Cooly Oelie en het Paradijs der Surfers - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu Cooly Oelie en het Paradijs der Surfers - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

Cooly Oelie en het Paradijs der Surfers

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

17 Januari 2009 | Australië, Surfers Paradise

G'day Mates!!

Jaja Aussie slang.. Het begint al steeds meer een gewoonte hier te worden. Vooral "no worries" gebruik ik al erg veel!

Maar goed over afgelopen week:
Coolangatta: Een plaatsje net over de grens tussen New South Wales en Queensland en aan de zee. Het walhalla voor surfers. In de bus naar Cooly ontmoette ik een man waarmee ik daarna Cooly zelf ging verkennen. Een super wandeling gemaakt waar we vanuit Point Danger veel professionele surfers hoge golven zagen pakken om zeker 400m op te kunnen surfen. Niet echt een plekje voor mij om te gaan surfen... Hier wordt dan ook elk jaar een groot evenement gehouden met de beste surfers over de wereld!

Maar goed we hadden gezellig gewandeld en lagen nog ff op het strand toen we het laatste busje van de YHA (ons hostel) voor ons neus zagen wegrijden. Oeps bus gemist... Hoe moesten we nou terug komen? Nouja Cameron vond het juist een teken dat we de bus hadden gemist en nu zou hij me mee uit eten nemen, alvast voor mijn verjaardag en ik mocht niet klagen.. Dus 's avonds lekker in een barretje met uitzicht op zee wat gedronken. Daarna over het strand naar een restaurantje gewandeld en wat gegeten en rond 9 uur een taxi terug genomen naar hostel. Meneertje (Cameron) heeft alles betaald en nee, ik hoefde hem niet terug te betalen in natura (voor degene die gekke dingen denken)!

Woensdag ben ik naar Surfers Paradise gekomen! Daar ben ik weer de twee Finse meisjes van Surfcamp tegen gekomen. Ook heb ik er nog een Finse jongen ontmoet. Met een fins meisje, de finse jongen en een canadese jongen zijn we donderdag naar Dreamworld geweest. Een pretpark hier vlakbij. De canadees had een auto dus daar konden we mooi meerijden :D ! Pretpark was wel erg leuk! Een achtbaan was wel gaaf en we hebben ook de hoogste val van de wereld meegemaakt: We werden omhoog getakeld, bovenaan hang je zo'n 45 seconden stil om van het uitzicht te genieten om vanuit het niets met volle snelheid naar beneden te vallen en op het eind nog net te remmen..

In het pretpark waren ook tijgers, krokodillen, kangoeroe's en Koala's (en nog wel meer). We konden gewoon tussen de kangoeroe's lopen, ze aaien en ze te eten geven :D ! Dat was wel erg leuk!! 's Avonds in het hostel heb ik nog een Nederlands meisje ontmoet ik gezellig de hele avond mee gekletst heb!

Gisteren was mijn verjaardag!!! Joepie!! Heerlijk dagje ook weer. Eerst heb ik ff op het strand liggen bakken (was weer een heerlijke, zonnige dag! In tegenstelling tot vandaag!) met nog drie meisjes, waaronder dat Nederlands meisje. Met dat Nederlands meisje (Serina) ben ik over het strand naar Surfers Paradise gelopen (ons hostel zo'n drie kwartier lopen uit het centrum). In Surfers Paradise hebben we een terrasje aangedaan, met uitzicht op zee waar we lekker wat hebben zitten drinken! Daarna bus terug gepakt naar hostel! Ff snel douchen en mijn party outfit aangetrokken (jaja heb een jurkje gekocht, want zonder hoor je er echt niet bij ;) )!

Met Saara en Otto (Fins meisje en jongen) ben ik naar Hard Rock Cafe gegaan waar we heerlijk hebben zitten eten! Net na het eten schoof Serina aan en hebben we een zomers cocktailtje besteld! Daarna zijn we naar Waxy's gegaan! Daar kwamen Leal en James er nog bij! (Twee gekke gasten)! Nouja een gezellig avondje en rond half twee heb ik met Serina een taxi terug genomen naar het hotel om lekker het bedje in te duiken!!

Dat waren weer zo'n beetje de spannende dingen van de afgelopen dagen!

De volgende keer in Marjolijn in Australie:
Brisbane !!!!

Cheeeeersssssssssssssss

  • 17 Januari 2009 - 11:02

    Mieke:

    Wauw wauw wauw! Kan niet anders zeggen! Wat heb je een paar super gave dagen achter de rug! Je verjaardag klinkt helemaal goed, relaxed en vooral erg jarig! Haha. Helemaal leuk het pretpark en de dieren, en het verrassingsetentje voor je verjaardag! Ik dacht helemaal niks geks hoor hahaha. Fijn dat je steeds maar weer leuke mensen vindt om mee op te trekken en soms ook weer 'oude' bekenden tegenkomt! Goede reis richting Brisbane!!! xxxxx

  • 17 Januari 2009 - 11:02

    Gerry:

    Hoi meisje. Blijf lekker genieten, leuk ff met je gechat te hebben!

  • 17 Januari 2009 - 12:16

    Mireille:

    Nu heb je je verjaardag een keer in de zomer gevierd ipv in de winter. Een keer iets anders.
    Verder zou ik zeggen: enjoy! Maar zo te lezen doe je dat wel :).

  • 17 Januari 2009 - 13:21

    Ellen:

    Hey meis,

    klinkt goed daar haha, erg mooi ziet het eruit. Leuk dat je weer nieuwe mensen hebt leren kennen! Zo te horen heb je een leuke verjaardag gehad, lekker op het strand haha! Das weer eens wat anders :)

    Veel plz nog daar!

    Kuss

  • 17 Januari 2009 - 14:36

    Janja:

    Hoi Marjolijn,
    Nog proficiat met je verjaardag! Leuk hoor die foto met die kangoeroe........ Wil je eigenlijk nog wel terug naar Nederland als je het daar zo super naar je zin hebt? Ik zou me nog bedenken als ik jou was ;-)
    Veel plezier nog,
    Groetjes Janja

  • 17 Januari 2009 - 17:42

    Denise:

    Wow die foto's! En dat verhaal! Het klinkt allemaal zo leuk/gezellig/super gaaf:D
    Die foto met die kangeroe is helemaal leuk:D Ook een Roe gezien?;) Goede reis iig naar brisbane toe!
    x

  • 18 Januari 2009 - 08:19

    Thijs:

    Ten eerste gefeliciteerd!!(wist geen dat je jarig was deze tijd :P)

    Vind het toch wel slecht dat jij niet gesurfed hebt op die golven van 400 meter ik dacht dat je zei dat je zo goed
    was !! De foto's zien er ook weer fantastisch uit, volgens mij echt het goede leven daar!!

    geniet ze

  • 18 Januari 2009 - 11:08

    Suzanne:

    Hej meiske,

    Nog een keer gefeliciteerd!! Je ziet er goed uit en een super leuk jurkje TOPPIE.
    Die avond foto's zien er gaaf uit. Ik lees binnekort je mooie verhalen over brisbane

    kuss en liefs,
    Suus

  • 19 Januari 2009 - 12:37

    Leonie:

    Zo te horen heb je een heerlijke echt jarige verjaardag gehad! Joh je zou op 16 januari je verjaardag maar lekker lazy bakkend in de zon op een heerlijk strand vieren... hmm om bij weg te dromen ;)

    Ook de rest van je verhaal en foto's zijn weer fantastisch! Ik word er stiekum een beetje jaloers van ;)
    Leuk ook dat je zoveel contacten maakt daar!!

    Meid geniet lekker verder en tot het verhaal over Brisbane!!

    Kus Leonie

  • 19 Januari 2009 - 14:53

    Wietske:

    Heee stralende Marjolijn!

    Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!! Volgens mij heb je er lekker van genoten he, je zag er iig heel erg jarig en mooi uit:D Goed zo!
    Hier in NL regent het veel, tikkeltje saai dus haha!
    Geniet er dus maar lekker van!

    Groetjes Wietske

  • 22 Januari 2009 - 11:29

    Niels:

    Hey Marjolijn

    ook nog gefeliciteerd met je verjaardag, beetje laat ;) maar beter ooit dan nooit.

    Wat een leuke verhalen weer zeg. Ook super dat je zo veel leuke, bekende, gezellige mensen tegenkomt. Ieder verhaal die ik van je lees, maakt mij weer jaloerser.

    Maar ik wens je nog een supertijd en ben benieuwd naar je verhalen over Brisbane.

    Groetjes,
    Niels

    P.S dat weer daar lijkt mij ook suuuuper :)

  • 23 Januari 2009 - 19:31

    De Hey-tjes:

    zo te zien heb je het inderdaad goed voor elkaar, jij ziet er goed uit maar de omgeving en achtergrond zijn ook niet te versmaden, wij volgen je via internet en de reisgids en genieten ook op deze manier van Down Under
    geniet er maar lekker van!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 129258

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: