Blue mountains - Paradise on earth - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu Blue mountains - Paradise on earth - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

Blue mountains - Paradise on earth

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

20 December 2008 | Australië, Katoomba

Lieve mensen!

Het is echt helemaal geweldig hier... Zit nu in Katoomba dat in het hart van het national park the Blue Mountains ligt. En het is prachtig.

Ben hier donderdag aangekomen. Die avond kwam ik een jongen tegen met wie ik in de groepsvlucht zat. Met hem en nog twee duitsers zou ik de volgende dag naar the ruined castle lopen. De volgende dag bleven die twee duitsers liever slapen dus alleen met Guido op pad gegaan. Eerst naar de Three sisters gelopen, omdat ik deze nog niet gezien had. Echt helemaal super. Er hing ook echt een blauwe gloed in de valleien en over de bergen. Daarna zijn we via de Giant Stairways naar beneden gegaan. Nog ff een van de zusters geknuffeld.

Eenmaal beneden besloten we de tocht van twee uur naar de ruined castle er meteen aan te plakken. Het was een flinke tocht. Onderweg besloten we af en toe wat rotsen te beklimmen. Lekker avontuurlijk zo zonder touw! We stapten stevig door en genoten ondertussen van de prachtige bomen en het uitzicht. Maar goed het geweldigste moet nog komen. Eenmaal bij the ruined castle (dit zijn gewoon rotsblokken, geen echt kasteel dus) besloten we een rotsblok te klimmen voor een boomloos uitzicht. We vonden eindelijk een beklimbare rots, waar we door middel van kruipen, klauteren (ik heb mijn elleboog open gehaald) en klimmen eindelijk op de top kwamen. Wat we daar zagen was echt adembenemend!!!!! Echt geen woorden voor. Maar we zaten dus op de hoogste rots van deze top en hadden gewoon 360graden super geweldig uitzicht... Filmpjes en foto's gemaakt, maar deze laten lang niet zien hoe mooi het echt was. We hebben daar met zijn tweeen zo'n anderhalf uur gezeten, want als we even op iets uitgekeken waren, hoefden we maar een kwart te draaien en hadden weer nieuw geweldig uitzicht.. Nog ff toepasselijke muziek geluisterd, gelunched, vogels bekeken, vliegen proberen weg te slaan, zonnebrand ingesmeerd en daar gewoon zitten genieten. Het voelde echt als paradijs op aarde. Nouja kan het niet beschrijven, maar kan het iedereen aanraden.

Daarna moesten we weer dezelfde tocht van 2 uur terug lopen en omdat de kabelbaan al dicht was moesten we nog helemaal omhoog. Pfff dat was nog eens een klim. Nog ff stil gestaan bij een waterval. Waar Guido zo brutaal was over het hek te klimmen en ik kon natuurlijk niet achter blijven. Stonden we op een kliff boven een waterval en we konden echt gewoon 150m naar beneden de afgrond inkijken. Ik heb me natuurlijk goed vastgehouden en heel voorzichtig gedaan, maar wat was dat een adrenaline shot!!

Uiteindelijk hebben we die dag (gisteren) 8 uur gelopen en 's avonds dachten we ff makkelijk te doen door een pizza te kopen. Moesten we ruim twee uur op de oven wachten. Maar goed, no worries.. Alle tijd hier.

Ik zou hier eigenlijk morgen weer uitchecken, maar ik heb een nacht extra geboekt, omdat ik ook echt nog canyoning wilde gaan doen. Dit staat voor morgen dus op de planning. Lijkt me echt super gaaf en hoor er ook alleen maar enthousiaste verhalen over.

Vandaag ben ik overigens naar twee grotten geweest. Dit was ook erg mooi. Veel stallagtieten en stallagmieten gezien (of hoe je het ook schrijft :$ ). Zag er echt heel mooi uit. Vooral de tweede grot.

Voor Katoomba ben ik overigens in Dubbo geweest. Ik dacht zal het ff meedelen. Daar naar de grootste dierentuin geweest, maar zo spectaculair was het eigenlijk niet. Ook nog lekker gezwommen en echt mega verbrand (had niet echt goed ingesmeerd). En ze hadden er de lekkerste meat pie van Australie die ik natuurlijk ook ff moest proberen en dat smaakte goed.

Filmpjes en foto's probeer ik nu op te loaden, maar dat lukt nog niet zo erg. Dus miss is er niks te zien als het straks fout gaat.

Daarnaast wil ik iedereen een gelukkig kerstfeest wensen. Ik zal in Sydney zijn bij familie van mama. Heb al wat mensen ontmoet waarmee ik oud en nieuw gaan vieren, dus dat moet helemaal goed komen :D !!

Groetjes vanuit het prachtige Katoomba - Australie!

Kus Marjolijn

  • 20 December 2008 - 12:16

    Gerry:

    Hoi meisje, wat een schitterend bericht weer. Zorg je er wel voor dat we je in februari heelhuids in de armen kunnen sluiten? Jij ook fijne feestdagen en veel plezier.

  • 20 December 2008 - 12:57

    Suzanne:

    hoi meiske,

    Je maakt me jaloers met alle mooie en avontuurlijke dingen die je doet, gaaf gewoon.
    Ik wens je alvast een hele fijne kerst en een mooi 2009. Ik probeer je te sms-sen maar dat lukt nog niet echt, haha

    Kuss en liefs
    Suus
    ps. ook de groetjes van mijn ouders en broers!

  • 20 December 2008 - 14:31

    Maikel:

    Mooi verhaal,
    het snakt dus wel naar meer daar.

    Veel plezier vanuit het grijze grouwe nederland.
    Maikel.

  • 20 December 2008 - 15:07

    Marielle:

    Marjolijn!
    Als ik zo al die verhalen lees, lijkt het me echt superleuk om daar rond te reizen! Dat zal denk ik ook wel zijn!:)
    Ik wens je alvast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!
    Kusjes Marielle

  • 20 December 2008 - 15:53

    Jan:

    Dag schat, alweer een geweldig verhaaltje, je maakt me ontzettend nieuwsgierig naar het vervolg ervan het was net alsof ik er zelf bij was, geweldig. Tot de volgende keer Dikke kus

  • 20 December 2008 - 17:23

    Mieke:

    Hai meis, wat ben je toch een topper! Een avonturier in hart en nieren, hoe jij de dingen die op je pad komen ook gewoon met beide handen aangrijpt en daardoor de meest bijzondere dingen meemaakt. Zo moet het ook! Die grote lijn in je hoofd volgen en ondertussen alle bijzondere zijwegen ontdekken. Heb ik dat mooi gezegd of niet..? :D Ben nu al trots op je, wat je in deze dagen allemaal gedaan en gezien hebt. Ik wens je een hele fijne tijd in Sydney met kerst en oud&nieuw, gezellig dat je al mensen hebt ontmoet waarmee je 2009 in gaat luiden! Doeg! Xxxxxx

  • 20 December 2008 - 17:45

    Niels:

    Hey Marjolijn

    super verhaal weer. Ik voelde het alsof ik erbij was, moet echt prachtig geweest zijn. Ik ben beeetje benieuwd naar foto's of mijn beeld klopt haha. Ik zie nog wel of het je gaat lukken ;)

    Ik wil je alvast een heeeel fijne kerst wensen en alvast een gelukkig nieuwjaar. Misschien zie ik nog een verhaal voor die tijd, zo niet, fijne dagen ;)

    Groetjes,
    Niels

  • 21 December 2008 - 14:12

    Loes:

    Hee Marjolijn,

    Wat leuk om al je stoere verhalen te lezen. Geniet van je tijd daar en alvast hele fijne feestdagen.

  • 21 December 2008 - 14:20

    Mireille:

    Hé Marjolijn.
    Ik bedenk me net dat jij 12 uur het nieuwe jaar inluidt dan wij hier in Nederland. En het is daar ook nog warmer dan hier. Geniet ervan en alvast fijne dagen en een gelukkig nieuwjaar.

  • 21 December 2008 - 23:56

    Thijs:

    jeez dat klinkt toch elke keer weer fantastisch wat je daar allemaal doet en meemaakt!!!! Door dit elke keer te lezen inspireert mij dit ook om een keer te doen

    fijne dage gewenst maar volgens mij in zn land gaat dat helemaal goed komen !!!

  • 22 December 2008 - 07:14

    Janja:

    Nou volgens mij heb je het super naar je zin en mis je ons totaal niet.
    Fijne feestdagen en we horen/lezen het wel weer (met veel jaloezie)
    Groetjes uit Oss

  • 24 December 2008 - 14:43

    Chantal:

    Hey Marjolijntje!!

    Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar!!
    Ik vind het ook erg leuk om de foto's te zien!!

    Fijne dagen daar.. en geniet van alles!!

    xxx Chantal

  • 24 December 2008 - 16:01

    Thomas:

    Hey Marjolijn,

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin Down Under.
    Ik ben wel erg benieuwd hoe je nieuw zeeland gaat vinden.

    Ik blijf je volgen

    Groeten Thomas

  • 24 December 2008 - 17:09

    Rianne:

    Hej Marjolijn,

    Ik heb je site ook weer gevonden hoor (hij stond ook open bij je ouders ;-)!) en het zijn weer mooie verhalen. Cowboylessen, schapen die geslacht worden, rotsen beklimmen... prachtig allemaal :-D. Veel plezier nog down under. Laat je lekker verassen door de cultuur en het land!!! Fijne kerst en gelukkig nieuwjaar.

    Dikke kus en veel liefs!
    Rianne

  • 24 December 2008 - 17:40

    Rianne:

    Hej Marjolijn,

    Ik heb je site ook weer gevonden hoor (hij stond ook open bij je ouders ;-)!) en het zijn weer mooie verhalen. Cowboylessen, schapen die geslacht worden, rotsen beklimmen... prachtig allemaal :-D. Veel plezier nog down under. Laat je lekker verassen door de cultuur en het land!!! Fijne kerst en gelukkig nieuwjaar.

    Dikke kus en veel liefs!
    Rianne

  • 24 December 2008 - 17:49

    Rianne:

    Hej Marjolijn,

    Ik heb je site ook weer gevonden hoor (hij stond ook open bij je ouders ;-)!) en het zijn weer mooie verhalen. Cowboylessen, schapen die geslacht worden, rotsen beklimmen... prachtig allemaal :-D. Veel plezier nog down under. Laat je lekker verassen door de cultuur en het land!!! Fijne kerst en gelukkig nieuwjaar.

    Dikke kus en veel liefs!
    Rianne

  • 24 December 2008 - 21:44

    Ria Hey:

    hallo marjolijn, allereerst hele fijne kerstdagen daar in Australie, we genieten heel erg van jou avonturen en ik kijk dan ook regelmatig of er al weer nieuws is om te lezen,en als ik het zo lees krijg ik toch ook wel veel zin om eens die kant op te gaan, maar geniet jij er eerst maar van, veel plezier en we volgen je wel

  • 27 December 2008 - 09:24

    Leonie:

    Ha meisje,

    Hoe was je kerst? Hier erg koud en moest vanzelfsprekend denken aan hoe jij daar kerst zou vieren in het zonnetje ;) heerlijk aparte ervaring lijkt me dat! Vind het iig fantastisch om je enthousiaste avonturen verhalen te lezen, net of we echt met je mee reizen! Meid ga zo door, grijp alle kansen aan die je krijgt en blijf zo lekker verder genieten! Alvast een fantastische jaarwisseling gewenst en een super start van 2009, het jaar waarin jij een super groot avontuur beleeft!!

    Tot het volgende bericht!

    Dikke kus, Leonie

  • 27 December 2008 - 18:06

    Olga:

    Hey Marjolein, wat een mooi avontuur! Fijn dat je het zo leuk hebt en ik wens je alvast een heel goed en gelukkig 2009! Groetjes!!

  • 30 December 2008 - 09:46

    Thuisfront!:

    Wowwww meid, wat een gave foto's!

  • 30 December 2008 - 14:52

    Mieke:

    Ge-wel-di-ge foto's!!!!!

  • 30 December 2008 - 22:04

    Ria Hey:

    wat een mooie foto's en we kunnen zien dat je er van geniet, verder alvast gelukkig nieuwjaar ( want daat begint het toch eerder als hier als ik het goed heb)

  • 31 December 2008 - 13:52

    Mieke:

    Heeeeeeee Marjolijnnnnnn! Ik zie dat ik al te laat ben, maarruh HAPPY NEW YEAR!!! Ik hoop dat je het tof hebt daar in Sydney, moet volgens mij heel bijzonder zijn! Ik wens je het allerbeste vanuit de andere kant van de wereld, veel geluk, gezondheid, liefde! We zien elkaar 't grootste gedeelte van 2009 niet, maar we'll keep in touch!!!! XXXXXX

  • 01 Januari 2009 - 13:07

    Julia:

    hoi (juf) Marjolijn, wat een stoer verhaal. ik ben deze week 21 meter wezen klimmen in een klimhal aan een touw, maar zonder touw is veel spannender. Lijkt me heel cool!!!!!!!!!

    Happy new year! Van Julia (sterrebos)

    ps leuke foto's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 129271

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: