WWOOF WWOOF !! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu WWOOF WWOOF !! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

WWOOF WWOOF !!

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

06 November 2009 | Australië, Sydney

G'day mates!
How y'all doing?

Ja nog ff wat Australische slang erin gooien, want vanaf zondag hoeft dat niet meer, dan vlieg ik naar Indonesie toe om me daar nog drie weken te vermaken en dan kom ik naar het koude Nederland!

De laatste paar weken is er niet veel spectaculairs gebeurd! Ik ben vanuit Melbourne naar Canberra gegaan waar ik wat rondgewandeld heb. Ik heb er het Parlementshuis gezien en het nationaal museum! Canberra is natuurlijk de hoofdstad van Australie, maar niet echt spectaculair, dus na een dagje had ik het al gezien!

Ondertussen had ik gezocht naar een adresje om te gaan WWOOF-en. Waar staat dat voor? Willing Workers On Organic Farms. Ja ik had een boek gekocht in Sydney aan het begin van mijn reis, met daarin duizenden nummers en adressen van boeren waar je dan kunt werken voor gratis eten en een slaapplekkie! Dat wilde ik nog wel even ervaren, heb toch niet voor niets dat boek 11 maanden rondgesjouwd!!! Dus ik had gereageerd op de advertentie van Val en Maurie Henderson. Een ouder echtpaar dat in de Snowy Mountains woont! Er werd een groot stuk land beloofd, cattle en 3 paarden. Nou dat ouder echtpaar bleek dus 80 te zijn (zondag vieren ze dat groots) en de koeien behoorden nu tot hun zoon en deden ze niks meer mee en van de paarden waren er nog twee over, maar die werden niet bereden. Stonden alleen maar in de wei.

Ondanks dat heb ik me er prima vermaakt! Ik had lekker een eigen kamer, elke ochtend vers fruit en yoghurt bij mijn ontbijt, pompoensoep met lunch en heerlijke dinnetjes! 's Avonds boekje lezen (Tv hadden ze niet). Overdag beetje tuinieren. Dode bladere tussen de plantjes leggen, op zo'n grasmaaier rondrijden om het tennisveld mooi te maken (ja ze hadden een tennisveld, maar geen rackets of ballen en waren beide te oud om te spelen :S )! Ik heb geholpen de fence af te breken en op te ruimen en de paarden bleken te dik dus die sloot de beste man op en mocht ik elke ochtend een half uur uit laten om te eten ;) ! Haha! Nouja ik heb er tenminste weer zo'n 200dollar meegespaard dat ik inmiddels alweer heb uitgegeven aan accomodatie in Sydney, transport en enkele souvenirs!

Na mijn heitje voor karweitje werk was ik om 15.00u klaar en dan kon ik lekker gaan wandelen over hun behoorlijk grote property! Ik liep steeds achter het weiland in, waar lekker niemand mij zag en daar ging ik dan gekke dansjes doen, hardlopen, koeien pesten en ik ben zelfs een keer verdwaald geraakt! Tijdens een van mijn wandeltochten stapte ik bijna op een slang :| ! Jaja, ik heb dan eindelijk mijn echte wilde slang in Australie gezien! En niet zomaar een, het was de tigersnake! Een van de gevaarlijkste slangen in Australie! De tigersnake en brownsnake zijn de dodelijkste slangen hier waar de meeste mensen aan overlijden! Gezellig!

Na het WWOOF-en ben ik naar Katoomba gereisd, waar ik in deceber ook al was geweest om heerlijk te wandelen! Het weer viel dit keer wat tegen, maar dat weerhield me er niet van om lekker door de Grand Canyon te lopen. En wat zag ik daar... nog een slang!! Nou zo zie je er 11 maanden geen en dan twee in 4 dagen. Er kwam net een gids met zijn groepie aanlopen dus wij vragen wat het is: Eastern Brown Snake! Als die je dus bijt ben je binnen 15minuten dood! Joepie! Heb ik dus beide dodelijkste slangen in Australie gespot, haha! Wat bof ik toch ;) ! Tijdens mijn wandeling naar beneden zag ik nog een slang zo breed als een potlood en ongeveer 40cm lang. Nou wat een beestenbende weer!

Nu zit ik in Sydney, waar ik vandaag wat dingen heb geregeld (post, bankzaken) en souvenirs heb geshopt! Morgen ga ik met een meisje dat ik hier nog ken haar paard bezichtigen en het veulentje dat ze heeft. 's Middags met een Engels meisje hopelijk nog wat sightseeing doen! En zondagochtend ga ik nog gedag zeggen tegen die familie die me onderdak heeft gegeven met kerst en oud en nieuw! Tsjah en dan 's middags vliegen! Pffff vaarwel Australie :'( !!!

Voor jullie nog even een paar leuke, opmerkelijke dingen over Australie die ik volgens mij nog niet vermeld heb en dat doe ik maar in een vertrouwde vorm:

Wist je dat...

- Australie een oppervlakte heeft van zo'n 7.000.000km2 en ik daar maar een klein gedeelte van heb gezien :O !!
- de grootste farm/cattle station zo groot is als Belgie
- Dat mensen hier het Nederlands accent heel SJEKSCHIE (zo zeggen wij dat volgens hen) vinden
- Alle fastfoodketens uit Europa hier ook zitten, alleen de Burger King heet hier Hungry Jacks (is gewoon precies hetzelfde :S )! Ow en ze hebben allemaal een drive-thru
- niet alleen de fastfoodketens een drive-thru hebben, maar ook bottle shops! Rij je gewoon met je auto naar binnen en kun je vanaf je raampje de man dozen vol bier in laten laden!!
- het daarom misschien niet verwondelijk is dat Australie met Amerika de dikste mensen ter wereld heeft
- ik vorig jaar december 2,02AUSDollar kreeg voor 1 euro en nu nog maar 1,61 dollar :S !
- ik nu wel heel veel euro's terug krijg als ik mijn Australische dollars naar Euro's ga omzetten :D !
- echte mannen hier geen quiche eten! Alleen pie's! Maar wat het verschil is weten ze niet!
- Het nationaal eten hier de Barbie is (BBQ)
- Iedereen daar omheen staat met een stubbie en vergeet vooral de stubbie holder niet zodat je biertje koud blijft!!
- er 5.000.000 kangaroos leven en je het vlees gewoon in de supermarkt kunt kopen! Heel gezond!!
- alle originele dieren een pouch hebben voor little Joey: Kangaroo, Koals, Platypus (op zijn rug, zodat baby niet verdrinkt), enchidna en Wombat.
- de emu en kangaroo op de national Coats of Arms staat, omdat deze dieren niet achteruit kunnen lopen. Dat symboliseerd Australisch vooruitstrevende economie!
- de kassamedewerkers van de supermarkt al je spullen in tassen inpakken. Hoef je mooi niet zelf te doen :D !
- inpakken doen ze hier in Australie dan weer niet! Dan moet je ergens cadeaupapier kopen en het werk zelf doen!
- de eerste kerstboom ik al 22 oktober heb gespot in Melbourne! Zo gauw de kerstartikelen de winkel uitzijn, zijn de paasartikelen al te koop! Mensen leven hier naar de feestdagen toe ;) !

Nou dat was het wel zo'n beetje! Vooral die drive-in bottle shop vond ik altijd erg grappig, haha! Vandaar dag ik er zelf even doorheen ben gereden in Tasmanie om een aansteker te kopen voor ons kampvuur, haha!

Nou mensen ik spreek jullie allemaal als ik in Indonesie zit (of wie weet waar ik allemaal beland...)

Cheerios!!

  • 06 November 2009 - 08:18

    Denise:

    Hooooooi!!
    Wat een ontzettend leuk verhaal weer! En wat leuk dat ik je vd week even kon spreken op msn (ookal was het vet kort haha!)
    Wel weer jammer dat je Australie weer verlaat, maar wel leuk dat je nog 3 weken naar Indonesie gaat. Hoop dat je het daar net zo naar je zin gaat hebben als die 11 maanden in Australie. En dan weer Nederland... Nou als je daar eenmaal ben haha dan kom ik je met me Ov opzoeken;) Om het uitgebreide verhaal te horen en foto's te zien. Mag je gelijk mijn vakantieverhaal horen want jajaa Denise heeft in de herfstvakantie voor het eerst gevlogen in dr hele leven! ;) Wat een belevenis haha!
    Nou Marjolein, héél véél plezier nog dit laatste korte maandje en tot snel!
    xxx

  • 06 November 2009 - 08:21

    Gerry:

    Wat heb je weer veel beleefd. Ik ben blij dat je die slangen alleen vanaf een veilige afstand hebt bekeken ;).
    Tot gauw en nog veel plezier in Indonesië.

  • 06 November 2009 - 10:24

    Suzanne:

    Hoi Marjolijn,

    Ik wens je nog een fijne vakantie toe in indonesië en tot snel (want ja de tijd gaat snel als je plezier hebt)
    Groetjes Suus

  • 06 November 2009 - 12:08

    Mieke:

    Wat was het weer leukkkkkkkkk om iets te lezen!! Had niet eens een mail gehad, klopt dat? Maar ik check je site elke dag even, zodoende. :D GENIET nog eventjes daar en een goede reis naar Indo!! XX

  • 06 November 2009 - 12:10

    Mieke:

    Wat onwijs leuk die foto's van jou aan het werk en met de beessies!:D En lief je nieuwe opa en oma!

    Haha die houden we er in SJEKSCHIE !! Woehaha!

  • 06 November 2009 - 18:58

    Thijs:

    "Ja nog ff wat Australische slang erin gooien" die zin is wel heel toepasselijk met die echte slangen in het verhaal :P !!

    Ik dacht dat een backpacker toch geen geld heeft dus die wisselkoers maakt dan ook niet veel uit, weinig dollar is nog steeds weinig euro's :D

    Veel plezier de laaatste weekjes in Indonesie en verwacht natuurlijk weer een "Wist je dat..." over dat land, die moeten minstens net zo'n gekke dingen hebben als een drive-in bottle shop lolz !!!

    groetjes

  • 06 November 2009 - 22:28

    Ria Hey:

    stond wel cosy zo bij opa en oma, dat is nog eens iets anders na al die avonturen en je leek je er wel thuis te voelen !, geniet nog maar lekker even van Indonesie en dan zien we je wel veer verschijnen

  • 07 November 2009 - 09:00

    Kirsten:

    haaa marjolein!!
    leuk en mooi afsluitend verhaal voor aussie! nu op naar jee laatste weekjes!! geniet er heel erg van...ben benieuwd wat je van indonesië vind..en je kunt me altijd nog een keer mailen he!
    Geniet ze
    Kus kirsten

  • 10 November 2009 - 16:19

    Siri:

    Wooow! Super eng al die slangen. Maar wel stoer dat je zo toch mooi allemaal een keer gezien hebt. Die boerderij is eigenlijk wel een heel grappig verhaal.. al kan ik me voorstellen dat je af en toe vast dacht, waar ben je in godsnaam terecht gekomen?! Hopelijk geniet je nu van Indonesie!!
    Tot snel, xx Siri

  • 11 November 2009 - 12:15

    Wietske:

    Nou Marjolijn, je hebt echt een SUPERjaar gehad!! Het was erg leuk om je te volgen en om te zien hoe je genoot!
    Veel plezier nog in Indonesie en een goede reis!

    Liefs Wietske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 129259

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: