In Navrongo - Reisverslag uit Navrongo, Ghana van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu In Navrongo - Reisverslag uit Navrongo, Ghana van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

In Navrongo

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

30 Januari 2007 | Ghana, Navrongo

Hallo iedereen !!!!!!!!!!!!!!!

Tijdens een rondje wandelen vonden we dit Internet Cafe met heel langzaam internet!!!!!! Maar ik kan toch een verslagje typen !!!!!!!

De laatste dagen in Accra waren niet geweldig!! We moesten echt heel erg wennen aan de warmte. Ik was er constant misselijk.. Zaterdag zijn we naar een zwembad bij een hotel geweest !! Dit was echt heerlijk.. We waren natuurlijk eigenwijs om niet goed genoeg te smeren waardoor we zo rood als kreeften terug kwamen !!! We hebben overigens wel super lekker gegeten Accra bij het hotel!! Hier eet iedereen 's ochtends een eitje met wit brood, 's middags wordt warm gegeten en 's avonds vaak ook nog eens..

Zondag werden we (na dat onze chauffer ons eindelijk had gevonden) opgehaald om naar Navrongo te gaan!! Deze reis duurde uiteindelijk zo'n 13,5 uur!! Dat voelde we wel in de beentjes.. We hadden overigens een super lieve chauffeur, die heerlijk eten voor ons heeft gekocht (ananassen, kokosnoten, sinaasappels, bananan) We werden dus flink verwend!!

Aangekomen in Navrongo was het huisje honderd keer beter dan ik verwacht had. We hebben gewoon stroom en zelfs ventilatoren, waardoor de warmte daar prima uit te houden is. Er lopen wel super grote mieren rond en wat ander ongedierte. Maarja dat hoort erbij heh!! We krijgen nu nog steeds eten gebracht door iemand, maar we willen zo snel mogelijk zelf gaan koken (als we gas hebben). We drinken hier trouwens veel te weinig, omdat we nog nergens water kunnen kopen. Vandaar dat we nu probeerden naar het centrum te lopen, maar dat is nog een eind. Onderweg kwamen we dus dit Internet Cafe tegen dus gingen we maar snel naar binnen hier. Er is hier trouwens wel een usb aansluiting (maar ik ben natuurlijk mijn kabel vergeten).

De kindertjes hier zijn trouwens echt super schattig. Ze staan voortdurend voor de deur. Ze zijn een aantal keer binnen gekomen en ze hebben dansjes voor ons gedaan. Ook willen ze allemaal de foto's zien. Het zijn zo'n schatten. Elk kindje lacht en zwaait naar ons.

Gisteren zijn we trouwens in een meeting aan alle studenten voorgesteld. ER zijn in totaal 70 studenten, maar drie worden er binnenkort van school gestuurd :S !! De directeur is trouwens super lief !! We krijgen deze week als het goed is een orientatie week! Ook kunnen we via hem goedkoop een fiets kopen!! We gaan nog krokodillen bekijken !!

Ik heb echt zo veel te vertellen.. Ik houd momenteel een dagboek bij!! Maar elke dag beslaat zo ongeveer wel 4 bladzijden. Ik kan hier helaas niet mijn mail kijken.. Maar ik ga nu even iedereen zijn site af om te kijken of er nog spannend nieuws bij is gekomen !!!

Ik wil jullie allemaal trouwens nog super bedanken voor al die lieve reacties !!! Vind het echt super leuk deze te lezen!! Blijf dus vooral reageren ;)

Dikke kus Marjolijn

  • 30 Januari 2007 - 14:59

    Mieke:

    Heeeey meis!!
    Leuk om weer wat van je te horen! Fijn dat de reis naar Navrongo wat de verzorging betreft zo goed is verlopen!
    En die kids, daar schreef je eerder al over bij een foto geloof ik, daar doe je het voor! Heerlijk toch, echt leuk om te lezen.
    Tijd om je kookkunsten echt toe te gaan passen. Nu kunnen jullie lekker gaan settelen in jullie eigen stekkie.
    Wel goed smeren en drinken he!!:P
    Veel plezier met de oriëntatieweek, wat je dan ook mag gaan doen.
    Hey je komt net op msn, eens zien of dat werkt!
    Liefs!

  • 30 Januari 2007 - 15:06

    Sabine:

    Hey marjolijn! Wel voorzichtig bij de krokodillen :)! Niet gaan aaien ofzo ;)! Ik had je nog gebeld maar je nam niet meer op ik denk dat je al onderweg was! Maar ik blijf op de hoogte door je site :D! Veel plezier en tot het volgende verhaald :D!

    Liefs dikke kus sabine

  • 30 Januari 2007 - 15:08

    Leonie (en Rina):

    Heej meisje!!

    Wat fijn dat je zo enthousiast schrijft!! En dat je goed bent aangekomen in Navrongo!! Echt leuk weer wat van je te horen! Leuk dat die kindjes zo schattig zijn, dat is waar je t voor doet! Ik ben echt super benieuwd naar al je verhalen (dagboek; kei leuk dat je dat bij houdt!) en fotos!
    Heel veel plezier met de oriëntatieweek! En met het krokodillen kijken!! Wel oppassen he ;)

    Liefs, kus Leonie en gevolg ;)

  • 30 Januari 2007 - 21:24

    Joost R.:

    Ha Marjolijn, sjonge wat een verschil, dat merkt ik al aan de verhalen! Maar wel ontzettend leuk en volgens mij een ontzettend mooie ervaring! Geniet ervan en we blijven elkaar volgen!

    xx

  • 31 Januari 2007 - 08:16

    Gerry:

    Lieve schat, wat fijn dat het allemaal zo goed is. Geniet maar en laat ons meegenieten. Wat is je adres, kunnen we je iets toesturen (je kabel bvb of een usb stick) want we zijn natuurlijk wel benieuwd naar die foto's. Hoe was de "safari" van Accra naar Navrongo (behalve lang) nog eea gezien van het land?
    Dikke knuffel!!!

  • 31 Januari 2007 - 11:29

    Marieke:

    Woww Marjolijn, dat klinkt goed zeg!! Super lijkt het me om die kindjes zo enthousiast te zien, en te zien dansen enzo! (hier gooien de kinderen alleen met stenen :S)
    Heel fijn dat je in ieder geval goed terecht bent gekomen! Ik wacht op de foto's ;)
    Kus, Marieke

  • 31 Januari 2007 - 13:56

    Sofie:

    Heej Mario!! Super relext joh dat je huisje zo fijn is!! Keileuk om al je verhalen te lezen! En fijn om weer iets van je te horen! Want je bent er nu toch alweer een weekje! Hopelijk mis je ons niet te erg en kun je écht genieten van je buitenlandstage!! Probeer écht veel te blijven drinken :) HEel veel plezier op school daar en geniet ervan!! Ik wacht je verhaaltjes af!

    Groetjes,
    Sofietje

  • 31 Januari 2007 - 17:09

    Suzanne:

    Hoi meiske,
    goh je bent nog maar net een week of wat weg en hebt nu al zoveel gezien en gedaan. Echt mega leuk!
    Ik hoop dat we gauw wat foto's te zien krijgen, kunnen we nog meer meegenieten van jouw ervaringen daar. (en die warmte kan ik wel gebruiken in mijn kamer!!)

    En neej, ik heb geen wijn op (lust ik niet) maar wel Witte wodka/redbull (ze kennen in Zweden geen rode wodka :s).

    Doe die krokodillen de groetjes van mij en GENIET van alles wat je meemaakt. ow en meis, maak je geen zorgen over dat douche, we ruiken je nog niet hier in Zweden ;)

    kuss en heel veel liefs,
    Suussefraske

  • 31 Januari 2007 - 18:21

    Hedy:

    Zo hej! Ik kwam vandeweek Jan tegen die vertelde dat jullie veilig aangekomen waren! Mooi om te horen : )Ik ben nu echt megamegamegajaloers op jullie allebei! Voor mij is het nu een jaar geleden en ik zit nu echt te bedenken... wat deed ik vorig jaar??!?! Echt heeeeeeeel veeeeeeel plezier nog!!! Jeetje! Ik kom op bezoek okej : ) xx

  • 31 Januari 2007 - 20:37

    Cees, Ria En Ward:

    hallo dame wat fijn dat zover alles goed gegaan is en dat het allemaal meevalt daar( behalve dan die muggen )we zijn door je ouders ook al wat bijgepraat, die slapen nu ook weer wat beter
    leer je al die lieve zwarte kindjes nu "aap-noot -mies-roos "of het ABC in het engels ??zorg ook goed voor jezelf
    succes maar geniet er ook van

  • 01 Februari 2007 - 10:46

    Siri:

    Ha lieve Marjolijn!
    Wat mooi om te lezen allemaal. Wat een ander leven daar, zon, zwembad, kokosnoten eten :)
    Fijn dat je huisje goed is, dat is toch wel belangrijk.
    Wat betreft die kinderen, geweldig om te lezen, geniet er maar van!
    Bij ons zijn ze heel agressief, dat is helemaal niet zo leuk om te zien!
    Ik mis de Nederlandse kindertjes al.

    Liefs Siri

  • 01 Februari 2007 - 12:15

    Laura:

    Hey Marjolijn,

    Goed te horen dat het allemaal goed gaat daar en dat je toch regelmatig even internet kan vinden om ons op de hoogte te houden! Het klinkt allemaal superspannend
    Ik wacht vol spanning op de foto's!

    Grs Laura

  • 01 Februari 2007 - 18:08

    Érin :

    Hey! Leuk om iets van je te lezen! Vooral blijven schrijven dus, ook al is 't internet nog zo sloom! Nog heel veel plezier en succes daar! grtz Érin & Jacco

  • 02 Februari 2007 - 09:37

    Jasper:

    Hey Jane :P,

    Zo te horen heb je het in Ghana goed naar je zin. Verwend worden door de chauffeur, een ventilator op je kamer en een fiets voor een prikkie kopen :D
    Als je een fiets kan nemen, neem dan zo'n echte oma fiets, die zijn kei gaaf, vooral om in Afrika mee te fietsen :P Ik hoop dat je je verjaardagskaart nog op tijd hebt ontvangen. Ik zal de weblog blijven volgen en het is leuk om verhalen uit het zuiden in het noorden te lezen :D Nog veel plezier in Ghana.

    Koude groeten vanuit Helsinki :D x

  • 02 Februari 2007 - 15:18

    Ziggy:

    Lieve Marjolein,
    Ik heb gehoord dat je door een mug bent gestoken. Was dat een speciale soort mug ? Vind je het leuk in Afrika.. Papa zegt dat je dicht bij mijn land nu bent. Is wel warm zeker. I hoorde dat je verbrand was. Grapje: Moet je nu ook krabben als een kreeft.
    Hoe heet de school en hoe heten de kinderen. Wat leren zij. Ook schrijven en rekenen?

  • 05 Februari 2007 - 11:19

    Hanneke:

    Heej,
    je verhaaltjes klinken echt TE bekend :D Ik hoop dat jullie snel je eigen draai vinden daar en er super veel mooie ervaringen opdoen!
    Groetjes!

  • 06 Februari 2007 - 19:04

    Ellis Uit Oss:

    hoi majolijn fijn te lezen dat je goed aan gekomen bent en dat je huisje er goed uit ziet nog een fijne spannende tijd en geniet er van ;kijk uit voor de de mieren ze kunnen ook gemeen zijn doeiiiii

  • 07 Februari 2007 - 18:46

    Divine:

    I can see you are having a great time over there. Is a different world altogether. Probably you are busy at the moment. nexttime I write in Dutch. Have a nice day.

    Bye

  • 07 Februari 2007 - 20:39

    Hans Gloudemans:

    Ik las net in berichtje van Gaudete dat jij al wat foto's op je weblog gezet had. Daarom even een bezoekje. Geniet maar van alles wat jij meemaakt. Zo te lezen lukt jij dat al goed.

    Tot schrijvens

  • 07 Februari 2007 - 21:24

    Mieke:

    Heeey die foto's zie ik nu pas! Of staan ze er ook nog niet zo lang op... :s Begin nu aan mezelf te twijfelen.
    Hopelijk horen we snel weer van je Marjolijn! Ben benieuwd naar je eerste dagen in Navrongo en de oriëntatie op school waar je over vertelde.
    Hier gaat alles prima, zijn gangetje. Morgen worden fikse sneeuwbuien verwacht!!
    xxx Mieke

  • 08 Februari 2007 - 11:50

    Gerry:

    Hoi Marjolijn, leuk die foto's vooral het strand ziet er verleidelijk uit. Hier sneeuwt het!!!

  • 11 Februari 2007 - 13:14

    Rik:

    Snap je nou dat je ook nog iets kunt missen?? We hadden afgelopen week donderdag de 8ste een heus sneeuwalarm. Viel overigens reuze mee, maar we hadden wel een heel mooi wit landje!
    Groetjes en we blijven je volgen!

  • 12 Februari 2007 - 11:34

    Gert En Ans:

    Hoi Marjolijn,

    Leuk om je breichten te lezen. Hoe waren de krokidillen? Heb je nog alle tenen en vinger?

    We kijken uit naar je volgend bericht. Veel plezier.

  • 12 Februari 2007 - 15:10

    Leonie:

    Heej meiske!!

    Hoe gaat het daar? Hier goed! School loopt lekker en ook over de rest valt niet te klagen. Ik vond jou sms zo lief! Doen we vaker he! ;) Trouwens leuke foto's joh! Ik zou je zo achterna komen ;)
    Hoe is de school? En de kinderen, krijg je ze iets geleerd?
    Je krijgt ook heeeeeel veel groetjes van iedereen hier!

    Dikke kusss Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Navrongo

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 129275

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: