Sydney !! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu Sydney !! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

Sydney !!

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

04 December 2008 | Australië, Sydney

Zo mensen... Daar ben ik dan!

Na een mega lange vlucht (uiteindelijk hebben we er zo'n 28 uur over gedaan, door een extra lange stop in Singapore) ben ik aangekomen in Sydney.. De vlucht verliep wel aardig.. Maarja je zit daar toch ruim 20 uur in dat vliegtuig stoeltje en slapen is niet echt handig daar! Gelukkig zat ik bij de nooduitgang en had ik veel beenruimte! We hadden allemaal zo'n eigen tv schermpje waar ik leuk filmpjes op kon kijken. Twee keer een hele rare buurman gehad, maar wel een gezellig buurmeisje aan de andere kant. We wilden tegelijk inchecken met een grote groep van 14 personen, maar er waren alleen nog maar losse plekjes toen we eindelijk in Frankfurt aankwamen. Bij goed geluk zat ik toch naast Linda (ook van Activity). De groep is trouwens echt heel gezellig. Wat wel grappig is: Ze hadden van mij het idee dat ik de leider ben, hahaha! Al op de eerste dag aan mijn leerpunten gewerkt :P !

Maar genoeg over de boring reis, nu over tot Sydney!! We kwamen er rond 8 uur, waar we werden opgevangen. We werden naar de busplaats geloosd waar we al gelijk een uur moesten wachten.. "Just sit down and relax" kregen we te horen ;) ! Dus gelijk ingewijd in de Australische relaxte cultuur :P ! In het hostel aangekomen rond 10 uur moesten we nog tot 2 uur wachten voor we konden inchecken.. Gelukkig mochten we onze backpack stallen om de stad te gaan verkennen. We zijn met zijn 11-en gaan wandelen en bij darling harbour aangekomen. Daar ff zitten relaxen bij het water, een broodje gegeten en vervolgens weer verder. We vonden een groot winkelcentrum, waar ik ff een petje heb kunnen kopen en zonnebrand.

Daarna zijn we een beetje in Hyde park gaan liggen en mensen kijken. Terug naar het hostel ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe flight bag en een slotje, omdat tijdens de vliegreis de twee ritsjes en slotjes van mijn flight bag zijn gerukt! Gelukkig was de tas nog wel helemaal dicht, maarja toen ik hem eenmaal open had, kon ie niet meer dicht natuurlijk.

Gisteren hebben we met een grote groep (een paar duitsers en hollanders hadden zich bij ons gevoegd) in het park gelegen en daar wat eten genuttigd dat we eerder in de supermarkt hadden gekocht. Ja low-budget leven gaat me nu al goed af!!

Op dit moment is het hier trouwens 10 voor 7. Ik kon niet meer slapen en hoopte wat mensen in Nederland op msn te treffen ;) ! Dus dan maar vroeg op internet !!

Ik ga nu weer stoppen met het verhaal. Vandaag ga ik een beetje sight seeing doen. Morgen moet ik verkassen,omdat hier vrijdag geen slaapplek meer is. Ben benieuwd wat er dan nog van de groep overblijft.. Gelukkig wel twee meiden gevonden die allebei maandag met de cowboycursus beginnen. Dat wordt dus dolle pret ;) !!

Nou de warme groetjes uit Australie!
Foto's komen hopelijk een andere keer op een andere site (ik plaats de link). Als het me lukt in ieder geval.

Het beste! Tot over een hele tijd!

Kus Marjolijn

  • 03 December 2008 - 19:56

    Mieke:

    Hi mate! Goed om van je te horen! Kijk goed rond de komende dagen en alvast heel erg veel plezier op de cowboycursus!! xxxx

  • 03 December 2008 - 20:11

    Siri:

    Fijn om te lezen dat je goed aangekomen bent en dat je je nu al prima vermaakt. En zoals de Australiers altijd zeggen, no worries, alles komt vast goed met de leider in je tijdens deze reis :)
    Ik krijg helemaal weer reiskriebels als ik het lees. Aah toch maar eens wat regelen ;)
    Veel plezier met de cowboys!
    Liefs Siri

  • 03 December 2008 - 21:11

    Leonie:

    Ha meis!

    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen!! Ik ben nu al jaloers op t warme weer ;) hier is t weer enorm koud! Stuur je een beetje zon deze kant op? Als je hard blaast lukt t misschien ;)

    Heeeel veel plezier met de cowboycursus! En geniet ervan!

    Dikke kus Leonie

  • 03 December 2008 - 21:35

    Gerry:

    Hé meissie, jammer dat ik je gemist heb op msm (was bij OJ op kraambezoek)maar goed te horen dat je veilig bent aangekomen. Je kunt altijd ff contact opnemen met de familie wanneer je nog een slaapplek nodig hebt. :) (PS. dat leiderschap hadden wij ook al in de gaten en dat ging je op een goede, natuurlijke manier af :))

  • 03 December 2008 - 22:14

    Mireille:

    Hé,

    fijn dat je aangekomen bent. Veel plezier verder.

  • 03 December 2008 - 23:24

    Thijs En Lenny:

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt in Australie!! Zo te lezen heb je het nu al fantastisch naar je zin daar en met de hele reis nog voor je wordt het denk steeds mooier veel

    alvast plezier bij de paarden en cowboys !!!

  • 04 December 2008 - 07:29

    Els V.W.:

    Marjolijn, weer zo'n mooie reis! Goed hoor! We blijven je volgen.....Geniet er van. Doen wij dat van een afstandje ook een beetje

  • 04 December 2008 - 09:38

    Wietske:

    Heeeeeee Cowgirl!

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en het nu al leuk hebt:D
    Veel plezier en geniet ervan he! Ik ben benieuwd naar je lassokunsten straks;)

    Groetjes Wietske

  • 04 December 2008 - 09:41

    Niels:

    HEY Marjolijn
    pfff, das idd een hele lange vlucht jah.

    Ik ben blij om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Volgens mij ga je een geweldige tijd tegemoet.
    Wat een avontuur zeg, wordt er helemaal jaloers op.

    Ik blijf je zeker volgen, maar wil je ontzettend veel plezer toewensen. Maar dat komt wel goed ;)

    Groetjes
    Niels

  • 04 December 2008 - 10:32

    Denise:

    Heey!

    Leuk om te horen dat alles goed is gegaan:D En heel veel plezier met je cowboyding!:D
    xx

  • 04 December 2008 - 16:13

    Freek:

    hee zus,

    vreemd dat ze jou als leidster zien, in de ruim 20 jaar dat ik je ken heb ik nooit enige vorm bij je kunnen bespeuren! veel plezier! daaaaag

  • 05 December 2008 - 00:59

    Nicophilipsen:

    Hallo Marjolijn .

    Geniet ervan hier in Australia.
    De mensen zijn hier echt zo relex.
    Zo vriendelijk .
    Have fun.
    gr van mij mede Aussieganger Nico:)

  • 05 December 2008 - 06:45

    Michiel / PVG:

    Hoi Marjolijn,
    Fantastisch begin van je reis..! Ik heb met je moeder gesproken over Australie en ben er wild enthausiast over. Ben er 3 x geweest en zou zo weer terug gaan. Twee tips voor Sydney -> een rondleiding in het opera-house is geweldig. Wel vroeg gaan en beklim niet de harbour bridge, maar beklim een van de vier torens van de harbour bridge. Is net zo spannend en mooi, maar veel goedkoper!!!
    groet en veel plezier.
    Michiel

  • 05 December 2008 - 09:18

    Freek:

    grapje mario! maak ze gek daar! veel plezier! Daaaaaaaaaag!

  • 06 December 2008 - 13:43

    Ellen:

    Hey meis,

    heel leuk om wat van je te horen, klinkt super leuk daar. Ben benieuwd naar de foto's :D Heel veel plz daar nog, en ik hoop snel weer van je te horen!

    Dikke Kus

  • 06 December 2008 - 16:58

    Suzanne:

    Hoi Marjolijn,

    Fijn dat je een goede reis hebt gehad en dat je alles lekker ReLaXt kunt doen.
    Ik ben benieuwd naar die cowboycursus en uiteraard wil ik foto's zien ;)
    veel plezier alvast,
    kuss Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 129272

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: