets moois om op terug te kijken. En nu weer lekker travellen.. heerlijk!

    Ik heb ook leuk nieuws (en de reden van de vertraagde reactie): wij hebben een huis gekocht in Rosmalen! Vrijdag 2 okt krijgen we de sleutel :) maar wat een geregel vooraf! nu nog een paar weken klussen en we kunnen rustig ruim en fantastisch wonen!! Je komt maar gauw kijken als je weer in Nederland bent!

    Kus Leonie

  • 29 September 2009 - 07:37

    Mieke:

    Ha meis! Nu in/rond Alice Springs?? Kannie wachtuh till your next story!!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 129281

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: