I'm back ! - Reisverslag uit Oss, Nederland van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu I'm back ! - Reisverslag uit Oss, Nederland van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

I'm back !

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

29 Mei 2007 | Nederland, Oss

Hallo iedereen!!!

Hier dan mijn allerlaatste berichtje op deze site.. Wantja het avontuur is ten einde!!

De laatste paar weken hebben we voornamelijk de laatste dingen afgerond en veel afscheidsfeestjes gegeven. Ik heb er ontzettend lieve mensen leren kennen en die ga ik echt allemaal heel erg missen.

De laatste dagen in Accra heb ik het veel te veel aan Cedi's, uitgegeven aan souvenirs ! heb een hoop leuke dingen (voor mezelf) gekocht ;) !

De laatste nacht hadden we dus dat super de luxe hotel!! Met een kamer waar we gewoon rondjes in konden rennen!! en een ontbijtbuffet :O !!!!! Laatste dag lekker gezwommen en geprobeerd nog bruin te worden (niet echt gelukt)!!! Donderdag avond om 21.10 Ghanese tijd (2 uur vroeger dan Nederland) stapten we in het vliegtuig!!

Vrijdagochtend ben ik door de KLM weer veilig op Nederlandse bodem gezet. Al mijn spulletjes opgehaald en toen papa, mama, Freek en Pim (mijn welkomscomité) weer gezien!! Nog iets gedronken met familie Gaudete en toen in de auto naar huis. Onderweg een stop langs de bakker gemaakt en er heerlijke broodjes en gebak gekocht (jeetje wat een hoop keus hier in Nederland tegenover de twee soorten brood in Ghana)!!!

Thuis hing een geweldig slinger met "welkom thuis"en hing de vlag uit! Binnen stonden twee 2-meter hoge ballonentorens! Eén in de kleuren van Ghanese vlag en één in de kleuren van de Nederlandse vlag. Het was dus een geweldige thuiskomst!!

Zaterdag, zondag en maandag weekendje bergbeklimmen in Duitsland gehad. Maar nu ben ik weer in Nederland! Weer helemaal gewend! Aan het weer, de grote supermarkten, geen verkopers langs de weg, mijn kamer, de mensen, al getennist enz. Het lijkt net of ik nooit ben weggeweest en het een droom was!!!

Gelukkig weet ik wel beter: Het was geen droom, het was ECHT ! Ik heb het er echt geweldig gehad en wil ooit weer terug.. Ik zal Ghana met de mensen, de straten, de geuren, kleuren, geluiden, smaken enz. heel erg missen!!! Maar ik ben ook blij in Nederland weer te zijn!!!!

Nou dit is het einde van mijn bericht!! Alle foto's staan nu ook online! Ik hoop dat jullie net zoveel hebben genoten van het volgen van mijn avonturen als ik zelf van mijn avonturen heb genoten!! Ik wil jullie hartstikke bedanken voor de reacties die jullie steeds plaatsen. Ik keek er altijd erg naar uit om weer op het internet te gaan en deze te lezen!! Ik hoop dat jullie mijn volgende reizen ook zo goed in de gaten houden ;) !

Heel veel ghanese groetjes!!
xxx Marjolijn

  • 29 Mei 2007 - 10:13

    Gerry:

    Fijn dat je er weer bent! Opnaar het volgende avontuur.............

  • 29 Mei 2007 - 11:56

    Wietske:

    Wauw Marjolijn, echt super om te zien dat je avontuur zo geslaagd is geweest! En die thuiskomst maakte het helemaal af, echt leuk!!
    Nou meid NAgeniet ze!!
    Liefs Wietske

  • 29 Mei 2007 - 13:38

    Niels:

    Hey Marjolijn,
    Super om te lezen dat het allemaal zo goed is gegaan. Ik denk echt een ervaring om nooit meer te vergeten. Nee, weet ik zeker. Dan gaat het er in Nederland meteen heel anders aan toe, he.
    In ieder geval, hou die ervaring nog maar even vast en ik ben benieuwd naar al die foto's.
    Ik zie je vast nog wel een keer met de groep.
    Liefs Niels

  • 29 Mei 2007 - 16:59

    Trudy:

    Gezellig weer thuis.
    Ik zou maar beginnen met al die foto's.
    Moet ik lang wachten?
    En wat is je allerbelangrijkste leermoment
    geweest?

  • 29 Mei 2007 - 17:02

    Denise:

    Heey

    Leuk om te zien dat het zo een super avontuur vooor je is geweest:D Heb je me kaartje nog ontvangen? ik ben benieuwd naar de foto's en ik spreek je vast snel weer een keertje :D

    xx

  • 30 Mei 2007 - 18:41

    Hedy:

    Hejhej! Welkom thuis!! Zal wel weer wennen zijn! Maar... er zullen altijd vliegtuigen zijn die ons ooit weer naar dat heerlijke land brengen! Was leuk om je avonturen te lezen! Zie je snel weer een keertje! xx

  • 30 Mei 2007 - 20:54

    Divine:

    Welcome back

  • 31 Mei 2007 - 09:03

    Mieke:

    Heeee Marjolijn! 't Was super leuk om van een afstandje met jouw avontuur mee te kunnen genieten. Dat het een avontuur is geweest, staat vast. En wat voor één, je hebt zoveel beleefd en geleerd! Tot gauw he! Dan wil ik alles van je horen en vooral de rest van de foto's zien! Zie je donderdag! Liefs Mieke

  • 20 Juni 2008 - 12:39

    Eva:

    Hoi Marjolein,

    Ik ben bezig met het schrijven van een reisgids voor Ghana. Zou je voor mij wat vragen betreffende Wechiau willen beantwoorden?
    Graag je antwoord mailen naar: eva@coolywooly.nl

    groet, Eva
    www.coolywooly.nl/ganaghana.html

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oss

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 129320

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: