Rondreizen !!!!!!!! - Reisverslag uit Navrongo, Ghana van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu Rondreizen !!!!!!!! - Reisverslag uit Navrongo, Ghana van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

Rondreizen !!!!!!!!

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

08 Mei 2007 | Ghana, Navrongo

Hallo lieve mensen!!!!

Eindelijk weer een bericht van mij!!!!
16 april zijn we begonnen met onze rondreis door Ghana! Een weekje later dan gepland, omdat Gaudete ziek was!! We konden niet gaan rondreizen als ze nog niet 100% top was!! Maar daardoor hebben we wel onze leraren van de pabo gezien en dat was echt super gezellig :D !!!

Nou dan nu de verhalen van het rondreizen!! Jeetje wat heb ik toch veel beleefd !! Veel te veel om in deze 40 minuten te typen (laatste keer internet in Ghana)!!

16 april waren we dus begonnen. We zijn eerst naar Wa gereisd! Daar hebben we op een auto gezeten over zo'n hobbeldebobbel weg! Echt wel kicken! Vervolgens twee uur ge-mountainbiked en die avond hebben we buiten in de bush-bush op een boomplatform onder een prachtige sterrenhemel geslapen. We lagen vlak bij de rivier, waardoor we 's nachts gewoon nijlpaarden hebben gehoord!!! Echt zo gaaf!! 's Nachts ook nog een heel avontuur gehad: Verdwaald in donker, vuurtje gemaakt, verder geslapen op wat bladeren!!!
De volgende ochtend hebben we een river safari gedaan, waardoor we de nijlpaarden ook gezien hebben!!! Echt super vetjes !!!!!

Na de nijlpaarden zijn we naar de olifante gereisd!! VAnuit het zwembad (eindelijk een vol zwembad) kon ik de olifanten op een afstand zien!! Echt wel cool!!

Na de olifanten zijn we afgereisd naar Kumasi!! Daar hebben we een paar dagen kunnen rusten, omdat het reizen toch soms behoorlijk heftig is! Vanuit Kumasi hebben we de nachttrein naar Takoradi genomen!! DAt was echt wel grappig! 54 Keer gestopt onderweg en 16 uur erover gedaan! Maar het was lachen!!

Vervolgens zijn we naar Elmina gezien waar we in de Ghanese zee gezwommen hebben!! Echt heerlijk! We hebben Elmina Castle gezien! Een kasteel waar de Nederlanders een tijd slaven gehandeld hebben! Echt heel indrukwekkend!!! GAudete haar fototoestel is daar gestolen, maar de chief had em na twee uur al weer terug gehaald!!! Het strand was trouwens echt prachtig! Zoals je die op ansichtkaartjes ziet....

Na Elmina zijn we naar Cape Coast gegaan! DAar hebben we de canopywalk gedaan. Over smalle touwbruggen lopen die 40 meter hoog hangen! Ook hebben we Cape Coast Castle gezien! Was ook indrukwekkend!

Na Cape Coast zijn we doorgereisd naar Atimpoku (wat een naam heh). Daar hebben we vanuit Akosombo op een party boat gezeten en zo zijn we even naar een eiland gevaren! Het was wel echt heel toeristisch, maar super leuk!!!!

VErvolgens zijn we naar Hohoe gereisd!! Daar heb ik onder een 50m hoge waterval gestaan!! Echt zo kicken!!! WAs ook echt super mooi en rustig daar!!

Als laatst zijn we twee dagen in Accra gebleven, omdat de bus naar Bolga alleen op zaterdag ging!! WE hebben er twee dagen aan het zwembad gelegen!! Ook lekker natuurlijk!

Zaterdag dus teruggegaan. Reis duurde 19 uur en we kwamen dus pas om 4 uur 's nachts aan!! Zo hebben we dus precies 21 dagen rondgereisd door Ghana, met een rugzak van 16 kilo!! Soms leek het net peking express ! Als alle tro's die langs kwamen vol zaten!!!

De laatste paar weken gaan we vooral genieten!! De tijd gaat nu echt heel snel!! Ik zal Ghana echt wel missen! Het is hier gewoon super!! Maar ik zal ook blij zijn weer naar Nederland te gaan!!!

We gaan ook nog verder met de straatkinderen les geven, hoewel we dit nu nog maar 4 keer kunnen doen :( ! Dat is wel echt super leuk!!!

Verder ga ik veel souvenirs (voor mezelf) kopen!! Zoveel leuke dingen hier en ja... waarschijnlijk kom ik niet snel terug hier..

Ook gaan we nog genieten van het lekker Ghanees eten!!!!! Echt lekker eten hier, allemaal dingen die ze niet in Nederland hebben!!!!

Laatste dagen in Accra gaan we nog shoppen (trommels e.d.) en veel zwemmen! De laatste nacht hebben we een heel duur hotel geboekt met zwembad :O !! Echt super mooi daar! Met ontbijtbuffet ;) !

NOu dat was mijn laatste bericht vanuit Ghana! Als ik terug kom in Nederland zal ik heel veel rondreis foto's plaatsen en nog een berichtje plaatsen misschien!!!

Dikke kus en ghanese groetjes!!!
Marjolijn

• 08 Mei 2007 - 10:04

Gerry:

Geniet nog maar even, je hebt nog 17 dagen!!!!!!

• 08 Mei 2007 - 10:19

Chantal:

Hey!!

Eindelijk weer een teken van leven! :D
    Alweer een super verhaal zeg.. Dit is echt iets om nooit meer te vergeten.. Kan niet wachten op al je verhalen met bijbehorende foto's!!

Geniet nog de laatste 2 weken en tot in Nederland!!

xxxx
    Chantal

• 08 Mei 2007 - 10:20

Chantal:

Hey!!

Eindelijk weer een teken van leven! :D

Geniet nog de laatste 2 weken en tot in Nederland!!

xxxx
    Chantal

• 08 Mei 2007 - 10:29

Mieke:

Hoi Marjolijntje!! Wat heb je mooie dingen meegemaakt op jullie rondreis, super! Geniet van de laatste 2 weekjes in Navrongo, tot gauw!!! xx Mieke

• 08 Mei 2007 - 10:38

Suzanne:

Dat hotel lijkt wel een droom, zo roze :D. En dat luxe hotel... Geniet er maar van!!!
    Echt super gaaf dat je 3 weken rond gereisd hebt en van alles gezien en beleefd hebt!!, ik ben erg benieuwd naar de fototo's.
    mijn laatste week in Zweden is begonnen en ik wil nog niet terug naar Nederland.

Meid, ik hoop dat je nog een paar mooie laatste weken hebt en je hebt in Nederland een weekje om alle fototo's te ontwikkelen. Want dan kom ik terug van Geneve, (echt balen dat je net niet mee kan :( ) en wil ik die mooie fototo's zien!!!!!

kuss en HEEEEEEEEL veel liefs, ook aan Gaudete!!!
    Suzanne

• 08 Mei 2007 - 10:48

Mieke:

In Accra dus... :) Meis doe lekker wat je nog had willen doen en geniet ervan!

• 08 Mei 2007 - 10:57

Of Eh...:

...ben je nu wel in Navrongo maar gaan jullie een paar dagen voor vertrek al naar Accra? Waahhhh ik maak het mezelf lekker moeilijk..! :P
    Liefs Mieke

• 08 Mei 2007 - 12:48

Denise:

Heey

Eindelijk weer een verhaaltje :D alleen doen weer de foto's het nog niet bij mij :P
    Maar dat zal straks vast wel weer komen denk... Nog veel plezier de laatste paar weekjes... ruim 2 nog zo te zien.

xx

• 08 Mei 2007 - 15:08

Niels:

Hey Marjolijn,
    echt een superverhaal. Ik heb het met grote ogen zitten lezen, wat een avonturen, johhhh.
    Nou, fijne laatste twee weekjes nog.
    En nog superveeeel plezieerr.

Houdoe
    Groetjes,
    niels

• 08 Mei 2007 - 15:13

Leonie:

Heej meisje!

Wat een super geweldig verhaal!! Het enthousiasme straalt er gewoon vanaf joh!! Wat een ervaringen allemaal, super gaaf!
    Ik ben heeeeel erg benieuwd naar al je fotos en verhalen in real life ;)

Geniet nog maar lekker de komende 2 weken! En tot in Elst dan he! ;)

Dikke kus, Leonie

• 08 Mei 2007 - 16:54

Trudy:

Genoten van je verslag.

• 10 Mei 2007 - 16:59

Janja:

Mooie reis zeg! Echt gaaf.
    Maar....binnenkort kunnen we weer met je tennissen!
    Geniet er nu nog maar even van.

• 14 Mei 2007 - 13:57

Wietske:

Whooooooooooooooooooow!! Gaaf weer zeg!
    Geniet er nog maar even lekker van, of beter gezegd ga nog even flink door met genieten haha! Volgens mij heb je echt een super tijd daar he?! Echt leuk!
    Groetjes Wietske

PS: Alvast een goede reis!!

• 17 Mei 2007 - 08:39

Martijn:

He...

Enjoy it to the max, haha. Nog even en het is weer voorbij. Maar één ding is zeker, deze onvergetelijk ervaring kunnen ze je niet meer afnemen.

See ya!

Ciao, knuffel en kus,
    Martijn

• 17 Mei 2007 - 17:24

Ellis Uit Oss:

hoi marjolein wat een avontuur zeg een heel andere stage als suzanne, maar ook een belevenis. geniet nog even want het is echt wennen thuis voor jou en ik denk ook voor de familie terug in het gelid, valt niet mee.nog een fijne tijd en een goede terug reis groetjes ellis

• 21 Mei 2007 - 15:45

Mieke:

Heeeeee Marjolijn! Ik zie net je kaartje liggen in Nijmegen!! Super leuk echt dankjewel! Ik kom snel een keer langs in Oss voor álle verhalen en foto's zodra je weer terug bent!
    Ik wil je bij deze meteen een heeeele goede terugreis wensen donderdag/vrijdag en dat je maar weer heelhuids terug mag komen op Schiphol waar wij de dag erop ook weer zullen landen!! Zien we je dan?? ;)
    Nou, doe het rustig aan he..!
    Dikke kus en veel liefs, tot gauw!! Mieke