Veilig aangekomen ! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen ! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen !

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

25 Januari 2007 | Ghana, Accra

Hoi lieve mensen !!!

Gisteren laat ben ik veilig aangekomen in het bloedjeshete Ghana !! Door een vriendelijke taxi-chauffeur (die veel te veel geld vroeg) werden we afgezet bij een hotel waarvan hij wist dat het nog niet vol zat !!! Het ziet er best aardig uit, maar we konden er geen klamboe ophangen !!! Gelukkig was er wel airco !!!!! Desondanks was het nog onwijs heet op de kamer. Omdat ik een flinke hoofdpijn had ging ik maar vroeg slapen, maar slapen ging niet echt... Vannacht ben ik nog geprikt door iets en vanmorgen op de badkamer al de eerste mug vermoord !!!!!!! Nu zijn we met een taxi naar dit Internet cafe gebracht, waar we voor niet al te veel geld lekker kunnen internetten !! Alleen kan ik geen aansluiting vinden voor mijn fotocamera, dus foto's zullen nog moeten wachten !!

Verder wil ik nog zeggen dat het land heel indrukwekkend is. We zien hier heel veel armoede zoals hele kleine huisjes met golfplaten als daken. Bij het stoplicht komen mensen met verschillende manden op hun hoofd spullen aan je verkopen. Desondanks willen de mensen je wel super graag helpen. Ze zijn allemaal heel behulpzaam en super lief !!! Ze geven ook allemaal hun telefoonummer zodat ze ons later nog kunnen helpen als we ze nodig hebben ;) !!!

VAnmiddag gaan we lekker rondlopen door Accra en morgen gaan we misschien naar een fort en het strand !!! Voor zover mijn eerste verslag !!!

Ik wil nog even kwijt dat ik jullie allemaal super erg mis ! volgens mij worden het nog lange vier maanden ;) !! Maar het helpt wel denk ik als we eenmaal in Navrongo zijn waar we ons eigen plekkie hebben !!!

Ik hoop snel weer iets te kunnen laten weten aan jullie (met foto's misschien) !!

Een hele dikke kus van Marjolijn

  • 25 Januari 2007 - 12:02

    Joost:

    Nou, nou, dierenbeul!:P Maar goed, jullie zijn goed aangekomen, das fijn. Al gelijk een paar typische indrukken, dat is leuk... Nou heel veel plezier de komende vier maanden en ik ga je ook zeker volgen!

    xx

  • 25 Januari 2007 - 12:15

    Wietske:

    WAUW Marjolijn, je bent er gewoon al!!! Gaaf zeg!!
    En eigenlijk al superveel gezien! Pas op voor de veelbesproken cultuurshock;)
    Geniet lekker van deze superervaring!
    Liefs Wietske

  • 25 Januari 2007 - 12:23

    Gerry:

    Hoi lieverd, ik was gisterenavond heel blij te horen dat je goed aangekomen bent (kon ik tenminste ook goed slapen). Lang leve de KLM!!! En..voor wat de muggen betreft, mep ze! Ik zit nu op m'n werk, ik schrijf je vanavond weer. Geniet maar lekker! Ik wacht vol spanning op de foto's.

  • 25 Januari 2007 - 12:28

    Siri:

    Leuk om te lezen lieve Marjolijn!! Die heimwee is waarschijnlijk vooral in het begin, hier zijn wij nu na 3 weken wel gesetteld en dan gaat het beter! Het is fijn dat je een maatje hebt al daar! Kijk uit voor de mannen he ;)
    Geniet van het mooie weer daar en van je airco ;)
    Liefs Siri

  • 25 Januari 2007 - 12:30

    Leonie:

    Heej meisje!!

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen! Ik heb gevolgd of je opgestegen was ;) geniet lekker van alles wat je ziet daar! En heel veel succes(ook met de muggen ;p )! Ik blijf je volgen en denk aan je hoor ;)

    dikke kus, Leonie (en Rina)

  • 25 Januari 2007 - 12:44

    Mieke:

    Fijn dat je goed bent aangekomen :) hopelijk kun je samen met Gaudete snel wennen en kun je echt gaan genieten!! XXX Mieke

  • 25 Januari 2007 - 13:56

    Niels:

    Hey Marjolijn, super dat je veilig bent aangekomen. Ik kan het haast niet geloven, je zit gewoon in Afrika. Ik blijf je zeker volgen, wil wel weten wat je daar allemaal meemaakt. Ontzettend veel plezier daar, zeker aan het strand.
    (wij zitten hier kou te kleumen met 0 graden)
    Liefs
    Niels

  • 25 Januari 2007 - 14:39

    Denise:

    Heey Marjolijn!!

    Fijn dat je goed bent aangekomen :)
    Nou onwijs veel plezier nog daar en succes met muggen meppen ;)

    xx Denise

  • 25 Januari 2007 - 14:56

    Freek:

    Jooo mario, je weet 't hè, muggen zijn er om plat te slaan!

  • 25 Januari 2007 - 16:01

    Ellen :

    Hey!!

    fijn dat je goed bent aangekomen. hoop dat je een fijne tijd gaat hebben maar dat zal vast wel lukken. ik mis je nu al heel erg :(

    kuss ellen

  • 25 Januari 2007 - 17:46

    Trudy:

    Zo de kop is eraf. Heb je dat boekje nog gekregen van Gerry?

  • 25 Januari 2007 - 19:21

    Pim:

    ey Mario
    Wat ben ik blij met die muggenvrije kamer (elk voordeel heeft een nadeel =]) en niet teveel enge mannen versieren hè^_^
    Groeten Pim

  • 25 Januari 2007 - 20:03

    Sofie:

    Heeeeej Mario!!!! Keileuk om je eerste berichtje te lezen!! Goed dat jullie goed zijn aangekomen!! :D Daar is het misschien té warm! Maar hier is het té koud!! Ik heb net op de fiets gezeten en mn handen vroren er bijna af! (best fijn als je geen handschoenen hebt hier)! Geniet er lekker van!! Verblijd je met de gedachte dat wij hier keihard aan het leren zijn!!

    xxxxxxxxxxxxx

  • 26 Januari 2007 - 12:27

    Martijn:

    Heej Marjolijn.
    Ik zag op Gaudete haar weblog, dat jij ook zo'n leuke blog bijhoudt.
    Deze ga ik dus ook mooi volgen, de komende vier maanden. ;) :D
    Heel veel succes en een heeeeeel mooie tijd.
    Groetjes!
    Martijn

  • 26 Januari 2007 - 13:24

    Chantal:

    Gelukkig.. goed aangekomen... nu nog in Navrongo zien te komen... Fijne tijd daar, geniet en ik ben benieuwd naar de foto's!
    Hier sneeuwde het vandaag een beetje! Vind je misschien leuk om te horen!

    xxx Chantal

  • 26 Januari 2007 - 13:41

    Mieke:

    Hoi lieve Marjolijn, wij wachten in spanning op ons punt voor 't onderzoek! Dat moet vandaag bekend gemaakt worden. *Duim duim* We zullen het je laten weten!
    xx

  • 26 Januari 2007 - 17:30

    Pim:

    Hey Mario
    Veel Beterschap zodat je weer kan genieten van het waren weer:D
    Groetjes Pim

  • 26 Januari 2007 - 20:47

    Marieke:

    heeeej marjolijn!!! Kei leuk joh, het avontuur is nu echt begonnen! Ik ben wel jaloers op het warme weer, en dat je naar het strand kunt gaan enzo. Ik ben benieuwd naar je foto's, die zullen erg indrukwekkend zijn!
    Geniet ervan, zolang als je kan!!
    Kus, marieke

  • 27 Januari 2007 - 14:47

    Gerry:

    Hoi meissie, zorg dat je snel weer opknapt. Ook de reis naar Navrongo zal best pittig zijn. Fijn dat je niet alleen bent en dat je samen met Gaudete bent. Ook aan Gaudete groetjes en veel succes. En, je hebt genoeg medicijnen bij.... gebruiken dus. Paracetamol kan geen kwaad en zorgen dat je genoeg drinkt, eventueel de ORS gebruiken en rustig aan maar.

  • 27 Januari 2007 - 15:56

    Mieke:

    Wel fijn om zo tussendoor een beetje op de hoogte te blijven dankzij jouw mama :) ook al is het niet zulk vrolijk nieuws dat je nu niet lekker in orde bent. Zorg goed voor jezelf hé, hopelijk ben je snel beter en kun je er weer tegenaan.
    Sterkte met de lange reis!

  • 27 Januari 2007 - 21:25

    Gerry:

    Zojuist met Gaudete en Marjolijn gesproken. Marjolijn is weer opgeknapt en beide dames hebben vandaag lekker gezwommen en zijn ('n beetje) verband door de zon. Ze maken het goed!!!!

  • 28 Januari 2007 - 11:18

    Leonie:

    Heej meid,

    Fijn om te horen dat je weer bent opgeknapt! Doe maar ff lekker rustig genieten zodat je je op kan laden voor de reis naar Navrongo. Succes en veel plezier he!!

    dikke kus,
    Leonie

  • 28 Januari 2007 - 21:28

    Peter En Riëtte:

    Goed om te horen dat je weer opgeknapt bent. Vergis je niet in de overgang naar de warmte, dus inderdaad veel drinken. Goede reis naar Navrongo, en we zijn benieuwd naar je nieuwe verhalen.
    Liefs van Peter, Riëtte, Ziggy en Fay

  • 29 Januari 2007 - 11:41

    Mieke:

    Hoi hoiii!
    Gelukkig ben je weer beter, is natuurlijk ook wennen zo ineens in een ander klimaat.
    We hebben helaas niet zulk vrolijk nieuws als we verwacht hadden... al heb jij dit bericht al op je HANmail :) want ze hadden, zo slim als Pabo-mensen kunnen zijn, jou een mailtje gestuurd met de uitslag.. namelijk: een Voldoende voor ons onderzoek.
    Volgende week krijgen we de feedback en dan kunnen we waarschijnlijk nog een gesprek aanvragen met de assessoren.
    Doei doei, tot mails!
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 129282

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: