Wetsundays... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu Wetsundays... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

Wetsundays...

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

09 Februari 2009 | Australië, Airlie Beach

Hier een bericht vanuit Airlie Beach.. Ja ik zit er nog steeds!! Vele pogingen gedaan om het gat te verlaten... maar steeds tevergeefs.. Dus goed, lees het bericht en laat al jullie jaloezie, die ik de afgelopen weken bij jullie heb weten op te bouwen, varen!

Zondag 1 februari kwam ik aan in Airlie Beach. Een dorpje (zonder strand en je kunt er zowiezo niet zwemmen vanwege gevaarlijke jellyfishes) van waaruit elke toerist een tour neemt naar het paradijs van Australie: Whitsundays Islands!! 74 eilanden liggen hier vlak buiten de kust van Australie met als toppunt: Whithaven beach!! Een strand met parelwit strand.. Behoort tot de top 10 stranden van de wereld.. Nou daar wilde ik natuurlijk naar heen!

Dus had ik mijn tour al vanuit Byron Bay samen met mijn Fraser Island tour geboekt! Eenmaal onderweg naar Airlie Beach moest de buschauffeur omdraaien om aan locals te vragen of we wel over de weg konden die zwaar overstroomd was! Ja gelukkig wel! Dus ff door het water racen en.. hoera!!! We waren in Airlie Beach! Vervolgens belde ik maar ff naar mijn zeiltrip maatschappij en daar werd mijn angst bevestigd! De boot was gecancelled! Ik moest volgens die man maar razendsnel acoomodatie gaan zoeken want er ging geen enkele boot en alles zou vol komen! Nou dus ik naar een hostel waar ik voor een dubble room 27 euro heb moeten betalen! Daar kwam die man 's middags naar toe waar ik een briefje kreeg om geld terug te krijgen van Wicked Travel (daarbij had ik mijn tours geboekt)! Dus na verschillende telefoontjes, mailtjes en faxjes kreeg ik te horen dat ik maar de helft terug krijg en de rest bij mijn verzekering terug moest vragen...

Nouja maakt ook niet uit.. Maar nu zat ik wel vast in dit gat! De eerste dag had ik al vastgesteld dat er niks te doen was, maar woensdag ging mijn bus naar het noorden (Townsville) pas.. Vraag me niet hoe ik de dagen doorgekomen ben, maar eindelijk werd het woensdag! Ikke ff busmaatschappij bellen of de bus wel ging.. Ja, meneertje zei dat ie ging! Dus ik uitchecken, naar de busstation en wachten op de bus.. Komt de bus zegt de chauffeur dat ie dus niet naar Townsville gaat! Dus weer terug naar het hostel en opnieuw inchecken!

Toen besloot ik donderdag maar een one-day sailtour te doen om toch Whitsundays te kunnen zien. Gezellig op een grote zeilboot! Gelukkig regende het niet teveel en was het een leuk dagje geworden. Gezellige mensen leren kennen (tennischallenge geregeld voor in Perth). Eerst gingen we naar Whithaven beach! Gelukkig was het droog en konden we ff zwemmen! Het zand op het strand was echt zooo fijn en mega wit! Echt mooi! Nog ff cricket met de mannen gespeeld en ja hoor ik kon de bal nog weg slaan ook :D ! Talentje!!

Daarna gingen we snorkelen! Ik nam gezellig mijn waterproofcamera mee! Onder water wel aardig mooi koraal gezien en leuke visjes! Dacht ik er mooi een foto te maken, zegt camera dat mijn kaartdeksel open staat terwijl die toch zeker dicht was! Resultaat: camera kaput! Als ik hem aanzet zegt ie kaartdeksel open en ik kan geen enkel knopje ofzo indrukken! Dus in Brisbane maar ff naar een fotoshop!

Maar goed vrijdag ging ik weer proberen naar Townsville te gaan! Ik weer bellen in de ochtend en ja gelukkig zouden we dit keer gaan! Dus ikke weer uitchecken en naar busstation.. De bus kwam en chauffeur zei naar Townsville te gaan! Hoera!!! Na twee uur rijden blijkt het toch niet mogelijk te zijn in Townsville te zijn dus zette hij ons af in Bowen! Een gat waar echt helemaal niks te doen is! Maar we mochten ook weer mee terug naar Airlie als we wilden, dan moesten we wel 4 uur wachten! Dus maar met een Engels meisje Bowen gaan verkennen! Om 12 uur 's middags maar een biertje gedronken, ff internetten en gezellig met alle gestrande reizigers op het busstation wachten! Na twee uur terug komen we dan eindelijk weer in Airlie Beach aan! Om weer in te checken in het hostel! Hoera!!

Nou de volgende ochtend ging ik met wat jongens van mijn Fraser Island tour naar het flightcentre! Weer uitchecken (in de goede hoop vandaag weg te kunnen (het was toen zaterdag)). Daar bleken ze mijn vliegticket vanuit Cairns niet om te kunnen zetten (Cairns ligt helemaal in het noorden van Australie en ik had ondertussen wel door dat ik daar voor mijn vlucht niet zou komen). Dus weggegooid geld voor ticket! Toen maar busmaatschappij gebeld om mijn tickets naar Cairs om te laten zetten naar een ticket terug naar Brisbane! Ja ik geef het op naar het noorden te komen! Misschien zal ik ff duidelijk maken waarom:

Het regent hier aan een stuk door! En dan ook niet zo'n beetje! Nee het valt met bakken uit de lucht! Straten staan blank, winkels zijn gesloten met zandzakken voor de deur.. Naar het noorden schijnt het alleen nog maar erger te zijn! In Townsville drijven zelfs krokodillen door de straten en komen er slangen uit de wc's! En dit wordt allemaal veroorzaakt door een serie cyclonen die voor de kust woeden! Eentje schijnt al aan land gekomen te zijn (gelukkig wel sterk in kracht afgenomen), maar twee cyclonen razen nog in de zee!
Voor degene die er het fijne over willen weten: http://www.telegraaf.nl/buitenland/3202572/__Overstromingen_Australie__.html?p=28,2

Maar goed door met de misere! Ik kon zondag met de bus mee (zaterdag zat al vol!) Dus weer inchecken in hostel (receptie kent me nu ondertussen al heel goed).. Volgende dag om 17.00 zou mijn bus gaan! Ik die ochtend weer uitchecken, tot 17.00 beetje vervelen en rondhangen bij een aantal Nederlandse gasten. Eenmaal op busstation komt er maar niks dus toch maar weer de maatschappij bellen! Blijkt dat de bus ook niet meer in Airlie kan komen!!! Dus ik weer terug lopen naar hostel en weer inchecken (inmiddels alweer de 5de keer deze week en ik heb al 7 nachten besteed in hostel. Na die eerste nacht was ik overigens naar een goedkoper hostel gegaan)! Die jongen achter de receptie had zo'n medelijden met me dat ik een eigen prive kamer kreeg!

Vandaag hoop ik dan eindelijk de bus te kunnen pakken! Ik heb vanmorgen weer uitgecheckt en hang nu weer rond met die Hollandse gasten! Wie weet moet ik vanavond weer inchecken maar ik hoop het toch niet!!

Ondanks alle pech heb ik gelukkig wel steeds gezellige mensen ontmoet! Ik heb shithead leren spelen van vier Engelse gasten.. Ik ben gaan stappen met een canadees meisje en twee Engelsen.. Wijntjes gedronken bij de Nederlanse jongens (die avond echt ziek geworden van de goon)! Maar ondanks de gezelligheid wil ik nu toch wel weer weg hier! De regen ben ik nu wel echt beu!!

Ik houd jullie op de hoogte!
De 17de vlieg ik trouwens naar Nieuw-Zeeland en de 18de komen mijn ouders daar ook gezellig langs :D !! Dat word een gezellig!!

  • 09 Februari 2009 - 04:09

    Mieke:

    Heeee meis,
    Jemig wat een verhaal zeg... ik hoop voor je dat je vanavond terug naar Brisbane kunt! Dan ben je in ieder geval weg daar.. want je hebt de 17de een vlucht staan die je niet wilt missen natuurlijk. Leuk om dan je ouders weer even te zien. Ik hoop dat het je goed doet! Maar zoals ik steeds lees, ontmoet je iedere keer weer leuke mensen en daar ben ik blij om. Ben je tenminste niet zo alleen.. Gezellig je net weer ff op MSN gesproken te hebben! Doeg meis, pas goed op jezelf! xx

  • 09 Februari 2009 - 06:14

    Jan:

    Marjolijn, we zullen even navragen bij de City foto wat er met je camara aan de hand is en wat we ermee moeten doen. We zijn al aan het aftellen tot over een week. Hopelijk is het weer in Nieuw Zeeland beter. XXXX

  • 09 Februari 2009 - 09:28

    Denise:

    Hooiiii!
    Zo anders heb jij even pech zeg, het weer zit dus niet echt bepaald mee. Hopelijk kan je vanavond wel weer terug en ben je weg uit het mooie gat;) Alhoewel het in een gat ook aardig gezellig is hoor! Haha aangezien ik zelf ook in een gat woon haha! Wel super dat je je ouders over een weekje ziet, even weer wat bekends. Heel veel plezier nog daar en straks in Nieuw Zeeland ook met je ouders
    xx

  • 09 Februari 2009 - 12:20

    Hey-tjes:

    het zit op dit moment dus even niet mee maar soms was het ook te mooi om waar te zijn, maar je kunt beter "vastzitten"vanwege de nattigheid dan in de brand zitten zoals in het zuiden van australie en kop op, er komen vast weer mooie tijden en avonturen om van te genieten en het is zo 18 februari, dat ik ook leuk om naar uit te kijken, even volhouden dus

  • 09 Februari 2009 - 14:20

    Wietske:

    Jeetje Marjolijn..dat is echt een flinke tegenvaller zeg! En dan speelt ook altijd die wet van Murphy op he haha(you know;alles gaat dan mis--> vastzitten,ticket,fototoestel enz.), gruwelijk! Maar gelukkig zie je het positief in en leer je leuke mensen kennen:D
    En wat gaaf dat je ouders richting jou komen zeg!!! Dat vond ik toen zo superfijn!
    Nou heeeeel veeeeel succes nog met al die cyclonen, krokodillen en slangen! Zodra het voorbij is begint het genieten weer!!!

    Groetjes Wietske

  • 09 Februari 2009 - 16:54

    Thomas:

    Hey Marlolijn,

    Leuk he openbaar vervoer. Had jij gedacht dat het hier een puinhoop is. Down under kunnen ze er ook wat van he.
    Wel mooi dat je eindelijke naar nieuw zeeland gaat!!!!
    Ik ben benieuwd wat je van dat mooi land gaat vinden.
    trouwens het snowboarden was erg leuk. Jammer dat je niet mee kon maar down under is natuurlijk ook veel leuker.

    Veel plezier nog!!!!!!
    Groeten,
    Thomas

  • 09 Februari 2009 - 18:18

    Thijs:

    jesus wat een ingewikkeld verhaal zeg bus in bus uit hostel in en uit, ik kon het niet meer bijhouden :P

    ik hoop dat het weer daar een beetje beter wordt en geniet nog van de "vrije" week zonder dat je je ouders moet mee sleuren :D

  • 09 Februari 2009 - 18:55

    Ellen:

    Hey meisie,

    vind het echt zoooow klote voor je! Ik heb echt heel erg voor je zitten duimen, maar ik ben er kennelijk niet erg goed in want het heeft niet veel geholpen lees ik!

    Nou veel succes nog met het wegkomen uit dat gat, en ik blijf duimen voor je!

    Dikke kus!

  • 10 Februari 2009 - 03:39

    Marjolijn Van Lier:

    Het duimen heeft gewerkt hoor!! Ben zojuist aangekomen in Brisbane :D :D !! Poeh poeh.. wat een hitte hier ;) !

  • 10 Februari 2009 - 04:03

    Mieke:

    Heeee, goed man dat je weer in Brisbane bent! Gelukkig..!

  • 10 Februari 2009 - 12:31

    Siri:

    Hi!

    Jeetje Marjolijn..dat is wel even heel veel pech! Maar gelukkig kun je nog steeds optimistisch blijven en kan het vanaf nu alleen maar weer beter gaan (hopelijk!). Dit hoort helaas ook bij het reizen en ik vind het wel super knap dat je het toch allemaal doorstaan hebt! Gelukkig heb je ook nog kunnen snorkelen en leuke mensen kunnen ontmoeten! Ik ga over iets minder dan 3 weken naar Indonesië, en door rij-examenpech heb ik niet echt meer genoeg geld en tijd om ook nog jou kant op te komen, maar gelukkig komen je ouders en volgens mij gaat het sowieso best goed alleen, je ontmoet een hoop mensen, super leuk!
    Hopelijk lukt het je om weg te komen en brengt de komende tijd je meer geluk!

    Liefs Siri

  • 11 Februari 2009 - 07:52

    Leonie:

    Ha meis,

    Jee das even minder geweest zeg! Maar ach, zo'n doorgewinterde reiziger / avonturier als jij redt zich wel zoals we weer hebben gezien ;) Super fijn dat je nu iig weer in Brisbane bent aangekomen.

    Heel veel plezier in Nieuw Zeeland met je ouders!! Geniet er lekker van en doe ze de groetjes van mij :)

    Hoelang blijven jij en je ouders in Nieuw Zeeland?

    Tot gauw, bij het volgende bericht!

    Kus Leonie

  • 11 Februari 2009 - 11:28

    Ineke En Renato:

    Wat een belevenissen allemaal. We hoorden hier ook van de overstromingen in het Noorden en de grote bosbranden in het zuiden ! Gelukkig ga je binnenkort naar N.Z. en doe Gerry en Jan de groeten !! Veel plezier.
    Ineke En Renato

  • 13 Februari 2009 - 15:41

    Rik:

    Joi Marjolijn,
    vanochtend je moeder gesproken. Nou die is de uurtjes aan het aftellen om je weer te zien. Zij en je vader hebben super veel zin in Nieuw-Zeeland Veel plezier daar met z'n allen.
    Groetjes Rik

  • 14 Februari 2009 - 03:54

    Lieke:

    Ha Marjolijn!

    Wat een avonturen zeg. Zelfs met alle regen, het gependel en weggegooide geld blijft het een waanzinnige reis!! Je zou eens een boek van Linda Polman moeten lezen (de varende stad miss?), vast heel herkenbaar :D Ach, en shithead leren spelen is ook belangrijk, niet dan?

    groetjes van een nog altijd niet afgesutdeerde maar wel in Vietnam zittende Lieke ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 129263

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: