Paardje rijden, stierenballen en schaap worstelen - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu Paardje rijden, stierenballen en schaap worstelen - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

Paardje rijden, stierenballen en schaap worstelen

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

13 December 2008 | Australië, Tamworth

Ik ben weer terug uit het wilde westen..

Heb echt een fantastische week gehad. Veel gezellige mensen ontmoet en vooral veel gedaan...

Maandag werden we opgehaald met de bus en na een welkomstwoord hadden we een zadelles. Daarna gingen we zelf ons paard zadelen en er mee rijden. Ik kwam er al snel achter dat ik niet het makkelijkste paard had. Apache kon nogal een pain in the ass zijn.. De eerste dag werd hij erg hard geschopt door een ander paard waardoor zijn knie flink bloedde. Verder luisterde hij nogal lastig en omdat de manier van paardrijden daar zo anders was dan hier, waren wij echt een stel beginners. Mijn paardje liep echt als een dronkenman, haha. Kon gewoon niet stil staan en recht lopen.

De Natural Horsemanschiplessons waren heel indrukwekkend. Het is super om te zien wat een paard allemaal voor een persoon doet uit wil en niet omdat het persee moet. Tim (die owner) had echt een goede band met alle paarden. Hij kon door verschillende spelen zijn paard trainen, om allerlei bewegingen te maken. Zo hebben we geleerd om zonder het paard aan te raken het paard 360 graden rond te laten draaien op alleen zijn achterpoten of alleen zijn voorpoten. Of het paard gewoon zijwaarts laten lopen terwijl je hem niet aanraakt of wanneer je op hem zit. We moesten bij het maken van bochten ook veel meer onze benen gebruiken om constante druk uit te voeren en we mochten niet schoppen (zoals dat in Nederland wel gebeurd).

Maar goed het paardrijden was erg leuk. We hebben schapen en koeien gedreven te paard. Ook hebben we race wedstrijden gehouden in de arena. Mijn paard wilde dinsdag echt niet rennen, maar vrijdag kreeg ik hem gelukkig toch nog even in galop.. Ons team had trouwens wel alledrie de keer gewonnen :D !

Verder hebben we schapen gevangen. Dat was heel grappig. Joe zei "The last one who catch a sheep has to buy me beer". Dus iedereen op die schapen afstormen om er een te pakken te krijgen :D !
Later zijn we de schapen gaan scheren en uiteindelijk werd er een geslacht.. Ik bleef kijken in de verwachting dat zijn keel werd door gesneden. Dat gebeurde ook, maar niet een klein stukje, zijn halve kop ging eraf. Vier mensen pakten het schaap ieder bij een poot vast en sleepte hem naar de schuur. Toen dat schaap werd weggedragen zagen we echt die kop over het gras stuiteren :S ! Ik dreef de andere schapen terug en toen ik bij de schuur kwam, was zijn kop er al af.

Die avond aten we vlees en toen ik mijn bot weggooiden in de Dog Bin vond ik het schapenhoofd weer ;) !

Donderdag hebben we de koeien gedreven. Daar moesten we de kalven van de koeien scheiden, wat nog best een opgave bleek. Vervolgens hebben we gezien hoe een kalf gecastreerd werd. Die ballen werden in een hoed gegooid en rondgegeven. Vervolgens hebben we lasso geworpen om een kalf. Met nog 5 anderen kwam ik in ronde twee, maar niemand kwam in ronde 3. Daarna kalven platgooien. Dit was echt zwaar. Een persoon moest de staart pakken en de andere nam de kalf bij zijn hoofd. Die kalf was echt al heel sterk. Samen met Kim kreeg ik hem toch om en bleef ie goed liggen. Katie en Rosie maakten er echte show van. Ze gooiden hem neer en Rosie gooide haar been over zijn nek. Vervolgens stond de kalf weer op en werd Rosie achterwaarts rondgereden op de kalf. Het was net een rodeo. Rosie hield het zo'n 4 seconden uit en viel toen achter de kalf plat op haar gezicht neer. Haha ik heb een filmpje, maar weet niet of het gaat lukken die te uploaden..

De stierenballen die die middag verwijderd waren werden 's avonds op het vuur gegooid en daarna in kleine stukjes rond gedeeld. Nou dat moest ik natuurlijk even proberen. De smaak was niet echt heel vreemd ofzo, maar het idee erbij.........

Nouja ik kan wel zoveel blijven vertellen over deze vijf dagen. Ik zou willen dat ik langer had kunnen blijven. Heb een geweldige tijd gehad en als ik terug kom zal ik de uitgebreide verhalen vertellen.

Iedereen nogmaals heel erg bedankt voor alle reactie. Blijf zo zeker doorgaan ;) ! Foto's zijn weer te vinden op http://marjolijn16187.hyves.nl/album/34525782/Australie/1SurX3VH/ Het zijn er niet veel, omdat het gewoon niet zo snel gaat.

Waar ik morgen naar toe ga weet ik nog niet zeker. Ik heb zo'n 10 dagen voor ik naar Sydney ga en weet eigenlijk niet goed wat te doen..

Groetjes van Cowboy Marjolijn!
Hi-haaaaa

  • 13 December 2008 - 09:29

    Ellen Mattaar:

    Hallo Marjolijn
    (ik kon je eerst niet vinden omdat ik zocht op Marjolein, suf he?)

    Wat een leuke verhalen kun je schrijven en wat maak je leuke dingen mee, alhoewel....stierenballenyek. Heel veel plezier de komende feestdagen. Vast wel maf om kerstmis te gaan vieren midden in de zomer. Ik ga nog proberen om je foto's te bekijken, want dat lukt me nog even niet,

    groetjes uit Oss,
    Ellen Mattaar (Helios)

  • 13 December 2008 - 09:54

    Gerry:

    Hey poppie, wat een belevenissen allemaal. Ik merk wel dat er heel wat eelt op de ziel gekweekt wordt. Het idee: jij kijken als een schaap geslacht wordt, kalveren omgooien, stiereballen eten, yeagh. Ik heb je wel eens anders meegemaakt...;) ;)

  • 13 December 2008 - 09:58

    Gerry:

    Leuke foto's. Volgens mij vind je dat boerenleven wel leuk. Je straalt helemaal: leuke farmer zoeken? De roots verloochenen zich niet ;)

  • 13 December 2008 - 10:27

    Els:

    Je lijkt wel zo'n McLeods daughter bij die paarden. Ziet er gaaf uit. Vooral die met die lasso.
    Veel plezier


  • 13 December 2008 - 11:02

    Mieke:

    Wat gaaaaaaaafff allemaal!! Wauwie! Maarre voorpoten en achterpoten.. een paard is een edel dier, dat weet jij ook wel toch.. hihi. Besteed je tijd goed de komende dagen, al zal dat vast lukken. Genoeg te zien en te beleven!! Wel spannend zeg, niet weten waar heen te gaan en waar te belanden.. Ik ga ff je foto's bekijken! xxies en hou je goed!

  • 13 December 2008 - 11:14

    Ellen:

    Hoi Marjo,

    ik heb je foto's net bekeken en moet zeggen, staat je goed dat boerenleven haha. Je bent echt stoer, kijken naar een schaap dat geslacht wordt, dat vlees daarna nog opeten ook en ook nog eens stierenballen eten! Ik zou het niet durven haha!

    Ben benieuwd wat je volgende avontuur zal zijn, kijk er naar uit om weer een verhaal van je te lezen, want je maakt echt veel mee daar!

    Mis je wel, maar vind het echt super voor jou dat je dit kan doen.

    Dikke kus!

  • 13 December 2008 - 11:24

    Pim:

    Jo Cowgirl Mario,

    Neem ook eens een schaap mee naar Nederland... kan ik er ook 1 slachten ;)... en dan lekkere verse shoarma:D

    Groeten

    Pim


  • 13 December 2008 - 12:42

    Mireille:

    Wat een verhaal. Ik zat te gruwelen achter de computer. Maar een leuk verhaal. Nu de foto's nog ff bekijken.

  • 13 December 2008 - 17:26

    Niels:

    Hey Marjolijn

    super verhalen schrijf je, hartstikke leuk om te lezen. Ik vind het iedere keer weer leuk om er aan te beginnen.

    Zo'n week klinkt kei gaaf ;)
    Kan me voorstellen dat je langer zou willen blijven.

    Ik ga nog ff naar je foto's kijken en ben dan benieuwd naar je volgende verhaal.

    Groetjes
    Niels

  • 13 December 2008 - 21:10

    Paula:

    Hoi marjolijn
    (haha, nu wel goed gespeld!)

    Wat ontzettend leuk al je verhalen te lezen! Niet te vergelijken met Ghana of wel? Het is in ieder geval weer opnieuw weer een avontuur, als ik dat allemaal lees..

  • 14 December 2008 - 13:30

    Suzanne:

    Hoi meiske,

    Ik kijk op televisie naar mcleod's daughters en jij doet het allemaal in het echt.
    Super gaaf; zwemmen met paarden, laso werpen, schapen slachten, ballen eten ;-)

    Leuke foto's, je kunt echt zien dat je geniet. En je gaat vast op zoek naar spannende en leuke dingen om te doen tijdens deze 10 wachtdagen :-)

    Geniet ervan!!
    Groetjes Suus

  • 15 December 2008 - 19:07

    Thijs:

    Dat klinkt wel ver van een moderne wereld wat je allemaal hebt gedaan !! Respect dat je die stierenballe hebt gegeten, het idee alleen al :P. Ik moet wel zegge op die foto ziet dat kalf er wel heel zielig uit waar je met zn tweeen opzit en jullie allebei nog een grijns op het gezicht :P

    groetjes

  • 16 December 2008 - 11:18

    Leonie:

    Wow wat een verhaal!! Haha maar die ballen proeven.. haha jakkie!! ;)
    Leuke verhalen meid, ik ben benieuwd naar de lange versie! En de fotos zijn ook gaaf joh! Doe je wel een beetje kerstzon opsturen naar ons koude kikkerlandje?

    Trouwens, vier je kerst en oud&nieuw in Sidney? Op t strand? Dat schijnt heel gaaf te zijn.. ben reuze benieuwd naar jouw verhalen volgende keer weer!!

    Dikke kus Leonie

  • 16 December 2008 - 12:33

    Denise:

    Kom pak je lasso maar, Zo vangen cowboy's indianen! Of in jou geval schapen! Haha! Of ken je het liedje nog niet;) Want dan zal ik je even een uitgebreide versie sturen hoor haha!
    Wel hip, en dan dat slapen in de buitenlucht, vieze beesten ontdekt nog?;)
    xx

  • 16 December 2008 - 17:29

    Wietske:

    WAT SUPERGAAAAAAAAF!!! Echt geweldig, ik zou je zo achterna komen haha!
    Als je straks thuis bent, mag je hier meteen op de boerderij komen werken;)
    Heeeeeeeel veel plezier en tot het volgende verhaal(echt leuk!)!

    Groetjes Wietske

  • 18 December 2008 - 21:27

    Peter En Riette:

    Hoi Marjolijn, Goed om te zien en lezen dat je je prima vermaakt! Wij zijn benieuwd naar je nieuwe avonturen, dus ga vooral door met schrijven. Geniet van alles, en we wensen je alvast prettige kerstdagen. En ja, wij zouden ook wel wat zon willen.....Liefs van Peter, Riette, Ziggy en Fay

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 129325

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: