Het land der Kiwi's !! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu Het land der Kiwi's !! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

Het land der Kiwi's !!

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

26 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ole! Ik ben veilig de zee overgestoken en in drie uur vanuit Brisbane naar Auckland gevlogen (dat was op de 17de).. In Auckland mocht ik nog even een eigen avontuur beleven, want ja de volgende dag kwamen de oudjes naar Nieuw Zeeland... En dat heb ik dus gedaan. Toen ik die middag de stad ging verkennen kwam ik drie jongens tegen die ik op surfcamp heb leren kennen.. Echt puur toeval! Ik sprak met hen af om 's avonds nog ff van mijn laatste avondje vrijheid te gaan genieten.. Dus we gingen het nachtleven van Auckland ontdekken. Die drie jongens hadden nog een jongen en twee meisjes meegenomen en ik had nog een jongen van mijn hostel kamer meegesleurd.. Dus met een groep van 9 NLers lekker gaan stappen.. Wat een avondje! We hadden echt een leuk plekkie gevonden waar ze leuke muziek draaiden en het mooie was dat we er de hele avond gratis drank hadden (hoe? dat is een lang verhaal). Maar we hebben er van genoten..

De volgende ochtend voelde ik em wel een beetje hangen, maar om 10 uur dapper uitgecheckt en twee hoekjes omgelopen tot ik opeens een bekend fluitje hoor.. Hangen mijn ouders uit het raam van hun super de luxe appartementje.. Nou dat was nog eens wat anders dan zo'n backpackers hostel!! Met zijn drietjes zijn we Auckland verder gaan ontdekken.. We hebben de ferry genomen en hebben lekker op een terrasje zitten genieten.

De volgende dag hebben we onze luxe camper opgehaald en zijn we naar het Coromandel gebied gereden. Papa ging achter het stuur.. Nou dat was nog een flinke beleving. Aan de linkerkant van de weg rijden, maar na een aantal uur zijn we veilig aangekomen. Daar aangekomen zijn we naar de Cathedral Cove gelopen.. Dit was een grote opening in de rotsen wat er door de golven in geslagen is.. Dat zag er wel erg leuk uit! Daar wilde ik nog ff om het hoekje kijken, maar dan moest ik wel over allemaal rotsen klimmen. Ik zag mama al naar die rotsen kijken dus ik vroeg letterlijk aan haar: "Mama, mag ik avonturistje spelen?" Gelukkig mocht dat, maar helaas was er om het hoekje niet veel meer te zien dan nog meer rotsen.. Het was al best laat toen we aan kwamen dus maar weer terug gelopen en verder niks meer gedaan die dag.

De volgende dag: regen!! Ja hoor en we zaten nog wel op een camping direct aan het strand.. Nouja maar weer alles ingeladen en in ons campertje naar Rotorua gereden.. Ook weer een aantal uren over bergweggetjes rijden.. Eenmaal in Rotorua hing er echt een mega stanklucht.. Dat kwam van alle geisers en zwavelactiviteiten daar.. Ik kon dus bijna niet meer ademen.. Gelukkig lag onze camping net buiten Rotorua en hadden we gaan last van de stank..

De volgende dag gingen we naar Wai-O-Tapu Thermal Wonderland.. Ja het klinkt al veelbelovend.. Dat was een gebied waar heel veel geisers, kraters en zwavelmeren waren.. Eerst gingen we naar de Lady Knox geiser kijken. Een mannetje gooide wat zeep in die geiser en... langzaam begon het water omhoog te spuiten (niet als een soort explosie, waar wij op hoopten).. Daarna zijn we door het park gaan wandelen, waar we heel veel aparte natuurverschijnselen hebben gezien.. Zo ook de champagne pool. Een meer van 60 meter doorsnee (rond) en 60 meter diep. Het water was 74graden en de rand was helemaal oranje gekleurd.. Nouja kijk de foto's maar als ik daar nog aan toe kom ;) !

's Middags zijn we naar het Rotorua museum geweest waar we een leuk filmpje hebben gezien over de vulkaan uitbarsting in 1868 (of 1886, ik weet het niet meer :$ ).. Het is dus een erg vulkanisch gebied daar.. 's Avonds zijn we naar een Hangi geweest: Maori dansshow! Daar kregen we te zien hoe Maori's vroeger leefden en leerden we meer over hun cultuur.. Ze deden een paar dansen waarvan de krijgerdans wel erg leuk was.. Een jongen had echt zo veel mimieken in een minuut. En de hele tijd met die tong naar buiten.. Haha ik vond het echt grappig te zien... Dus ik zat lachend naar die ene jongen te kijken (we zaten op de derde rij) en toen knipoogde ie ook nog naar me ;) !! Hoewel hij drie minuten later ook naar iemand anders knipoogde, maarja dat mag de pret niet drukken :P ! Daarna hebben we nog heerlijk gegeten en zijn we in het donker gaan rondlopen waar we glow wormen konden zien. Die gaven dus gewoon licht in het donker..

De volgende dag zijn we richting Taupo gereden. Daar zijn we even gestopt bij de Huka Falls. Dit was echt gaaf. Er was een hele lange rivier tussen de rotsen in waar het water zich doorheen stortte. Het leek echt een wildwaterbaan, maar dan nog heftiger!! Aan het einde was er een waterval waar dus tussen de 32 en 270 kubieke meter water per seconde naar beneden viel.. Heel indrukwekkend! Daarna ook nog gestopt bij Lake Taupo, grootste meer van Noorder eiland en uiteindelijk naar Whakapapa village gereden.. We wilden van daaruit de Tongariri crossing wandelen, maar die ging de volgende dag niet vanwege harde wind..

Dus de volgende dag maar gewoon een wandelingetje gemaakt naar een waterval, waar ik zo snel de naam niet meer van weet. Was wel leuk.. Maar even regen gehad. Verder was het wel heel koud, moesten echt een lange broek en trui aan.

De volgende dag konden we wel de Tongariro crossing lopen. Dit is een wandeltocht van 17km door de bergen. Het is een van de mooiste eendagswandeltochten van Nieuw-Zeeland, dus dat moesten we wel meemaken..

Die ochtend de wandelschoenen aangetrokken en om 7 uur al naar de bergen gebracht.. Daar begon de tocht.. Vol goede moed begonnen we te lopen en het duurde niet lang voor we al een helling op mochten lopen... Nouja helling.. Het was echt een flinke klim!! Ik bleef maar doorstappen. Elk stapje was weer een stapje hoger.. En na zo'n half uur stappen was ik papa en mama kwijt! Inmiddels was ik al heel wat meter omhoog en nog was het eindpunt niet inzicht.. Dus maar ff wachten op de oudjes en ja hoor na zo'n 10 minuten (ik overdrijf niet) zag ik ze beneden het hoekkie omkomen om vervolgens aan te zien hoe ze heel langzaam dichterbij mij kwamen.. Ze hadden het er maar zwaar mee ;) !! En we waren nog niet eens op de helft, haha! De wandeltocht was echt heel mooi.. Een paar keer weer regen gehad en helaas was het boven erg mistig.. Ik heb namelijk vlak bij de top gestaan van Mount Ngauruhoe.. Dat zegt jullie miss niet veel, maar de Lord of the Rings fans onder ons hadden daar Mount Doom in kunnen zien.. Nou was toch wel gaaf om zo dicht bij te staan.. Maar goed the road goes on.. En dat hebben we geweten, uiteindelijk zijn we tot het hoogste puntje gekomen 1900m hoog en toen moest ik wel bekennen dat ook ik de laatste klim wel een beetje zwaar vond.. (Papa en mama waren half dood ;) )!

Vervolgens naar beneden, nou dat ging heel erg snel.. Daar boven op die top was nog de Red Crater. Dat zag er ook wel erg mooi uit.. Een grote krater waar de bergwand vuurrood en zwart was.. Iets onder die hoogste top lagen nog drie meren. En op een ander toppie lag het grote Blue Lake, ook erg mooi om te zien.. Daarna begon de grote tocht naar beneden. Dit ging door heidevelden (jaja planten zagen we niet op de bergtop).. En uiteindelijk hebben we incl. stops 6uur en 50 minuten gelopen terwijl de lonely planet, de meeste mensen 7 tot 8 uur geeft.. Was het maar weer goed dat ik het tempo heb aangegeven.. Al met al een super wandeling!! Zeker aan te raden voor degene die ooit naar Nieuw Zeeland wil reizen!!

Gisteren zijn richting Wellington gereden en vandaag zit ik dus in een internet cafe in Wellington, terwijl paps en mams op zoek zijn naar roeipakjes voor de jongens en daarna lekker koffie gaan drinken!!

Ik zal nog ff snel foto's uploaden en dan ga ik ze maar eens zoeken!! De volgende keer krijgen jullie de verhalen van het schone Zuider eiland!!

Tot dan!

Kus Marjolijn

  • 26 Februari 2009 - 06:43

    Christel:

    Ha Marjolijn,

    Wat een geweldige verhalen iedere week! Echt heel erg leuk om te lezen. Ik kijk nu al uit naar nog meer spannende verhalen van je.
    Have fun!!:)

    Heel veel liefs,

    Christel


  • 26 Februari 2009 - 07:30

    Ad:

    Wat een gerustelling dat je ouders er nu bij zijn om op je te passen! Kunnen wij weer rustig slapen! Leuke fotoos. Bevalt het reizen per camper?
    Heeft je vader al gegolfd?
    Doei, AD

  • 26 Februari 2009 - 08:10

    Mieke:

    Waaah Mount Doom, gaaf ja! Ik heb de films gezien hoor. Heel tof dat je daar nu bent geweest! Wat heb je veel gezien en gedaan de afgelopen dagen! En super foto's weer! Maar wat is dat handgebaar, duim en pink? Een gekke tic die je daar hebt opgelopen?? Hahaha. Geniet er nog van, van de luxe;), samen met je ouders! Zij zien er ook helemaal happy uit op de foto's! Dag avonturiertje! Laat je de volgende keer nog wel een kiwi-foto zien? :D Kussies!

  • 26 Februari 2009 - 08:58

    Wietske:

    Wauw!! Echt heel mooi!! En wat een ondernemende ouders ook:D Leuk dat jullie nu samen 'on tour' zijn haha!
    Geniet er maar lekker van en blijf vooral doorgaan met schrijven en foto's plaatsen:D!

    Groetjes Wietske

  • 26 Februari 2009 - 11:28

    Suzanne:

    jemig dat moet een behoorlijke klim zijn geweest, want je ouders zijn behoorlijk sportieve mensen!! wel kewl en die mount doom haal ik er niet uit en ik heb wel de films gezien haha :P

    blijf van die kewle dingen ondernemen en er over schrijven en foto's plaatsen. Ik geniet elke keer weer en vergeet even dat ik nog moet afstuderen, haha!

    Meiske (en ouders), nog veel plezier en tot horens!
    Liefs Suzanne
    ps. ook groetjes van mijn mamsie


  • 26 Februari 2009 - 12:43

    Mireille:

    Mooie omgeving. Alleen zo jammer van die paar buitjes. Toch ben je al lekker bruin. Van mij mag de zomer ook wel komen.
    Nog veel plezier en niet te wild hé ;). Ik wil wel een hele Marjolijn terug in Nederland zien.

  • 26 Februari 2009 - 17:50

    Thomas:

    Hey ruige,

    Nu weet jij waarom zoveel nederlanders in NZ wonen!!! Het weer is het zelfde als hier. Zon met veel regen hahahha.
    Het zuider eiland word echt mooi. Ik hoop alleen dat je daar niet zo snel doorheen rijd. Want daar is heel veel te zien.
    veel plezier nog,

    groeten,
    Thomas

  • 27 Februari 2009 - 05:34

    Renato En Ineke:

    Hallo Jan en Gerry en Marjolijn, Dat was nou precies waar wij op zaten te wachten. Prachtige foto's en goed te lezen dat jullie lekker samen bezig zijn.
    geniet ervan.

  • 27 Februari 2009 - 09:14

    Leonie:

    Ha drie Van Liertjes!

    Wat ontzettend gaaf dat jullie nu met elkaar een mooi stuk kunnen rondtrekken. Jullie stralen ook van de foto's af!

    Geniet nog van de andere kant van NZ en natuurlijk van het samen zijn :)

    Liefs, Kus Leonie

  • 27 Februari 2009 - 20:01

    Fam Hey:

    nou het was de moeite van het wachten waard, het ziet er schitterend uit daar, alleen jammer van de regen ,maar goed dan, hebben jullie lekker de tijd om bij te praten, we hopen dat jullie nog veel moois in petto hebben dan genieten wij een beetje mee
    groetjes

  • 28 Februari 2009 - 13:25

    Thijs:

    een luxe camper is zeker wel weer wat anders dan al die hostels en met de ouders voelt het dan niet als een ouderwetse vakantie ??

    leuke foto's, groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 129276

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: