Spuiten, slikken en shop till you drop ! - Reisverslag uit Oss, Nederland van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu Spuiten, slikken en shop till you drop ! - Reisverslag uit Oss, Nederland van Marjolijn Lier - WaarBenJij.nu

Spuiten, slikken en shop till you drop !

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

24 December 2006 | Nederland, Oss

Zo het aftellen is nu in volle gang. Vanaf vandaag nog precies één maand !! Dan ben ik als het goed is net geland in Accra samen met mijn reisgenootje Gaudete. Waarschijnlijk liggen we dan in een hoteltje bij te komen van onze jetlag ;) ! Een stuk dichter bij de evenaar dan we nu zijn. Ik kijk overigens niet uit naar die vliegreis. De reis naar Tunesië (3 uur) was al een verschrikking. Mijn knieschijven zijn er bijna verbrijzeld door de krappe ruimtes !! En slapen in een vliegtuig gaat al helemaal niet ! Dus dat wordt 7 uur film kijken en Ipod luisteren (die laat ik dus echt niet thuis !! )

Maargoed daar denk ik liever nog niet aan, eigenlijk wilde ik in dit bericht jullie informeren over de voorbereidingen !
Owja nog voor ik het vergeet: Een gelukkig kerstfeest allemaal !
Wij hebben vandaag ook kerstmis gevierd en de kerstman had wat cadeautjes onder de kerstboom voor mij achtergelaten. Er lag een heel groot pakket ! en het was………
Mijn rugzak voor Ghana !! (die had ik zelf al een week van te voren uitgezocht, maar moest natuurlijk stiekem een verassing blijven)
Verder heb ik voor Ghana een muskietennet, poncho en een vestje gekregen. Daar moest ik natuurlijk voor mee shoppen !
Een paar weken eerder had ik van de goed heiligman al een portemonnee gekregen die ik veilig onder mijn kleding kan dragen. Dankjewel Sinterklaas en kerstman (wat word ik toch verwend)

Door de GGD word ik echter wat minder verwend. Zij hebben me ondertussen al helemaal lek geprikt. Even een overzicht: D.T.P., Hepatitis A (Prik 1 en 2), Hepatitis B (Prik 1 (2 volgt nog en 3 komt na de reis)), Rabiës (prik 1 (2 en 3 volgen nog)), buiktyfus, meningitis en een mantouxtest (die deed echt pijn)! Verder krijg ik nog een injectie tegen gele koorts en een aantal bovenstaande die in series geplaatst worden. De prikken deden gelukkig niet zo’n pijn, lichamelijk, maar in mijn portemonne.... wel dus !! Als ik soms zie wat er allemaal van mijn rekening af gepind wordt (dan heb ik nog niet eens het ticket opgehaald), vraag ik me af waarom ik ook weer zonodig naar Ghana wil. Maar al snel bedenk ik me dat dit een geweldige ervaring wordt en het is een kans die ik maar één keer krijg in mijn leven. Ik ben super blij dat ik dat deze kans neem met Gaudete ! En die prikken (en vooral het geld) is het dubbel en dwars waard.

Maar er was verder ook nog het dilemma van de malaria pillen (jaja er moet ook nog geslikt worden, naast het spuiten). Er waren twee verschillende soorten. Ze kosten allebei ongeveer drie euro per stuk. De ene moet ik dagelijks innemen en de andere wekelijks. Qua geld zou ik natuurlijk de wekelijkse nemen, maar nu kwam mijn moeder met verontruste verhalen daarover. Van die pillen kun je namelijk behoorlijk depressief worden en ernstige hallucinaties krijgen. Lastige keuze dus... Maar toch heb ik gekozen voor de wekelijkse, (geld maakt dan wel niet gelukkig, maar het helpt wel :P ) deze moet ik proberen drie weken voor ik vertrek, zodat ik eventuele bijverschijnselen al van te voren kan merken. Dan kan ik altijd nog overstappen (ben ik eigenlijk niet van plan.)

Ik vind eigenlijk dat ik weer genoeg geklets heb (en dat nog wel voor de kerstavond), dus ik ga nu maar stoppen. Voor dat jullie allemaal afhaken met het lezen van dit lang verhaal ;) .

Hopelijk zie ik velen van jullie nog voor ik naar Ghana ga, want ik ga jullie zeker missen!

Kus Marjolijn

  • 25 December 2006 - 12:58

    Trudy:

    Zo te lezen is er niks mis met je engels. Over de kosten van je spuiten en slikken moet je maar denken dat je in Ghana goedkoop kunt eten+wonen. Dus eerst komt het "zuur" en dan het "zoet" (de woorden van Jan).

  • 25 December 2006 - 15:37

    Mieke:

    Heee Marjolijn,
    Ik hoop niet dat je écht gele koorts krijgt, hahaha moet je maar eens teruglezen.. hihi.
    Sorry juffrouw Mieke in the house!
    Leuk om te lezen hoor, al jouw voorbereidingen.
    Hopelijk kun je rustig toeleven naar je vertrek, naast alle schooldingen die nog moeten gebeuren...
    xx Mieke

  • 25 December 2006 - 15:42

    Marjolijn:

    Nou omdat je het niet begreep heb ik het voor jou maar letterlijk erbij gezet !
    Zo goed juffrouw Mieke ?!

  • 26 December 2006 - 19:39

    Leonie:

    Hej marjo!!

    Oehhh nog minder dan n maand! jah inderdaad even doorbijten met de (dure) voorbereidingen maar ik ben er ook van overtuigd dat het t dubbel en dwars waard is!
    en mij zie je nog voor je weg gaat he... hebben we allebei nog n leuk feestje ;) wel plaats bewaren voor n taartje zaterdag he!!! na al die drukke feestdagen!

    Ook groetjes van Peter!
    dikke kus,
    Leonie

  • 01 Januari 2007 - 20:35

    Gerry (Mm):

    Hallo meissie,
    Het wordt spannend, nog maar heel even.
    Arm jij!! Het geld vliegt de portemonnaie uit (lang leve sint en santa) en alle anti stoffen worden je lijf ingespoten. Je hebt wat extra fotocapaciteit want we willen natuurlijk wel op de hoogte blijven. Al geoefend met het inpakken, kan alles mee????

  • 08 Januari 2007 - 20:47

    Melanie :

    Hey Marjolijn,
    Alvast heel veel plezier in Ghana!! Vergeet de schelpenarmbandjes niet ;) Echt heel vervelend dat je me dalijk niet meer kan verslaan met tennis haha ;).. Groetjes xMelanie

  • 09 Januari 2007 - 21:24

    Miekes:

    Hee Marjolijntje,
    Leuke rok ja en vergeet de p*n*sk*k*r niet!!
    xx Mieke

  • 11 Januari 2007 - 11:52

    Laura:

    heel veel plezier in Ghana!
    Ik kom zeker nog wel een keer op je site, maar de volgende keer moet je er op dat kaartje ff bijzetten waar die site ook weer was :o haha

    Groetjes Laura

  • 12 Januari 2007 - 11:48

    Mieke:

    Jij wilde berichtjes? Dan krijg je berichtjes!

    xx

  • 12 Januari 2007 - 19:56

    Chantal:

    Hey juf marjolijntje,

    Ook ik laat me natuurlijk op de hoogte houden van al je avonturen!!

    Kuss

  • 12 Januari 2007 - 21:05

    Marjolijn:

    Nou dankjewel hoor Mieke,

    Dankzij jou lijk ik nu echt zooooooo populair !!!

    neenee ik zal het btw niet vergeten hoor, maar volgens mij hebben ze dat daar niet ;) jammer heh ! moet je maar ff naar de rimboe gaan ofzo !

  • 16 Januari 2007 - 17:04

    Maikel:

    Hoi Marjolijntje.

    Héél veel succes en plezier gewenst in Ghana.
    (het land van de goede voetballers).
    Groetjes,

    Maikel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oss

Marjolijn

Actief sinds 27 Okt. 2006
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 129266

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 15 September 2014

Research in Indonesia

01 December 2008 - 01 December 2009

My Australian roadtrip!

24 Januari 2007 - 24 Mei 2007

Ghana

Landen bezocht: