Happy Newyear !!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu Happy Newyear !!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

Happy Newyear !!!

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

02 Januari 2009 | Australië, Sydney

Gelukkig nieuwjaar iedereen! Bij deze wens ik iedereen het beste voor 2009.. Iemand nog goede voornemens gemaakt? Of miss iemand die zichzelf ziek heeft gegeten aan de oliebollen? Ben benieuwd naar verhalen van jullie kant...

Mijn verhaal:
NYE in Sydney.. Dat vond ik wel echt een doel voor mijn reis naar Australie. And so be it! Ik heb een adresje vlak bij Sydney (waar ik later nog over zal vertellen) en van daaruit heb ik wat mensen weten op te trommelen om NYE mee te vieren. Om 6 uur 's ochtends zouden we al verzamelen bij de fontein in Hyde Parc om een super goede spot te kunnen bemachtigen in the Royal Bontanic Gardens.. Dus na zo'n 4 uur wachten en heel veel geduw voor de tent eindelijk open ging, gingen ze eindelijk open. Na nog een half uur duwen moesten we onze tassen laten controleren en gingen we een plekje zoeken. Uiteindelijk kwamen we ergens beneden uit, recht voor het water met super zicht op het Opera House en Harbour Brigde. Het was een speciale plek waar maar 3000 mensen in mochten en we speciala armbandjes voor kregen..

Het was echt super gezellig. Ik was met de jongens die ik in de Blue Mountains had ontmoet en zij hadden hun halve hostel meegenomen die bestond uit alleen maar Nederlanders en Duitsers. Ook bij onze plek ontmoetten we nog veel mensen waaronder een paar gekke brabanders. Ja hoor daar ontstond de brabantse gezelligheid. Van het zingen van Guus Meeuwis tot het doen van de polonaise. Tim was zo jaloers dat hij zich wilde inburgeren tot brabander :P !

Maar goed er valt veel te zeggen over de 18 uur dat we gewacht hebben, maar het toppunt was natuurlijk om 0.00u. We hadden al kindervuurwerk gehad om 21u, maar om twaalf uur kwam het echte werk. Vijf minuten voor tijd hebben we champagne in geschonken. Nog ff wachten met de camera in aanslag en toen begonnen mensen af te tellen. Op de pilaren van de toren werd van 10 tot 0 afgeteld. 10.. 9.. 8.. 7.. 6.. 5.. 4.. 3.. 2.. 1.. ...........
HAPPY NEWYEAR! Vanaf de brug schoot vuurwerk omhoog. Naast de brug was vuurwerk. Overal was vuurwerk.. Echt geweldig. 5 miljoen Australische dollars vloog de lucht in. ff wat filmpjes gemaakt, champagne gedronken iedereen happy newyear gewenst (ik heb nog nooit zoveel mensen gekust met NY ;) ! Het vuurwerk duurde maar 11 minuten en toen hebben we met zijn allen na staan genieten. Onze plannen voor 2009 besproken en nog meer mensen gekust ;) !!

Na dat we de tuinen verlaten hadden gingen we naar het hostel waar de meesten bleven slapen. Daar nog was champagne gedronken en de straat opgegaan om te zoeken naar iets om ff uit ons dakkie te gaan. Dat vonden we uiteindelijk niet, maar goed lol hebben we zeker gehad.. Om half 4 dacht ik terug te gaan, maar ik moet zo'n uur tot twee uur treinen om thuis te komen en dat leek me alleen midden in de nacht niet echt verstandig. Dus kreeg ik een bed aangeboden van een van de mensen die mee was. Ff tandenborstel gekocht en om 4 uur lagen we allemaal in ons bed. Tsjah zo'n half bed is lekker krap en slapen lukte ook al niet.. Dus uiteindelijk een uur geslapen ofzo en om 9 's ochtends terug gegaan om om 11 uur eindelijk weer thuis te komen bij de familie waar ik logeer!

Dat was mijn NYE verslag. Nu voor de opheldering mijn accomodatie:

Ik slaap bij familie van mijn moederskant. Hij is een neef van mijn moeder en zijn kinderen zijn dus mijn achterneven. Ze wisten nog niet van mijn bestaan, maar na een telefoontje bleek ik hartstikke welkom te zijn. Ze wonen zo'n 40 minuten rijden vanuit Sydney centrum, maar met de trein duurt het zo'n uur of twee uur (als ik niet door hen op het station word afgezet). De ouders zijn echt heel aardig tegen me. Doen alles om het me hier gemakkelijk te maken. De vader bracht me bijvoorbeeld met NY ochtend naar Hyde Park om 5.15 in de ochtend.. Hij heeft al verschillende keren geprobeerd oliebollen te bakken en de laatste poging was erg geslaagd. Vandaag hebben we kroketten op en ik mocht niet eens een boterkoek in het hollandse winkeltje voor ze kopen.. Ze hebben drie jongens van 18, 21 en 23 welke ik niet vaak zie. Ze zitten vaak op hun eigen kamer en verdwijnen zo maar uit huis en blijven dan de hele dag en nacht weg. Ze leven hier erg vrij. Net als dat ze gewoon eten voor de tv en niet eens allemaal tegelijk.. Dus dat was ff wennen, maar het bevalt goed.. Net nog twee jongens verslagen met Monopoly ;) !

Verder heb ik kerstmis ook bij hen doorgebracht. Dit was prima. Ik heb pool leren spelen en van een van hun neven kunnen winnen zelfs (hij schoot de zwarte bal in het zakkie ;) )! Ja, ze hebben hier een groot huis en dus een eigen pooltafel! Geen zwembad helaas!

Met tweede kerstdag ben ik naar het strand gegaan waar ik met 4 jongens een BBQ heb gehouden. Erg geslaagd. Een aantal dagen later kwam ik hen weer tegen op het strand.. Hele gezellige jongens! Met hen dus ook NYE gevierd!

Voor ik hier kwam heb ik in de Blue Mountains nog een super wandeling gemaakt met 8 anderen: (3 hollanders, 4 duitsers en 1 australier). Ook dit was echt gaaf. We zijn naar de watervallen gegaan waar we lekker hebben liggen chillen en zijn gaan zwemmen! Ook heb ik nog een canyoning toch gedaan. Dit was echt kei vet! Eerst ff abseilen van wat rotsen en daarna door het water banjeren! Als eerst moesten we achteruit in het water springen en nog verschillende sprongetjes gemaakt. Daarna abseilen van een 30m hoge waterval. Dit was echt zo gaaf! Had constant een smile op mijn gezicht terwijl het water op me kletteren en mijn voeten over de gladde wand glibberde. Bijna onderaan vroeg de jongen of ik wilde springen. Zeker weten! Dus hard afzetten, touw helemaal loslaten en zo in het water plonzen. Met een Franse jongen nog een paar keer in het water gesprongen.. Echt een top dagje gewoon!!

Nou dat was zo'n beetje alles wat ik kwijt wilde! Echt super leuk dat jullie zo enthousiast blijven reageren. En er komen ook steeds nieuwe mensen bij ;) ! Zoals Julia uit mijn afstudeerstage :D !! Leuk dat je ook hebt geklommen :D !

De komende tijd ga ik echt een super tijd hebben (ik voel het gewoon). Ik ga reizen langs de oostkust (surfcamp, fraser island, whitsundays island, duiken bij great barrier reef) en 17 februari vlieg ik naar Nieuw Zeeland! Maar voor die tijd zullen jullie echt wel van me horen ;) !!

Groetjes
Kus en knuffel (voor degene die willen ;) )!
Marjolijn

  • 02 Januari 2009 - 07:49

    Thuisfront:

    GELUKKIG NIEUWJAAR; EEN HEEL BIJZONDER, GEZOND EN GOED 2009! Ja, wij willen die knuffel wel :)!

  • 02 Januari 2009 - 09:48

    Kirsten:

    haaaa meisie! Gelukkig nieuwjaar!! Maar echt wat ben jij een avonturiër zeg, echt super om alles zo te lezen en bij te kunnen houden! echt leuk. je vraagt naar onze kant van de jaarswisseling...nou ik ben niet ziek geweest van de oliebollen maar wel van wat anders...hihi..dus gisteren heel de dag in bed:S maar wel een super oud en nieuw gehad met sofie. nou meisie geniet maar lekker!vind het super om te lezen allemaal!
    Kus Kirsten

  • 02 Januari 2009 - 10:08

    Mieke:

    Heeeee meis!! Nog maar een keer dan: HAPPY NEW YEAR!!! Haha. Helemaal super, je nieuwe verhaal! Die kei stoere foto's had ik al gezien, helemaal gaaf! Ik hoop ook echt voor jou dat de komende tijd aan de oostkust helemaal super wordt. Ik heb al van meerdere mensen verhalen gelezen die daar zijn geweest, komt helemaal goed! Een hele dikke knuffel terug! XX

  • 02 Januari 2009 - 10:42

    Denise:

    Heey!
    Super joh dat nieuwjaar daar dus!:D En dat abseilen echt vet gewoon! Jij ook nog een keertje een heeeel gelukkig nieuwjaar, en dat je nog maar veel avonturen mag meemaken in de komende maanden.

    Was helemaal verbaast van je sms, had je nummer nog niet opgeslagen dus ik zo ohh wie is dit dan? Haha!
    Maar mijn oud&nieuw was nogal rustig, was maandag ziek geworden en dinsdag/woensdag moest ik natuurlijk weer oliebollen verkopen bij de bakker;) Lekker met koorts rondgelopen dus ik ben verder niet weggeweest;)
    Heel veel plezier nog!:D
    xx

  • 02 Januari 2009 - 10:47

    Niels:

    Hey Marjolijn
    Ook ik wens je een gelukkig nieuwjaar en een mooi, goed en gezond 2009.

    Ik heb ook een super oud en nieuw gehad ;)

    Ik ben benieuwd naar je volgende avonturen, blijf het ook zeker volgen.

    Groetjes,
    Niels

  • 02 Januari 2009 - 12:06

    Christel:

    Lieve Marjolijn,

    Voor jou ook het beste voor 2009! Wat een avontuurlijke verhalen! Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in Australia. Kijk uit naar nog meer foto's en verhalen van je!

    Liefs, Christel

  • 02 Januari 2009 - 12:47

    Peetoom:

    Hi Marjolijn, de beste wensen voor 2009. Ik hoop dat de rest van het jaar net zo leuk wordt als het begin. Pas op in Sidney: 2 vrienden van Erik zijn er op oudjaar aangekomen en Erik gaat binnenkort. Hartelijke groet van ons allemaal

  • 02 Januari 2009 - 14:57

    Mireille:

    Als ik het verhaal lees moet ik elke keer even onthouden dat het bij jou zomer is. Terwijl het hier vriest. En jij ook de beste wensen :).

  • 02 Januari 2009 - 16:33

    Ellen:

    Hey Marjo,

    Gelukkig nieuwjaar!!
    Klinkt echt super leuk daar! Had op het nieuws ook wat beelden gezien van het oud en nieuw daar in Sidney, zag er echt heel tof uit!

    Hoop snel weer van je te horen :D

    Kuss!

  • 04 Januari 2009 - 20:16

    Peter, Riette:

    Gelukkig nieuwjaar, ook namens Ziggy en Fay! Zo te zien vermaak je je nog steeds prima, je hebt prachtige foto's van het abseilen. Hier is het ijskoud, en we hebben op oudjaarsdag en nieuwjaarsdag gezellig met je oom en tante geschaatst. Ofschoon het leuk was, zijn we toch wel jaloers op de zon waar jij nu van geniet.
    Nog heel veel plezier!

  • 05 Januari 2009 - 16:29

    Siri:

    Gelukkig nieuwjaar! Ik lees dat je het nieuwe jaar goed bent begonnen, en super fijn dat je kerst bij familie hebt door kunnen brengen, ik kan me voorstellen dat dat toch wel fijn is rond die dagen. Leuk ook om zo kennis te maken met verre familie ;) Je avonturen klinken weer fantastisch en volgens mij gaat het helemaal goed komen met de nieuwe plannen, een mooie start van een nieuw jaar!
    xx Siri

  • 06 Januari 2009 - 10:21

    Leonie:

    Ha meid,

    Een heeeeeel gelukkig nieuwjaar!!!! Dat 2009 maar veel geluk, liefde, gezondheid en vooral fantastische avonturen mag brengen!!
    En volgens mij gaat dat wel lukken aan jouw plannen te zien! En dat de komende tijd super gaat worden denk ik ook ;)

    Meid ik geniet elke keer van je verhalen en zal je ook dit jaar blijven volgen!

    Have fun! Tot de volgende story :)

    Dikke kus Leonie

  • 06 Januari 2009 - 15:22

    Renato En Ineke:

    Hoi Marjolijn,
    De Beste Wensen ook van ons. Lijkt me geweldig om aan het andere eind van de wereld NY mee te maken ! Geniet ervan.

  • 07 Januari 2009 - 14:44

    Tamara:

    Een beetje laat maar toch nog een gelukkig nieuwjaar!!
    Zoals beloofd een kleine fitness update: Het is nog steeds erg leuk er komt nu ook wat meer variatie tijdens de lessen. Met kerst hebben we speciale kerstedities gehad ;) We missen je wel hoor! Groetjes Tamara

  • 12 Januari 2009 - 12:49

    Suzanne:

    Hoi meiske, nog een keer Happy New Year. Zoals gewoonlijk doet mn internet gek (had een week geleden al dit berichtje achtergelaten maar toen was de stroom uitgevallen :-S)
    Bij ons is de sneeuw nog niet weg, en koud heb ik het zeker.

    Super leuk om te lezen hoe leuk jou jaarwisseling was.

    Kuss en liefs Suzanne
    ook namens mam en pa, Jeroen en Mark de beste wensen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 129277

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: