Brisbane !! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu Brisbane !! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

Brisbane !!

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

24 Januari 2009 | Australië, Brisbane

G'day !!

Nou mensen hier dan het beloofde berichtje over Brisbane!

Zondag ben ik in Brisbane aangekomen waar ik een gezellig hostel heb opgezocht om daar 6 nachten te verblijven... Pff wat ga ik hier toch al die tijd doen??

Nou dat heb ik de eerste dagen gemerkt. Zondagmiddag ben ik een wandelingetje gaan maken. Eerst door de populairste winkelstraat waar ik een beetje naar straatartiesten heb staan kijken en geprobeerd heb geen geld uit te geven.. Wantja in Surfers Paradise heb ik nogal wat dure dagen gehad..

Na de winkelstraat ben ik de toerist gaan uithangen. Foto's maken van gebouwen, bruggen, de rivier, de Brisbane Eye (Reuzenrad aan de rivier, maar lang niet zo groot als de London Eye). Ook ben ik naar de Botanical Gardens gelopen. Daar zag ik een bijzondere boom welke ik even van boven wilde bekijken, dus ik ging erin klimmen. Voelde me net weer een kind :D ! Tot ik opeens een harde plof hoorde en iets op de grond zag liggen. Eerst leek het een fazant, maar die hebben ze hier volgens mij niet. Dus ikke ff dichterbij gaan kijken, was het een heel schattig diertje. Hij was echt van heel hoog gevallen en ik maakte me wel een beetje zorgen.. Ik durfde hem niet aan te raken en om toch maar iets te doen, maakte ik maar wat foto's ;) ! Vervolgens kwamen er heel veel vogels aan vliegen die ontzettend veel lawaai maakten.. Nouja naar een plasje stond het diertje eindelijk op en toen er meer belangstellende mensen kwamen, vluchtte hij de bosjes in!!


Maandag ben ik verder gaan wandelen in the Southbank. Daar stond ook die reuzenrad. Lekker aan het water gelopen, maar sjonge jonge wat een stom weer. Heel bewolkt en zoooooooooo warm en benauwd.. Voelde me niet echt super die dag! 's Middags in het hostel ff op Internet gegaan en daarna heb ik twee meisjes en twee jongens leren kennen. Met een van die jongens ben ik 's avonds naar de bioscoop gegaan. Kaartje: 8,50 dollar oftewel 4,25 euro. Echt niks!!! En dan ook nog een super vette theater zaal.. De film: Yes Man! Erg grappig.. Na de film nog wat gedronken waar de Duitse jongen een mislukte versierpoging deed. Nou ik was totaal niet geinteresseerd dus heb hem voorgelogen dat ik een vriendje in Nederland heb... Ohhh slecht heh :$ ??

Dinsdag (moet ik wat korter gaant typen?) heb ik niet veel gedaan. Alle bustickets voor de komende maand geregeld en hostels geboekt.. Goed de tijd genomen om de goedkoopste tickets en hostels te boeken en uiteindelijk heb ik zo'n 100 dollar bespaard door de meeste bustickets bij een andere maatschappij te boeken waar ik korting kreeg :D ! Dinsdag avond heb ik twee Nederlandse meisjes ontmoet die ook bij mij op surfcamp zaten. Gezellig dus!!!

Woensdag ben ik naar Mount Coot-tha gegaan, waar ik een prachtig uitzicht had over Brisbane! Daarna wat familie bezocht (neef van mijn moeder).. Hele aardige mensen :D ! 's Avonds weer naar de bioscoop! Ik wilde namelijk de grootste scherm meemaken en daar draaide Bride Wars.. Die jongen kreeg ik daar natuurlijk niet mee naar toe, maar die twee Nederlandse meisjes waren er wel voor in :D !!

Donderdag ben ik met die twee meisjes gaan shoppen.. En ja ze hadden nogal een slechte invloed op me: 3 shirtjes gekocht! Maar aan de andere kant, koste het maar 30 dollar in totaal.. Dus 3 shirtjes voor 15 euro :D !!

Gisteren ben ik naar een Rainforest geweest (in de regen)! Dit was erg leuk.. De gids zei dat het regenwoud het mooiste is als het regent! Nou boffen wij weer even! Mooie wandelingen gemaakt, waarbij we ontzettend veel watervallen hebben gezien.. Ook hebben we kennis gemaakt met de wildlife in the rainforest en dan vooral de leeches (soort bloedzuigers) en waarom weet ik niet, maar altijd was ik het slachtoffer! Ik had er al een op mijn gezicht, mijn schoen en zelfs op mijn bil gehad (had een korte broek aan) voordat iemand anders er ook eindelijk last van kreeg.. Verder was het heel gezellig! Was nog een jongen van mijn hostel mee en twee Nederlandse meisjes uit Surfers Paradise.. Ook een gezellige gids, dus de dag was helemaal super!! 's Avonds was ik echt moe (we moesten die ochtend om 6.15 al uit ons bed).. Dus met die Engelse jongen een beetje voor de tv liggen hangen en tennis gekeken.. Om 11 uur ging de plek helaas dicht en dus weet ik niet hoe de wedstrijd tussen Federer en Safin is afgelopen.. Irrie!!! Degene die als eerst de uitslag als reactie weet te geven, krijgt een extra kaartje vanuit Australie ;) !

Ik ben trouwens bezig met mijn kaartenronde. Al veel gestuurd en nog zo'n 7 te gaan en dan heeft iedereen uit mijn adressenlijst minstens een kaartje gehad :D !! Dus houd de brievenbus in de gaten mensen!!!

Vandaag reis ik verder naar Noosa waar ik een beetje ga relaxen, als het weer eindelijk beter wordt! Veel bewolking en regen gehad laatste dagen! En het wordt nog alleen maar warmer!

Nou mensen tot het volgende verslag maar weer! Ik hoop dat dit een beetje te lezen was.. Als het minder uitgebreid moet, hoor ik het wel ;) !

Cheeeeers!!!
Mario/Marie/Marolin (en hoe ze me hier nog wel meer noemen..)

  • 24 Januari 2009 - 05:27

    Fransje:

    Federer heeft gewonnen met 6-3/6-2/7-6. Lang niet o een spannende wedstrijd als met had verwacht :P. Gelukkig kon ik hem online op mijn stage volgen haha.
    Als ik jou verhalen zo lees ben ik super jaloers dat je daar zit. Ik zit hier in het verdomde Nederland en ik heb niet eens het geld om het na mijn afstuderen te gaan doen.

    Meid geniet nog van de komende 9 maanden en ik lees je verhalen en bekijk je foto's met veel plezier.

    Kus Fransje

  • 24 Januari 2009 - 07:52

    Suz:

    Mooi dat je het nogsteeds zo naar je zin hebt daar!! Ik vind het leuk je verhalen te lezen elke keer... kijk zeer uit naar die van Perth. maar dat gaat nog even duren haha!

    veel plezier daar nog!!

  • 24 Januari 2009 - 09:26

    Gerry:

    Hallo Marjolijn, wat ben ik blij dat ik dat diertje niet ben. Wanneer jouw "slachtofferhulp" bestaat uit het maken van foto's ;). Maar goed dat de meeste beestjes bijna altijd op hun pootjes terecht komen. Blijf lekker genieten en schrijven. Dan blijven wij lezen en genieten!

  • 24 Januari 2009 - 15:16

    Wesoame:

    Hey meissie,

    wat een geweldige verhalen en foto's!!! Het lijkt me echt super om daar te zijn...wat een vrijheid, super mooie natuur, heerlijk weer, van alles te doen en te zien, veel leuke mensen die je ontmoet, leuke kleren kopen voor weinig geld! Wat wil je nog meer?!?! :D
    Je komt wel terug he!

    De tijd zal wel voorbij vliegen...ik hou je verhalen in de gaten!

    Ik heb je kaartje trouwens vandaag bij de post gekregen...thank you!!!

    Heel veel liefs Xje je maatje,

    Wesoame

  • 25 Januari 2009 - 10:46

    Mieke:

    Meissie! Na vier dagen griep ben ik eindelijk weer een beetje boven water en heb ik wederom met enorm veel plezier je verhaal gelezen en ik ga nog ff de foto's kijken nu!
    (Gedaan..) wat zie je d'r toch goed uit!!!!! En zie, ook deze afgelopen paar dagen ben je toch weer prima doorgekomen. Ben je d'r nou al achter wat voor beessie het precies is?? Hij komt me wel vaag bekend voor op de foto maar meer ook niet..
    Have fun in Noosa, hopelijk kun je inderdaad een beetje relaxen en van 't mooie weer genieten. Enne wat betreft dat uitgebreide schrijven, het kan mij niet uitgebreid genoeg zijn!!! Ik lees 't toch wel en vermaak me er prima mee. :D Doegie!!! xxx

  • 25 Januari 2009 - 21:21

    Thijs:

    wow die foto's van de watervallen zien er erg mooi uit maar die van dat diertje was toch wel een beetje zielig en dan nog geeneens helpen! dat kan echt niet!!

    was weer leuk om te lezen groetjes


  • 26 Januari 2009 - 12:33

    Niels:

    Van mij mogen de verhalen niet korter hoor, lees het altijd met ergg veel plezier. Ook de foto's zijn altijd weer leuk om te zien.

    Wat een slachtofferhulp geef jij zeg, wow. Ben ik blij dat ik dat beestje niet ben :)

    Heel veel plezier daar nog. Leuk om ook te lezen hoeveel mensen je daar ontmoet, lijkt me helemaal geweldig.

    Ben benieuwd naar je volgende verhaal.

    groetjes Niels

  • 28 Januari 2009 - 18:16

    Hey-tjes:

    ook van ons mag je je verhalen blijven schrijven, het leest voor ons bijna als een avonturenroman, dus....ga zo door, blijf genieten en schrijven, groeten vanuit een koud Oss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 129317

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: