Nog 8 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Oss, Nederland van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu Nog 8 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Oss, Nederland van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

Nog 8 nachtjes slapen...

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

16 Januari 2007 | Nederland, Oss

16 januari is de dag, die je niet vergeten mag.

Ik herinner me wel dat ik dat altijd in poezie albums opschreef, maar dit jaar was ik het zelf bijna vergeten ;) ! Door al die drukte omtrent ons visum en natuurlijk moest ik nog een hoop voor school afronden.

Vandaag was dus mijn verjaardag. Ik ben nu eindelijk geen tiener meer. Mijn klasgenoten hebben een paar keer voor me gezongen, dus een beetje verjaardagsgevoel kwam wel boven ! Zondag is er familie langsgeweest en a.s. zaterdag komen mijn vrienden nog !! Wel raar zo'n verjaardags- en afscheidsfeest in één !

Ik kan nog steeds niet goed beseffen dat ik over 8 dagen in een heel ander land zit, met een ander cultuur, andere gewoontes, ander klimaat, andere mensen, andere geloofsovertuigingen enz..

Hoewel het nog even krap was of de reis wel door ging. Het visum was nog behoorlijk lastig te regelen. Gelukkig heb ik een geweldig reisgenootje met een geweldige moeder die vrijdag naar de ambassade in Den Haag zijn geweest. Toen bleek dat we echter nog een aantal brieven nodig hadden van Jan Pouwels. Helaas was hij die brieven al weken kwijt. Maar door wat te zeuren zijn ze uiteindelijk toch aan die brieven gekomen ! Dus gaat mijn lief reisgenootje donderdag (jaja ik heb dan weer taal, dus kan weer niet mee) ons visum ophalen !! En dan zijn we niet meer te stoppen!!

Oftewel het aftellen is begonnen !! Donderdag nog even de taalpresentaties doen en dinsdag de conferentie presenteren. Vrijdag een verassing iets van Ellen, zaterdag nog een top feest en maandag nog een gezellig etentje met een aantal lieve klasgenoten en dan is het tijd om dit land voor één/derde jaar te verlaten !! Om 25 mei, rond 05.50 weer terug te komen in Nederland !

Nou dit is waarschijnlijk de laaste keer dat ik iets typ vanuit Nederland ! Ik hoop dat jullie allemaal zo leuk blijven reageren als ik in het buitenland ben !

Kus Marjolijn

ps. Ik wil mijn ouders bij deze nog eens bedanken voor de extra foto-ruimte ! Ik zal proberen vanuit Ghana zoveel mogelijk foto's bij mijn berichten te zetten !

  • 16 Januari 2007 - 19:09

    Suzanne:

    hey meis,

    volgens mij voel jij hem nu ook al kriebelen of niet?
    Ik wens je mega veel plezier en laat alles lekekr over je heenkomen, GENIET!
    Succes met taal en de conferentie en natuurlijk met de lange reis...
    Lieve groetjes uit Zweden

  • 16 Januari 2007 - 19:17

    Mieke:

    Ja ja Marjolijntje..
    Nu komt het wel erg dichtbij allemaal hé...
    Maar vergeet niet wat je er voor terugkrijgt: Een schat aan ervaringen!

    Maandag gaan we er een leuke avond van maken met z'n vijven!
    En dinsdag nog even knallen voor school, dan kun jij met een gerust hart aan je grote avontuur beginnen.

    Geniet van je paar laatste daagjes in ons koude kikkerlandje.

    xx




  • 16 Januari 2007 - 19:32

    Leonie:

    Heej meid!

    Was gezellig vanmiddag in de trein!! Jammer dat ik niet mee kon fietsen naar huis ;) Ik heb al mega veel zin in je feest zaterdag! En na 25 mei houden we er weer één he!! Om te vieren dat je een geweldige tijd achter de rug hebt en vol super ervaringen die je nooit meer vergeet, terug bent! Leef lekker rustig naar volgende week woensdag toe, en geniet ervan! Je gaat een geweldige tijd tegemoet!

    Liefs, Kus,
    Leonie

  • 16 Januari 2007 - 19:53

    Trudy:

    Je "grootste fan" vindt ook dat nu wel erg hard gaat. Ik zal je avonturen blijven volgen. en heb je die foto in de Volkskrant van vandaag gezien, met de kinderen uit Somalie die op houten planken schreven ipv op papier? In Ghana zal het wel anders zijn, of niet soms?

  • 16 Januari 2007 - 21:31

    Gerry:

    Toch van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Om het uitgebreid te vieren valt niet mee als je zo weinig tijd hebt. Heel fijn dat Gaudete en Marion bereid zijn weer af te reizen naar Den Haag om het visum op te halen. Nog 8 nachtjes totdat je weggaat. Maar over 129 nachtjes ben je weer thuis!!! Geniet van wat er komen gaat!

  • 16 Januari 2007 - 21:36

    Freek:

    `Jooo, nog gefeliciteerd hè, tot zaterdag, Groeten van je grote broer

  • 17 Januari 2007 - 09:21

    Wietske:

    Heeeeeee Marjolijntje!!!
    Het wordt steeds spannender he?! Maar je gaat het vast en zeker leuk krijgen daar en ik weet zeker dat het een ervaring wordt die je nooit meer vergeet(dat kan niet anders als je naar Afrika gaat;)).
    Geniet nog even van je laatste weekje thuis, maar dat zal ook wel lukken als ik zo lees wat je nog allemaal gaat doen. Leukleukleuk!!
    Heeeeeeeeeel veeeeeeeeeel groetjes Wietske

  • 17 Januari 2007 - 12:40

    Siri:

    Lieve marjolijn!!
    Nog heel veel gefeliciteerd met je verjaardag! Oeeh nu wordt het inderdaad spannend maar ik denk dat je het echt wel heel erg naar je zin zult hebben daar! Lekker zon in ieder geval, hier regent het zo hard dat zelfs onze leuke activiteiten afgelast worden.. Maar verder is het nog steeds erg gezellig :)
    Fijne laatste week!!

    liefs siri

  • 17 Januari 2007 - 21:04

    Niels:

    Hey Marjolijjn,
    nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik kan me voorstellen dat het al begint te kriebelen, nog even en je gaat naar het verre Ghana. Ik wens je nogmaals veel succes en natuurlijk heeel veel plezier. We zullen aan je denken vanuit het koude, natte Nederland.
    Ik blijf je volgen.
    Groetjes, Niels

  • 17 Januari 2007 - 21:13

    Marianne:

    Haai,
    Dan is het nog 8 nachtjes slapen en dan is ze al weg!! Wat gaat het snel. Ik hoop dat je het heel fijn gaat hebben daar!! Ben erg benieuwd naar je verhalen en foto's!!
    kus marianne

  • 18 Januari 2007 - 13:19

    Rik:

    Spannend nog een week voor je vertrek naar Ghana. Ik lees dat gelukkig alle formaliteiten rond je vertrek zo'n beetje in orde zijn. gelukkig maar. Schijnt overigens altijd wel hectisch te zijn. Zowel bij joep( Texas 2005 ) en Huub (Australië 2006)kwam alles ook op het laatste moment pas rond. En als dan je vliegtuig niet vertrekt.....! Laten we hopen dat dat bij jou goed gaat. Geniet nog maar even van ons stormachtige landje. We zullen je belevenissen volgen.
    Groet Rik en Koos

  • 21 Januari 2007 - 17:49

    Martijn:

    Hey lieve Marjolijn,

    Ik wens je ontzettend veel suc6, plezier het allerbeste in Ghana. Maak er een onvergetelijke ervaring van. Ik ga je missen, that's for sure.

    LY, dikke knuffel en dikke kus.

    Martijn

  • 24 Januari 2007 - 18:49

    Gerry:

    Hallo leve meid. Nu ben je dan toch (bijna, nog een uurtje vliegen) in Ghana. Ik zie er naar uit om snel iets van je te horen/ lezen. Dikke knuffel (ik mis je) van je moeder!

  • 24 Januari 2007 - 18:50

    Miekske:

    Hoi Marjolijntje,
    Hopelijk vermaak je je een beetje in het vliegtuig en loopt alles voorspoedig, als ik het goed onthouden heb dan zit je nu nog in de lucht.
    Heb je dinsdagavond Will nog gebeld?
    Geniet van de komende dagen, hang maar goed de toerist uit en dan wens ik je een goede reis van het uiterste zuiden naar het verre noorden!
    xx Mieke

  • 24 Januari 2007 - 20:38

    Maikel:

    Hoi Marjolijn,

    Ben je goed aangekomen?
    heb je leuke mensen ontmoet? veel succes en plezier in Ghana.
    Maikel

  • 24 Januari 2007 - 20:57

    Anita:

    Hey,

    Waarschijnlijk lees je dit berichteje pas als je daar bent aangekomen.. Hopelijk helemaal veilig??
    Wil je toch nog even heel veel plezier daar wensen!! En we gaan je zeker missen!!

    Groetjes Anita

  • 25 Januari 2007 - 09:54

    Sofie:

    Heeej Marioooo!! Hopelijk ben je veilig aangekomen!!! Hoe is de reis gegaan?? Ik ben echt benieuwd hoe je eerste indruk is van het land!! Heel erg veel plezier!!! Geniet ervan! En hopelijk komen de spulletjes nog van pas ;)

    Doei xxxx
    Sofietje

  • 08 Maart 2007 - 16:44

    Zamira:

    lieve juf marjolijn .
    ik mis je erg !!
    heb je het leuk in ghana.
    ik hoop dat ik je snel weer zie.
    en maak nog veel plezier
    veel en dikke kusjes zamira uit groep 8 van de sprinkplank

    ps.hopelijk ken je me nog :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oss

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 129312

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: