Noosa en Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu Noosa en Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

Noosa en Fraser Island

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

31 Januari 2009 | Australië, Hervey Bay

Hallo Holland !

Bereid je vast voor, voor een lang bericht want ik heb weer een hoop leuke dingen meegemaakt :D !!!!

Vanuit Brisbane ben ik verder gereisd naar Noosa, waar ik een paar fantastische dagen heb gehad!! Ik heb daar Eva en Karlijn weer ontmoet, zij zaten in hetzelfde hostel! In mijn kamer had ik een paar gezellige Israeliers! Heel gezellig! Zondag ben ik met Eva en Karlijn naar the Australia Zoo geweest! Ja, die van Steve Irwin ;) !!! Aan het begin regende het even, maar daarna konden we het park onveilig gaan maken!! We hebben lekker rondgewandeld door het park.. Er waren verschillende shows en dingen te doen.. Zo hebben we een olifant gevoerd :D ! En we zijn naar het croccoseum geweest.. Dit was een grote arena waar een show werd gegeven.. Eerst lieten ze verschillende slangen en vogels zien en daarna kwam de krokodillenshow met de vrouw (Terri) en de kinderen (Bindi en Robbert) van Steve Irwin!!! Ze gingen allemaal dingen met die krokodil doen! Zoals hem voeren en dan het eten vast houden, waardoor de krokodil echt moest vechten voor zijn eten.. Hij deed zelfs twee keer de dead roll (wat schijnbaar heel vermoeiend is voor de krokodil).

Die avond heb ik wat in het barretje van ons Hostel gehangen waar ik de Engelse jongen uit Brisbane weer tegenkwam, nog wat Engelsen leerden kennen en drie Nederlandse jongens. De avond een beetje bij de Nederlanders gehangen en wat gedanst op de dansvloer! Was erg gezellig! Ik vond het zelfs jammer toen de bar om 0.00u al dicht ging!

De volgende dag (26 januari) was het Australian Day! Wij zijn met de Nederlanders en Engelsen naar het strand gegaan.. Eerst ff de golven gecheckt en toen met Martijn (Nederlandse jongen) een surfboard gehuurd om om de beurt een golfje te pakken! En ja ik kon het nog :D !! Verder gewoon super gezellige groep! Had het er echt naar mijn zin!

Er waren op een gegeven moment nog twee Nederlandse meisjes bijgekomen en 's avonds hebben we met zijn vijven (Karlijn, Eva, Wendy, Reggie en ik) op het strand gegeten :D ! Na een tijdje kwamen de jongens (NL-ers en Engelsen) erbij. Lekker aan de goon! (Dat heb ik nog niet uitgelegd: Goon is hele goedkope wijn hier! Je koopt een pak met vier liter wijn voor maar 10 dollar (5 euro) dit smaakt dan ook voor geen meter, maar prima voor backpackers). Daarna wilden we uit gaan, bleek alles weer om 0.00u dicht te gaan. Pfff gezellig dus! Toen hebben we maar lekker bij het hostel gehangen en daar gekletst!! Echt tof! Vooral Dan (met Dreadlocks uit Engelang) was zo gek als een deur!! Haha!

Nouja in ieder geval vond ik het erg jammer dat ik de volgende ochtend de bus naar Hervey Bay moest nemen! Voor ik de bus pakte heeft een van de engelse jongens nog een knoop aan mijn broek genaaid, hahaha! Handig!! En ik werd nog enthousiast uitgezwaaid! Vond het echt jammer dat ik weg moest, omdat zij allemaal langer daar bleven! Maarja ik had mijn Fraser Island tour al vast staan, dus ik moest echt weg!

Nouja dinsdag dus naar Hervey Bay! Om 3u was een briefing waar we aanwezig moesten zijn als we wilden rijden op Frasers! Dus me netjes gemeld en alle informatie op me af laten komen! We waren met een groep van 22 mensen verdeeld over 2 auto's! Ik had een groep met 4 koppels en nog 2 meisjes (die niet veel zeiden)! Had al vrij snel meer contact met die andere groep, maarja helaas..

Woensdag moesten we ons om 6.30u melden, om de wagen vol te laden en nog meer informatie te krijgen om uiteindelijk om 9uur te vertrekken! Eerst naar de Ferry en toen naar Fraser!! Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld!! Eenmaal daar zijn we over de hobbeldebobbel wegen naar Central station gereden. Daar een beetje rondgelopen om vervolgens naar twee meren te rijden!! Echt super helder water! Lekker gezwommen en geluncht. Nog allerlei trucjes in het water gedaan, haha! Was ook wel weer grappig!! Daarna naar een kampplek gegaan, waar we de tenten moesten opzetten! Onze auto bleek toen heel veel benzine te lekken, maar gelukkig kon iemand het maken :D !
De tenten konden we opzetten bij het strand. Niet letterlijk op het strand, maar net er achter (4 meter)! Nou perfect dus! Er waren ook ontzettend veel wc's! (de bomen)! Haha een hele nieuwe ervaring dus!! 's avonds hebben we een barbeque gehouden en daarna nog wat gezeten in het donker en gekletst! Rond 10uur ging iedereen toch maar slapen! Ik sliep in een tent met twee jongens van de andere groep :S !! En het was echt zo'n heel klein tentje! We hadden geen matrassen dus ik lag echt op een hele harde ondergrond! nou je kunt je voorstellen dat ik niet geweldig heb geslapen, maar goed dat mocht de pret niet drukken!

De volgende dag moesten we om 6 uur al weer in de auto zitten! Ik ging rijden !!! Een hele rit! Het zand op het strand was nog behoorlijk zacht wat best lastig rijden was! Ook waren er af en toe echt bumpy weggetjes om langs de rotsen te kunnen rijden! Of door riviertjes die de zee in liepen! Iemand moest dan eerst checken hoe diep het was en dan er snel doorheen crossen! Een heel avontuur dus! Ik kreeg een heel applaus toen we veilig bij Indian Head aangekomen waren! Bij Indian head waren alleen wat rotsen en mooi uitzicht, maar we moesten er wachten tot het water weer zakte om terug te kunnen rijden over het strand! Wel nog een Dingo gezien :D ! Daarna zijn we naar Eli creek gereden, waar we een beetje in het water hebben gebaden! Vervolgens ff gestopt bij de shipwreck en toen naar Lake Wabby! Daar was een mega hoge duin waar de jongens vanaf wilden rollen, nou dat wilde ik ook ff proberen! Echt een geniaal filmpje is dat geworden, hahaha!! 's Avonds weer bij kampplek gehangen en wat goon gedronken!

De volgende dag weer om 6 uur in wagen dus om 5 uur op om alles in te pakken! Daarna naar Lake McKenzie gereden! Hier waren we als eerst waardoor we er prachtige foto's van konden maken! Het was echt een super mooi groot, blauw meer! Daar hebben we een beetje rond gehangen voor we terug zijn gegaan naar een campground om de auto een beetje schoon te maken en de afwas te doen! Daarna gingen we alweer met de Ferry terug naar het hostel! Daar moest onze groep extra betalen omdat we een bord kwijt waren en de Finse jongen de schep kapot had gemaakt! En we moesten al eerder extra betalen voor extra benzine! Jaja, ik zat echt in de kneuzengroep ;) ! Maar ondanks dat heb ik echt geweldige dagen gehad!! De foto's komen een andere keer, want ik heb echt nog maar een minuutje en de computer is al vrij langzaam!!

Dag iedereen!
Op naar het volgende avontuur!

  • 31 Januari 2009 - 02:56

    Kirsty:

    Haa ausiee:)
    waauww leuk om te lezen! wat stoer dat je zelf gereden hebt zeg...!!En wat een avonturen weer! leuk om te lezen! Wat maak je toch allemaal veel mee...soms is het wel een opgave om het thuisfront van alles zo op de hoogte te houden of niet?Maar blijf het maar mooi zo doen:)
    kus kirsten

  • 31 Januari 2009 - 07:41

    Mieke:

    Waaaaaahh Marjolijn, alles in sneltreinvaart gelezen echt helemaal super weer! Wat maak je veel mee, inderdaad zoals Kirsten ook al zegt. Many thanks voor wederom zo'n super enthousiast verhaal!! Op naar de volgende! xxx

  • 31 Januari 2009 - 08:45

    Tamara:

    Hee!
    Leuke verhalen hoor :) Ik ben nu al benieuwd naar de foto's!
    Groetjes, Tamara

  • 31 Januari 2009 - 11:11

    Gerry:

    Fijn, dat we zo (in gedachten) een beetje met je mee kunnen reizen!

  • 31 Januari 2009 - 17:32

    Ellen :

    Heey meis,

    leuk om weer een nieuwe update van je te lezen! Klinkt allemaal erg leuk! Veel succes en plezier met je nieuwe avonturen :D

    Kuss!!

  • 01 Februari 2009 - 09:43

    Suzanne:

    ik lees elke keer met plezier je verhalen (maakt me echt niet uit dat ze soms wat langer zijn) en wacht vol spanning op de foto's. Kewl dat je zelf gereden had en minder kewl dat je in de kneuzen groep zat.

    groetjes Suus
    (en de mama van Suus)

  • 01 Februari 2009 - 12:54

    Thijs:

    kijk dat zijn de echte backpack verhalen weinig luxe, wc tussen de bomen en krappe tentjes zonder matras !!

    je moet maar zo denken minder luxe betekent meer goon

    groetjes

  • 02 Februari 2009 - 03:14

    De Avonturier:

    Een kleine update van mezelf! Ik zit nu in Airlie Beach waar mijn trip naar de Whitsundays is cancelled vanwege een naderende cycloon! Tsjah niemand weet precies wat ie gaat doen en dus is het hier noodweer en erg lastig om naar Cairns te gaan! Woensdag reis ik naar Townsville en hopelijk is het dan wat minder geworden!!

    Wat ik vergeten was te zeggen in mijn verslag en wel de moeite waard is te noemen, is dat Australie bij nacht een super, fantastische sterrenhemel heeft! Wauwwwwwwwwww!

  • 02 Februari 2009 - 13:38

    Wietske:

    Waaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuw Marjolijn! Echt gaaf wat je allemaal meemaakt! Ik vind het ook echt knap dat je er zo relaxed mee omgaat, je doet keiveel spannende dingen haha!
    Elke keer als ik je verhalen lees, wil ik je bijna achterna komen:D Zo leuk klinkt/leest het!

    Geniet er maar lekker van en ik ben benieuwd naar je volgende trip! Ik hoop dat het weer snel beter wordt!

    Groetjes Wietske

  • 02 Februari 2009 - 18:21

    Gerry:

    Wat ben ik blij dat het een nep crock is!! En ik ben ook reuzebenieuwd naar de sterrenhemel in Nieuw Zeeland!

  • 02 Februari 2009 - 19:00

    Leny En Ruud Walters:

    Hoi Marjolijn,

    als ik al jouw verhalen lees, ben ik super jaloers! wat heerlijk om dat allemaal mee te maken. Geniet er maar lekker van! wij blijven hier wel in de kou zitten. ( zielig!!)

    groeten en nog heel veel plezier!
    Ruud en Leny

  • 03 Februari 2009 - 13:47

    Gerry:

    Hartstikke leuk, die foto's. Ohh, nog 2 weken, ik verheug me er zo op, ben er echt aan toe....

  • 04 Februari 2009 - 07:13

    Leonie:

    Ha avontuuriertje ;)

    Wat een schitterend verhaal weer! Ik kwam op de site en zag ineens dat ik alweer een verhaal achter liep.. wat gaat het snel!!! Dus ik heb vol enthousiasme (door jouw enthousiaste schrijven) zitten lezen en meegenieten. Stoer hoor dat je zelf gereden hebt en hoe je daar hebt geslapen en bomen als wc gebruikt ;) Ook leuk dat je steeds zo snel veel mensen ontmoet waarmee je kunt genieten van de tijd daar!!

    Meid heel veel plezier weer met de volgende avonturen! Blijf zo fijn schrijven, ik leef helemaal met je mee :)

    Groetjes liefs en een dikke kus uit het prachtige oeteldonk :)

  • 04 Februari 2009 - 08:09

    Mieke:

    O wowwww geweldige foto's weer!!!!! Ik zie dat je ouders over 2 weken die kant op komen, geniet ervan!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 129308

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: