"It's a working-holiday, not working-working visa" - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu "It's a working-holiday, not working-working visa" - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

"It's a working-holiday, not working-working visa"

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

27 Juni 2009 | Australië, Darwin

Nog steeds in Darwin..

Jaja jullie hebben al tijden niks van me gehoord. Ik kan alle schuld afschuiven op mijn werk. Vandaag is mijn eerste vrije dag na 12 dagen onafgebroken te hebben gewerkt en vanaf morgen heb ik geen enkele vrije dag meer tot 11 augustus. Hoe dat komt, komt later in dit verhaaltje. Ik begin bij het begin. Na mijn laatste berichtje op 16 mei.

De week nadat Michiel vertrokken was ben ik met Eike en Laura nog een dagje naar Litchfield gegaan. Daar heb ik mijn nieuwe onderwatercamera uitgetest. Ja ik heb een nieuwe camera en mijn geld voor de oude terug, allemaal goed gegaan dus!

Nadat Eike en Laura wegwaren heb ik vier nachtjes bij Gesa in de auto geslapen. Dat was erg gezellig. Samen flink wat gaan stappen en een beetje naar werk gezocht. Minder leuk nieuws was dat ik een zondagmiddag de stad in ging en voor het eerst besloot mijn laptop in de auto achter te laten onder een aantal tassen. Eenmaal terug bij de auto was deze opengebroken en laptop plus adapter weg. Ja ik zit nu dus weer internettijd te gebruiken, omdat dit verhaal te typen...

In de eerste drie weken in Darwin heb ik naar een baan gezocht. Ik wilde dit keer niet zomaar opgeven. Ik had mijn zinnen gezet op de pearl farm, maar dit bleek toch nog wel lastig te zijn. Uiteindelijk vond ik een baantje bij Thrifty Car-rental. Dit was een fulltime functie als personal assistand van Brian Measey. De grote baas van Thrifty. "Jo, black coffee please" en hoppa alles los laten waar je mee bezig bent en meteen koffie maken. Dat was mijn taak. Ik heb dictafoons zitten uit typen, ritjes gemaakt naar het postkantoor en de banken, veel gearchiveerd. Nou het was echt mega saai, maar wonder boven wonder heb ik het er 4 weken vol gehouden. Gisteren om 5 over 5 heb ik mijn ontslag ingedient. Wat wel leuk was aan het werk was de ritjes die ik mocht maken. Steeds weer een andere auto. Van vervelende manual auto's tot luxe automaten. Nou ik had nog nooit in een automaat gereden, maar het was toch wel echt super luxe!

Tussendoor heb ik dus in de auto bij Gesa geslapen in in verschillende hostels. Tot ik een avond Tom uit Estland tegen kwam. Hij had een gratis appartement (lang verhaal) en nog twee slaapkamers over met beide een dubbelbed. Daarvoor zocht hij meisjes om het op te vullen. Nouja ik ging maar ff kijken, als het toch gratis is. Het enige wat we moesten doen was spullen voor hem dragen omdat hij op krukken liep (hoewel hij die al na de eerste dag had weggegooid) owja en we moesten veel drankjes met hem drinken. Dus ik met Brenda (een ander Nederlands meisje) in dat appartement gegaan. Was echt super gezellig. Kwam vrijdag thuis van mijn werk en de cocktailtjes stonden al op tafel. Gezellig gaan stappen. Het appartement was ook gewoon super relaxed. Groot balkon, eigen slaapkamer, bubbelbad. Helaas maar voor 4 nachtjes, maar ik heb me er super vermaakt. Op een gegeven moment had ik een vriend uitgenodigd en Tom kwam zich voorstellen: "Hello, I'm Charlie. And these are mine Angels" Haha we waren inmiddels met drie meiden in zijn appartement en we hebben er een super goede tijd gehad.

Vrijdag avond ben ik met Gesa en Tom uit gegaan. Rond half 1 gingen we naar Throb. Een gayclub. Dit was zo grappig (mede omdat ik al wat drankjes op had). Om half 2 was er een show met allemaal drag queens. Zo lollig. Ook werd ik nog half versierd voor een vrouw, maar Gesa en ik deden maar net of we een stelletje waren. Super grappig!

Na het appartementje van Tom kreeg ik een huisje van mijn baas waar Brenda en Gesa ook bij zijn komen slapen. Heel gezellig. Met Brenda kan ik het super goed vinden.

Ondertussen wist ik dat Thrifty binnenkort zou eindigen dus ging ik opzoek naar nieuw werk. Ik had ook een baantje voor elke donderdag en zondagavond voor de sunsetmarkets, maar ik had toch wat meer geld nodig. Dus ikke naar een bar waar Brenda net was gestopt en ik mocht voor hen werken op de V8 races. Dit is een grote race van drie dagen lang in Darwin. Daar heb ik op zaterdag en zondag achter de bar gestaan. In mijn sexy geel XXXX Gold (biersoort uit Queensland) shirt hielp ik alcohol liefhebbend Australie aan hun drankjes. Echt een gezellige boel. Er waren vele races en shows waar sexy meisjes (XXXX Angels) een dansje deden. Tijdens mijn lunchbreak kwam er een man "Hey, that's a 4X girl, can I go on the picture with you". Achja waarom ook niet :P ! Lollig! Nouja en omdat ik dus in het weekend daar heb gewerkt heb ik al weer 12 dagen achter elkaar gewerkt plus nog 's avonds. Dus kreeg ik een opmerking van mijn huisgenoot: "You know you are here on a working-holiday visum, not a working-working visum". Achja afgelopen 6 maanden al vakantie gevierd en had toch echt geld nodig!

En geld zal ik gaan verdienen. Brendag gaat maandag op een pearl farm werken en zei dat ik ook daar moest gaan solliciteren, omdat die andere man maar niks van zich liet horen. Dus ik daar donderdag naar toe en zei hij steeds ja ik laat nog van me horen. Uiteindelijk in twee dagen drie keer langs gelopen (gewoon als ik naar het centrum ging om de post op te halen) en gisteren tijdens mijn lunchpause een fysieke test moeten doen en hoppa: morgen zit ik op dezelfde boot als Brenda (hij vertrekt morgen in plaats van maandag).

Dat betekent dus dat ik morgen om half 8 's avonds Darwin verlaat, om op een boot te werken, eten en te slapen tot en met 11 augustus. Dan komen we weer in Darwin voor vier nachten en daarna gaan we weer op de boot tot begin september. Het word echt super hard werken, maar volgens mij ook heel gezellig! Ik heb er zeker zin in, vooral omdat ik nu veel geld kan verdienen en niks hoef uit te gevan aan accomodatie of eten.

Dus vandaag moet ik echt heel veel regelen. Spullen kopen voor op de boot, heel veel mailtjes versturen (moet mijn verzekering verlengen, mijn vliegticket verzetten (stond nog steeds op 1 augustus), enz, enzo. Nouja jullie lezen het dus al, ik kom de komende tijd nog niet terug. Op de boot heb ik trouwens geen telefoonbereik of internet maar in de vier dagen in augustus zal ik zeker weer van me laten horen!

Voor nu zeg ik: Vaarwel! Maak jullie dus maar geen zorgen. Ik ben gewoon ff een werkpaard en daarna zullen de mooie reisverhalen snel volgen.. Ik houd jullie op de hoogte! De volgende keer: De parel boot! Ole!!

xxx Marjolijn

  • 27 Juni 2009 - 06:20

    Gerry:

    Leuk......voor jou! Maar 30 november vind ik nog erreg ver weg. Maar goed. Het voornaamste is dat je heelhuids met een schat aan ervaringen en mooie verhalen terugkomt. Terugkomen moet je toch 'n keer.

  • 27 Juni 2009 - 10:30

    Mireille:

    Veel plezier met het werken. Je bent dadelijk bijna precies een jaar weggeweest!

  • 27 Juni 2009 - 11:23

    Siri:

    Goed weer wat van je te lezen!
    Wow een parelboot, ik weet niet zo goed wat ik me daarbij voor moet stellen? Ik zie dan meteen mannen voor me die 20 meter diep kunnen duiken zonder duikspullen om parels op te halen, maar op die boot zal het dan wel anders gaan.
    Dus nu wordt je matroos :)
    Mooie avonturen allemaal, ook met werken kun je nog spannende dingen beleven, zeker als je ook in goed gezelschap verkeerd!
    Dus dat komt vast helemaal goed.
    Veel plezier!
    x Siri

  • 27 Juni 2009 - 12:54

    Suzanne:

    Hey Marjolijn,

    zow, en ik maar denken dat je in augustus thuis bent en we gezellig kunnen bijkletsen :O
    Ik heb zo het vermoeden dat we niet kunnen skypen gezien ik half augustus op vakantie ben :s
    Ik wens jou MEGA veel plezier op de boot, ben benieuwd naar die ervaring. Het is weer eens wat anders.

    Geniet ervan en tot ooit ;)

    kuss suus

  • 27 Juni 2009 - 12:54

    Menno..:

    Heey Marjolijn..

    Goed bezig hoor.. Klinkt zeker goed allemaal..!

    Ik ben inmiddels alweer thuis, maar het liefst ging ik weer terug.. haha

    Werkse komende tijd..!!

    X

  • 28 Juni 2009 - 04:11

    Brenda:

    Hi Jo
    We zijn nu op internet vriendjes hoor! En ik zag je website dus even stiekem een kijkje genomen! Hahaha! Moet die foto van die kamer ook nog hebben :-p

  • 28 Juni 2009 - 15:30

    Leonie:

    Ha meid!
    Fijn weer zo'n verhaal te lezen! En joh, wat een avontuur ga je weer tegemoet.. op een parelboot! Machiel en ik zijn stiekum een beetje jaloers ;)

    Geniet ervan hoor! Leuk dat je met Brenda op die boot zit, dat wordt vast inderdaad een heleboel lol!

    Tot half augustus weer :)

    Kusss Leonie

  • 28 Juni 2009 - 16:36

    Denise:

    Heey Marjolijn
    Wat super leuk allemaal weer!:D
    Ik dacht al, waar blijven toch die verhalen van Marjolijn? Ik was zelfs al een keer gaan kijken omdat ik dacht dat ik geen mail meer kreeg ofzo haha!
    Maar leuk om te lezen dat je het zo naar je zin heb. Wel handig dat je nu lekker kan werken en niet hoeft te betalen voor je slaapplaats en te eten, scheelt weer wat. Nou veel plezier met je nieuwe werk!:D
    xDenies

  • 29 Juni 2009 - 17:32

    Mieke:

    Dus voorlopig zie ik je nog niet in real life.... Jammerjammer, maar jij gaat weer zoiets bijzonders doen! Heel veel plezier op de boot!! Enne... pas goed op jezelf! xxx

  • 07 Juli 2009 - 17:50

    Paula:

    Hoi Marjolijn!

    Blijft leuk je verhalen te lezen! Mijn datum om downunder te gaan, staat ook al zo goed als vast: 16 februari.. Dus bij terugkomst moeten we elkaar zeker nog maar 's spreken. Werk ze nog en veel plezier nog op de boot!

  • 08 Juli 2009 - 14:41

    Laura Kleine:

    hey mario,
    hoe is het op de pearlfarm? ben eerlijk gezegd wel een beetje jaloers, ben donderdagavond thuis gekomen en als ik zo lees wat je allemaal meemaakt, wil ik toch wel weer terug naar australie ;)

    see you in Six Flags!

  • 14 Juli 2009 - 21:09

    Thijs:

    Phwiew (of hoe je het ook mag schrijven), nog net op tijd om op hier te reageren voor het volgende bericht weer komt !

    Leuk om te lezen dat je het daar super naar je zin hebt ! Veel plezier op de farm en veel succes want dagen van 12 uur is volgens mij niet niks ( ik vind 8 uur op een dag al veel !! )

  • 06 Augustus 2009 - 13:29

    Mieke:

    Ben zo benieuwd hoe het met je is!!! Maar gelukkig ben je over een paar dagen weer in de bewoonde wereld met internet enzo, dan hoop ik je weer ffies te spreken meis! U2 was trouwens meeeegaaaaaaa gaaaaaafff!!! D'r was een rond podium met daar half omheen een catwalk en daar stond ik 2de rij!! Waanzinnig! Nou meis tot snel spreeks... Kussie!

  • 10 Augustus 2009 - 16:21

    Wesoame:

    Hey lieve Marjolijn,

    als het goed is ben je nu al een tijdje op de boot aan het werken en kom je binnenkort weer in Darwin. Ik mis mijn maatje wel!!!!...en nog meer uitroeptekens!!!!

    Je verhalen zijn tot nu toe echt geweldig en die foto's ...WOW! Hoop dit ook ooit eens mee te maken. Zo te lezen en te zien heb je het enorm naar je zin en snap ik dat je daar nog wel even blijft...maar je komt toch wel terug :-) ?

    Ik ben erg benieuwd naar je volgende berichtje!

    een hele hele dikke knuffel,

    van mij, Wesoame

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 774
Totaal aantal bezoekers 129282

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: