Ouagadougou - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu Ouagadougou - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

Ouagadougou

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

05 April 2007 | Burkina Faso, Ouagadougou

Hallo allemaal!!!

Als eerst moet ik even zeggen dat ik dit bericht gewoon vanuit Navrongo typ, maar het gaat over ons reisje naar Burkina. Bovendien wilde ik gewoon graag zo'n vlaggetje op mijn site ;) !!!!

We waren dus van plan twee dagen naar Burkina Faso te gaan en dan wel de hoofdstad Ouagadougou. Daar wilden we ons visum gaan verlengen. Dus we hoefden maar een tas en een outfit mee te nemen lekker makkelijk!!

We werden maandag om tien voor vijf (moest eigenlijk half vijf zijn, maarja die Ghanezen heh) opgehaald door een leraar en een vriend. We werden achterop de scooter naar de boarder gebracht. Dat was wel cool hoor ! haha (hoewel hij niet boven de 45km/u uit kwam). Om iets voor half zes waren we bij de boarder waar we ons stempeltjes voor Burkina haalden. Om half zeven vertrokken we met een busje naar de hoofdstad. Na een half uur stopten we in Po waar nog meer mensen ingeladen werden. En wie zagen we daar?? Bin Laden!! Nouja niet hijzelf dan, maar wel iemand die er behoorlijk op leek! Hij ging ook nog eens naast Gaudete zitten. In Ouagadougou was het er gigantisch druk! heel veel auto's! We stopten op een soort busplaats waar de bus gelijk werd aangevallen door verkopers en zwervers enz. Gelukkig reed de bus met ons nog wat verder en werden we ergens op een kruispunt afgezet. WAar we zo'n drie kilometer naar de Ambassade van Ghana moesten lopen. Een jongen liep met ons mee, maar omdat hij frans sprak (jaja Burkina was een franse kolonie) verstonden we niet veel van wat hij zei!! Pff wat stinkt het in Ouagadougou! We zagen allemaal mensen met mondkapjes rondrijden!! Wel was het hier behoorlijk groen! Echt mooi! Al lang geen groen meer gezien! Bij de ambassade bleek het dicht te zijn! Stomme Ghanezen, lassen zomaar een vakantie dag in!!! Daar ging ons plan twee dagen te blijven. WAnt het visum zou in 24 uur klaar gemaakt worden. Dus wij naar ons hotel gelopen! Ook weer lopen, ondertussen waren mijn tenen kapot van mijn nieuwe Ghanese slippertjes!! We hadden dorst en die jongen bleef maar frans tegen ons praten en wij bleven maar knikken en Oui zeggen.

Het hotel was wel oke. WAt basis, maarja je kunt niet teveel verwachten als je voor het goedkoopste hotel gaat! We gingen maar gelijk wat drinken op het terras waar we 1,60 voor een fles water moesten betalen!! Pff dure stad!! Het was er wel mooi. Zaten onder afdakjes van stro. Ons kamertje had een tweepersoonsbed en daar bleef het ook bij. De douche en wc was buiten en moest met de overige gasten gedeeld worden.

De nacht hadden we behoorlijk slecht doorgebracht, maar dinsdag stonden we al om 8.00 uur bij de ambassade. Daar zagen we gras!!!! Echt gras!!!! NOu ons visum zou de volgende dag pas om 2 uur klaar zijn! pff stomme ambassade!! Gelukkig wisten we 's avonds iemand bij het hotel te regelen die ons de volgende dag snel snel snel naar de boarder wist te brengen, zodat we niet nog een nacht moesten blijven (onze CFA begonnen op te raken)! Daarna zijn we rond gaan lopen en zagen we een supermarkt!! Een echt supermarkt!! Waar je met zo'n karretje moest rondlopen! heerlijk! WE zagen zoveel koekjes (niks gekocht hoor, want het was me een partij duur) en magnums !!!!(3,20 euro per stuk :S) ! Dus kochten we uiteindelijk alleen shampoo (dat hebben ze niet in Ghana) en een pot jam, brood en wat appels! Buiten hebben we nog een grote moskee gezien en nog wat de toerist uitgehangen (souvenirs gekocht en foto's gemaakt). In het hotel had Gaudete het een beetje gehad (ik ook hoor) en verlangden we naar ons huisje in Ghana!! 's Avonds lekker stokbrood gegeten op ons kamertje (met de jam) en mama gebeld want die werd 50 vandaag :D :D !!!

Woensdag hebben we wat gezeten bij het hotel. Als lunch een cheseburger met friet op!!!! Zo heerlijk!!!!!!! DAarna na de ambassade waar we een Engelsman en Australier hebben ontmoet. De australier fiets al 4 jaar door Europa en Afrika!! Pfff knap hoor!! Uiteindelijk was het visum om drie uur klaar en vertrokken we weer terug. Waar we naar een helse rit om half negen bij de boarder aankwamen (die gelukkig nog open was). DAar hebben we Alfred gebeld die ons op kwam halen! Echt zo'n geweldige man!!

Nou Ouagadougou was dus een hele ervaring! Ik denk niet dat ik nog eens terug ga, want mijn frans was verschrikkelijk en het stonk er!! Ik hoop dat de rest van Burkina wel mooi is ;) !!

DAt was weer mijn verslagje voor nu!! Tijdens het rondreizen hoop ik ook af en toe op het internet te komen en zo niet dan horen jullie over vier weken pas weer van me !!!!!

Tot hopelijk snel!

Groetjes Marjolijn

owja Awelana betekent: My God is great (ofzoiets, heb het zelf niet uitgezocht)

  • 05 April 2007 - 16:54

    Mieke:

    Heeee Marjolijntje!! Mag ik de eerste zijn?:) Leuk dat je weer wat hebt geschreven! Je moet gewoon lekker gaan genieten van alles wat tijdens de reis op je pad komt en als daar een internetcafé tussen zit is dat mooi meegenomen toch. :)
    Wat een avontuur in Burkina, maar dat hoort er vast allemaal bij daar.. Vandaag zagen we op de Pabo nog Wilma v.d. Berg rondrennen, die vliegt morgen naar Ghana toe. Ik zie dat je foto's aan het plaatsen bent dus daar ga ik maar ff op wachten. :)
    Liefs!

  • 05 April 2007 - 17:09

    Leonie:

    Wauw! Wat een avontuur!! En die fotos... super joh!!
    Heel veel plezier op de rondreis en we wachten het weer af tot we weer een nieuw avontuur horen!!

    En gefeliciteerd (met) mama!!

    Dikke kus
    Leonie

  • 05 April 2007 - 17:43

    Gerry:

    Fijn dat je weer in navrongo bent!

  • 05 April 2007 - 18:57

    Peter :

    Hoi Marjolijn,

    Grappig om te zien dat je in Ouga bent. De rotondo is heel herkenbaar. Bij de pizeria bij de rotonde en TamTam (ligt buiten de stad) kun je prima eten.
    Misschien moet je naar de club gaan in het centrum. Ik ben de naam kwijt, maar dat is de plaats waar ook regelmatig bandjes spelen.
    Heb je jezelf al gewaagd aan de markt. Wij zijn er nooit helemaal doorheen gekomen. Veel te druk.
    Mocht je tijd en ruimte hebben en toevallig langs het kindertehuis (aan de overzijde van de lange brug rechtsaf) komen, doe ze dan de groeten van Ziggy en zeg Marcelina en mevrouw Zongo dat het hem goed gaat.

    Nog een goede reis.

  • 05 April 2007 - 19:52

    Denise:

    Heey!

    Nou weer een leuk verhaal:D En uiteraard gefeliciteerd met je mams :D Alleen de foto's doen het nog niet bij mij.. maar dat zal vast wel komen aangezien mijn computer wel meerdere kuren heeft (zo schrijf ik dit bericht ook al voor de 5de keer) Ik zie namelijk alleen de ondertiteling dus ik bedenk wel wat voor leuks erop staat :P Hopelijk doen ze het straks wel.. Maar nog onwijs heel veeel plezier daar. En ik zie wel wanneer je weer een leuk verhaal te vertellen heb :D

    xxx Denies!

  • 06 April 2007 - 09:03

    Ziggy:

    ik vond de footoos leuk. ik ben jaaloers. ik wil ook naar bukina.
    veel pluzier

  • 06 April 2007 - 09:05

    Fay:

    ik hoop dat je leuke dingen gaat zien. je moet snel weer komen want ik mheb nieuwe schoenen. Dikke kus.

  • 06 April 2007 - 09:06

    Niels:

    Hey Marjolijn,
    super ervaring in Burkina.
    Leuk man.
    Ik denk dat je weer blij bent om in Ghana te zijn, lijkt me ook nog steeds super hoor, daar neit van.
    Ik vind het altijd leuk om je verhalen en avonturen te lezen.
    Kijk er altijd erg naar uit, leuk met ondersteunende foto's.
    Ik hoop dat je nog een aantal mooie en avontuurlijke weken tegemoet gaat
    Groetjes,
    niels

  • 06 April 2007 - 14:04

    Ellen:

    Hey marjo!

    Mooie foto's joh! Jammer dat t daar een beetje stonk haha, maar lijkt me toch erg mooi daar! Ben stiekem wel een beetje jaloers op je ;)

    Hoop dat je snel weer wat post, maar als dat niet lukt maakt t ook niet uit hoor :) Hoop dat je nog heel veel mooie dingen gaat zien daar, ben benieuwd naar al je verhalen als je dalijk weer in Nederland bent!

    Dikke kus!

  • 09 April 2007 - 22:20

    Marianne:

    Hee marjolijn

    Jeetje wat maak je veel mee!!! wat een ervaring zeg...geweldig!!
    Fijn dat je het zo leuk hebt!
    Veel plezier met het rondreizen en tot het volgende verhaal!

    liefs Marianne.

  • 14 April 2007 - 07:25

    Janja:

    Wat een gedoe met die autoriteiten he. Echt heel vervelend.
    Leuk dat je nu aan je rondreis gaat beginnen. Veel plezier en doe vooral niet wat ik ook niet zou doen!!!
    We missen je echt met tennis. Als je thuis komt zul je in je mail wel meerdere berichtjes van me vinden, je staat nu eenmaal in de lijst vandaar.....ik weet heus wel dat je er niet bent en niet kunt komen ;-)
    Ik w8 op het volgende bericht van je, wat ik weer met veel plezier zal gaan lezen.

    Groetjes Janja

  • 16 April 2007 - 14:01

    Wietske:

    Heeeeeeee Marjo!!
    Gaaf hoor!! En grappig dat je zo blij kunt zijn wat voor ons in NL zo gewoon is(boodschappen)he, we zijn eigenlijk toch wel heel verwend met zn allen:)
    Leuk om te lezen en zien dat je zoveel meemaakt en er geloof ik ook erg van geniet!!
    Veel plezier nog!!
    Liefs Wietske

  • 17 April 2007 - 18:34

    Siri:

    Hee lieve Marjolijn!

    Wat leuk altijd om je verhalen en avonturen te horen! Ik ben inmiddels weer terug in Nederland en daar is alles weer snel hetzelfde, het lijkt al weer heeel lang geleden. Dus ik geef je even een wijze les mee; geniet geniet nu je er nog bent! En als je later je verhalen over Burkino naleest wordt je er vast zelfs nog gelukkig van ondanks de stank en het frans ;)
    Veel plezier met het rondreizen!

    Liefs Siri

  • 23 April 2007 - 19:35

    Peter En Riette:

    Hoi Marjolein,

    Waarschijnlijk ben je al aan het rondtrekken. Hopelijk heb je een fijne vakantie na je werk als lerares. We hebben vandaag je kaart ontvangen. Ziggy vond het erg leuk om te zien. Hij heeft de kaart op zijn slaapkamer opgehangen.
    Tot binnenkort.

  • 25 April 2007 - 08:48

    Anita:

    Hey,

    Je hebt echt al veel super leuke dingen gedaan!! En ook super leuke foto's! Nog een maandje.. Ben ook echt jaloers!! We missen je in ieder geval wel!!

    Heel veel plezier nog!

    Anita

  • 26 April 2007 - 06:13

    Mieke:

    Ha meis, nog maar een maandje en dan ben je alweer thuis. Hopelijk verloopt alles voorspoedig op de rondreis en zijn jullie aan het genieten! Als je terug komt in Navrongo ligt er post op je te wachten...! Dussss niet te lang weg blijven he!?;) Dikke kus Mieke

  • 27 April 2007 - 17:04

    Chantal:

    Hey Marjolijntje!!

    Ik ben benieuwd hoe je rondreis is gegaan... Ik blijf je site in de gaten houden!

    Nog een klein maandje en dan is het alweer voorbij!
    Geniet nog de laatste maand, voor dat je het weet zit je weer in Nederland :-)!

    xxx
    Chantal

  • 03 Mei 2007 - 08:59

    Kirsten:

    Hai mario:)
    Ik zat aan je te denken, dat je nu heerlijk aan t rondreizen bent! geniet er maar van joh!! voor je het weet ben je dadelijk hier weer helemaal gewend. Maar heb je voor altijd die ervaring die je nooit zult vergeten!!! geniet geniet en heb veel lol:)

    liefs kirsten

  • 10 Mei 2007 - 18:34

    Mieke:

    Oh heeeey wat zie ik nou? Marjolijn en een Japanse beeldzoeker!! :D Hahaaa echt leuk! En ik geloof dat hij wel gelukt is hoor, toppie! ;) Nou lieve meid geniet van de laatste daagjes in Ghana!! Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Burkina Faso, Ouagadougou

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 129269

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: