Surfcamp - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu Surfcamp - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

Surfcamp

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

10 Januari 2009 | Australië, Byron Bay

Hallo mensen!

Al bevroren daar? Hier weer een verslagje vanuit het heerlijk, warme Australie. Vanaf maandag heb ik mezelf vermaakt in het surfcamp, maar eerst nog even iets over zondag de 4de.

Die zondag heb ik wandeling gemaakt van Coogee beach naar Bondi beach (Sydney). Echt super mooi! Heel veel cliffen, kleine strandjes, rotsformaties en blauw zeewater gezien.. Heel veel foto's gemaakt :D ! Nog twee uitzonderlijke dingen: Een helikopter vliegt echt heel dicht bij, bij waar ik stond en vlak bij Bronte beach. Opeens gaat hij heel laag vliegen en gaat er een alarm af. Op Bronte beach zie ik alle mensen het water uitsprinten.. Haai-alarm! Ik zag zelf geen haai, maar was wel ff leuk om mee te maken..

Na twee uur wandelen kom ik aan op Bondi beach. Loop een beetje met mijn voetjes door het water. Kijk naar de zee, waar een mooie surfdude uit komt lopen met zijn hand op zijn hoofd en een licht pijnlijk gezicht. Kijk de andere kant op... recht in de camera. WHAAAAH. Ik snel doorlopen en buiten cameraveld ff blijven kijken. Jongen had hoofdwond en werd geholpen door life-guard. Voor het populaire programma Bondi Rescue. Komt de vrouw van de 3-koppige crew op me af om te vragen of het mijn vriendje is, hahaha! Helaas niet ;) !! Maar kom toch wel mooi ff op de Australische TV :P !

Goed nu over het surfcamp! Maandag werden we opgepikt in Sydney en vervolgens werden we in zo'n 2,5 uur naar het zuiden gereden. We kwamen aan bij Seven Mile
Beach, waar ons de kunst der surfen aan de wijs zou worden gebracht. Na een introductie gelijk wetsuits aan en naar het strand lopen. Daar bord gekregen in groepjes verdeeld en een coach gekregen. Wij kregen pretty boy Haden. Hij kon mijn naam niet uitspreken, dus maakte er zelf Mario van en al snel zou ik de hele week bekend staan als Super Mario. Kon ik niet anders met mijn talent voor surfen ;) ! Elke dag (maandag tot en met donderdag) 4 uur surfles gehad en het ging echt goed. De allereerste golf stond ik al meteen op. Jaja, ze waren onder de indruk.

Het surfen was echt super leuk! Kreeg al snel een kleiner plankje (8foot) en een harder plank dan de rest. Mooie lange ritten kunnen maken door te shuffelen op het bord (naar voren en naar achter lopen). Of gewoon heel laag blijven staan en jezelf vooruit peddelen ;) ! De tweede dag stond ik al sprongetjes op mijn bord te proberen. 180 springen en dan ook nog blijven staan (ik heb bewijs met foto's)! Een van de coaches maakte van iedereen foto's en omdat ik zo vaak overeind kwam had ik wel 86 foto's terwijl de rest rond de 30 foto's hadden, hahaha! Hij moest er zelfs een paar verwijderen :P !

Naast het surfen heel veel plezier gehad met drie belgische jongens en een groep Nederlanders. Wel grote groep: 50 mensen ofzo. Donderdagnacht zijn we in de nachtbus naar Byron Bay gereden. Gisteren weer geprobeerd te surfen zonder begeleiding en een kleiner en nog harder bord. Een golf gepakt en ook meteen weer opgestaan. Maar was toch wel moe en mijn knie schaafde langs het bord met het peddelen. Resultaat: gat in knie.. Dus toch maar weer gestopt. Daarna met een jongen naar het meest oosterlijke punt van Australie gelopen. Leuke wandeling :D !

Vandaag en morgen weer proberen te surfen en daarna trek ik verder omhoog naar het Noorden! En ik blijf ook vooral lekker surfen hier :D !

Dat was mijn verslagje weer! Ik heb het geprobeerd minder uitgebreid te doen, haha hoop dat het gelukt is ;) !
Nu ga ik proberen al mijn 41 mails te beantwoorden en tussendoor wat foto's te uploaden ;) !
Ik zie jullie reactie's graag weer tegemoet :D !

Kus Marjolijn

  • 10 Januari 2009 - 09:41

    Jan:

    Hé schat, alweer een prachtig verhaal we zijn erg jaloers op je. Het surftalent heb je natuurlijk van je vader en moeder. Het is hier momenteel erg koud en er wordt volop geschaatst. Als ik zo die prachtige foto's bekijk gaat het je daar goed en is het er lekker warm. Tot spoedig, kusssss

  • 10 Januari 2009 - 09:46

    Mireille:

    De eerste reactie dit keer van mij. Jij met het mooie weer. Hier sneeuw, wat wel leuk is, maar nou heb ik het wel weer gehad. En mooie foto's, vooral van het surfen.

  • 10 Januari 2009 - 09:55

    Mieke:

    Heeee meis, goed om weer wat van je te horen. Ik word helemaal blij als ik het lees, je hebt het zo naar je zin!!! Leuk dat je nog zo vaak je site een update geeft en er foto's op zet, want... owwwww wat een gave foto's weer!! En helemaal super om te lezen dat het surfkamp zo succesvol was! Maar nog belangrijker, dat je er zoveel plezier aan hebt beleefd! Op naar nog veel meer surf-uurtjes! Krijg helemaal de kriebels om naar je toe te komen!!!! Maar dat zal er voorlopig nog wel niet in zitten... Nou meis, ik zie je volgende verhaal weer met heel veel plezier tegemoet! Surf ze nog, en een goede reis noordwaarts!! xxxxxxx

  • 10 Januari 2009 - 15:41

    Martijn:

    Mooie verhalen, mooie ervaringen. Geniet ervan!

    Ciao en kus,
    Martijn

  • 10 Januari 2009 - 16:26

    Ellen:

    Hey meis!!

    Echt heel mooie foto's, ziet er echt heel mooi uit daar, ben stiekem beetje jaloers :P Geniet er nog van!!

    Kuss

  • 10 Januari 2009 - 16:37

    Gerry:

    Hé meid, weer een prachtig verhaal. Je snapt wel dat wij dat surfen in Nieuw Zeeland "life" willen zien hè :)!

  • 10 Januari 2009 - 18:45

    Kirsten:

    haaaa wereldreiziger!
    wauwww wauww wauwww...echt hoor...complimenten...hoe je het daar allemaal doet! super leuk om te lezen en om de foto's te zien!!! mijn laatste berichtje vanuit het koude witte NLD. De volgende x vanuit Indonesie:)
    Meisie..blijf genietne zoals je doet!!! kus kirsten

  • 11 Januari 2009 - 11:25

    Thomas:

    Hey Marjolijn,

    Erg leuk leuk jij op je surf plank.
    Maar zoals je vast en zeker wel zult weten in zuid limburg kunnen we snowboarden. Ik hoop dan toch dat ik je daar een heel klein beetje jaloers mee krijgt.
    Want met al die mooi fotos en leuke verhalen die jij ons vertel. Krijg je mij toch wel een beetje jaloers.

    Nog heel veel plezier.

    Groeten,

    Thomas

  • 11 Januari 2009 - 21:43

    Leonie:

    Ha meid, ik word gewoon jaloers van die warme verhalen ;) hier hebben we een weekje -15 overleefd. Vandaag nog op het ijs gewandeld! Maar jij zit er warmer bij, fantastische foto's joh! En geniet van je surftalent! Tot het volgende verhaal weer :)

    Kus Leonie

  • 12 Januari 2009 - 12:57

    Suzanne:

    Jij bent ook echt altijd goed in alle sporten die je doet, Cool Super Mario.

    Misschien kun je mij ook een beetje (inimini-beetje) leren surfen.
    Ooit volg ik de weg die jij door Australië maakt en zie ik met eigen ogen dat het daar echt oogverblindend mooi is. (ja ik begin nu echt jarloers te worden)

    Voor nu Kuss en Liefs
    Suzanne

  • 12 Januari 2009 - 15:51

    Wietske:

    Waaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww!! Wat supergaaf allemaal zeg en wat is het daar moooooooooi!
    Het is dus waar van die surfdudes in Australië hahaha!
    Geniet maar lekker 'Supermario'!

    Groetjes Wietske

  • 12 Januari 2009 - 22:48

    Janja:

    Wat maak jij allemaal mee zeg, echt supergaaf!
    Is weer eens wat anders dan naar Oostenrijk, waar wij de afgelopen week zijn geweest, terwijl hier ook sneeuw viel dus ;-)

    Groetjes Janja

  • 13 Januari 2009 - 17:28

    Rik Akkermans:

    Tjonge wat een ondernemende tante ben jij!
    Leuk om te lezen dat je je zo vermaakt.
    Wens je nog veel plezier daar!

  • 14 Januari 2009 - 18:19

    Ria Hey:

    wat is het mooi daar, ik heb bij de bieb een boek gehaald met informatie over the blue mountains en byron bay, dan kan ik een beetje volgen waar je zit. maar het allerleukst vind ik dat je zo straalt, op alle foto's zien we jou lachen en genieten en zo genieten we een beetje mee door jou te volgen.verder wil ik je alvast van harte feliciteren met je verjaardag, ook namens Cees en Ward

  • 15 Januari 2009 - 10:14

    Ans:

    Hoi MArjolijn,

    Geweldige verhalen. Je maakt ons echt jalours met al die leuke dingen en dat mooie weer! (maar wij hebben geschaatst, ook leuk).
    Wij willen je alvast feliciteren met je verjaardag. Ook Oma laat je feliciteren.

    Groetjes en zo blijven schrijven.

    Gert, Ans en de meiden.

  • 15 Januari 2009 - 12:37

    Ineke:

    Hoi Marjolijn, Goh ik ben best jaloers moet ik bekennen ! Geniet ervan en van harte met je verjaardag !
    Renato en Ineke

  • 15 Januari 2009 - 20:32

    Mieke:

    Daar ben je inmiddels al jarig!!! Wijffie van harte, ik hoop dat het een heel gezellige en bijzondere verjaardag voor je wordt!! xxxx

  • 16 Januari 2009 - 07:21

    Leonie En Machiel:

    VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!

    Ik hoop dat je een super verjaardag hebt in dat mooie land!

    Kus Leonie en Machiel

  • 16 Januari 2009 - 15:27

    Rik Akkermans:

    Super proficiat met je verjaardag!!!!!!
    Groetjes Koos en Rik

  • 16 Januari 2009 - 17:41

    Cor:

    Marjolijn

    Gefeliciteerd met je verjaardag en nog veel plezier in het warme Australie.

    groetjes Cor, Silvia, Laura en Sophie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 129307

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: